Geweldig! Ben benieuwd naar het aantal pk's. Zouden die olie leidingen niet een soort dry sump systeem zijn? Ontsteking lijkt mij ook flink aangepast! Ben benieuwd naar meer info.
Dat is een van de kunststukjes van Auto Sprint Performance uit het vriendelijke Australië. Het vermogen moet ruwweg 270 pk bedragen. Ze zijn er een kleine 8 jaar mee bezig geweest.
MMS is van Haltech, zoals veel uit Australië. In de doos tegen het blok zitten de ontstekingsmodules verborgen. De foto's spreken wel voor zich (en wiebelen ook niet zo veel ).
De slangen lijken mij toch gewoon een open carter beluchting, de box doet het nog een beetje filteren en bufferen?
Op de 2e foto kun je zien dat ze de betaande carter ventilatie afgesloten hebben.
Vanwege de turbo waarschijnlijk ook meer carterdampen die ze niet terug in de inlaat willen hebben vanwege het op holslaan van de motor.
Ik blijf ervan uit gaan dat de slangen onderdeel van een dry sump smeersysteem zijn om ervoor te zorgen dat onder deze extreme omstandigheden de nokkenassen en tandwielen niet droog komen te staan.
Voor een carter ontluchting heb je toch niet van die zware koppelingen en staal omvlochten slangen nodig.
Ik blijf ervan uit gaan dat de slangen onderdeel van een dry sump smeersysteem zijn om ervoor te zorgen dat onder deze extreme omstandigheden de nokkenassen en tandwielen niet droog komen te staan.
Voor een carter ontluchting heb je toch niet van die zware koppelingen en staal omvlochten slangen nodig.
Ik wordt hier wel erg vrolijk van!
Yep daar zeg je idd wel wat! De koppelingen zijn wel erg zwaar.
Het is jammer dat we niet kunnen zien of er nog meer leidingen aan die box zitten.
Ook vraag ik mij dan af waar ze de carterventilatie gemaakt hebben.