Nog zoiets monsterlijks

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Nog zoiets monsterlijks

Bericht door Fetta »

get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

VET
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7898
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Zag je de spruitstukken???????? :cool: :cool: :cool: :cool:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Dat koel (denk ik) + ontstekingssysteem op de voorzijde van het blok dan... zou'k wel grag wat toelichting op willen.

Die spruistukken zullen wel niet lang meegaan zo, denk ik :blue_lol:

Tijd voor een super-hitteschildje :blue_lol:

wat een kist :shock:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9057
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Fetta schreef:Dat koel (denk ik) + ontstekingssysteem op de voorzijde van het blok dan... zou'k wel grag wat toelichting op willen.

Dat moet je toch niet willen aan de voorzijde van je blok, oke achter heb je de meeste warmte maar toch :?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Daarom. Ontsteking kon ik nog volgen, maar die 2 slangen uit het klepdeksel???? Koeling van de olie????? :roll:

wel een rommelige/unsteady filmer, dus je moet goed kijken...
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Heb het nu tig-keer bekeken. Vreemd :roll:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Ik kan er ook weinig van maken.
Die slangen voor uit de klepdeksel lijken mij toch iets voor extra olie of koeler. Zou het anders ook niet weten.

Pompt olie uit het carter koelt het en laat het terug de motor in via de distributie??????
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
chu
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 466
Lid geworden op: 26 apr 2007, 21:43

Bericht door chu »

dezelfde eigenaar van youtube account heeft ook nog een filmpje van een twinturbo alfetta
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Geweldig! :shock: Ben benieuwd naar het aantal pk's. Zouden die olie leidingen niet een soort dry sump systeem zijn? Ontsteking lijkt mij ook flink aangepast! Ben benieuwd naar meer info.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

iemand al een mening over dit staaltje..... :roll:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 22:47

Bericht door Marco »

Dat is een van de kunststukjes van Auto Sprint Performance uit het vriendelijke Australië. Het vermogen moet ruwweg 270 pk bedragen. Ze zijn er een kleine 8 jaar mee bezig geweest.

MMS is van Haltech, zoals veel uit Australië. In de doos tegen het blok zitten de ontstekingsmodules verborgen. De foto's spreken wel voor zich (en wiebelen ook niet zo veel :wink:).

Afbeelding

Afbeelding

PS. Let eens op het laswerk :thumbs:.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alfetta TS con extra accessori
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

De slangen lijken mij toch gewoon een open carter beluchting, de box doet het nog een beetje filteren en bufferen?

Op de 2e foto kun je zien dat ze de betaande carter ventilatie afgesloten hebben.
Vanwege de turbo waarschijnlijk ook meer carterdampen die ze niet terug in de inlaat willen hebben vanwege het op holslaan van de motor.

Iemand een betere theorie?


Btw het ziet er wel machtig mooi uit. :cool:
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Da's de info die ik wilde lezen :cool: Machtig mooi :cool:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Prachtig werkstukje! :-({|=

Ik blijf ervan uit gaan dat de slangen onderdeel van een dry sump smeersysteem zijn om ervoor te zorgen dat onder deze extreme omstandigheden de nokkenassen en tandwielen niet droog komen te staan.

Voor een carter ontluchting heb je toch niet van die zware koppelingen en staal omvlochten slangen nodig.

Ik wordt hier wel erg vrolijk van! :lol:
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Carbo schreef:Prachtig werkstukje! :-({|=

Ik blijf ervan uit gaan dat de slangen onderdeel van een dry sump smeersysteem zijn om ervoor te zorgen dat onder deze extreme omstandigheden de nokkenassen en tandwielen niet droog komen te staan.

Voor een carter ontluchting heb je toch niet van die zware koppelingen en staal omvlochten slangen nodig.

Ik wordt hier wel erg vrolijk van! :lol:
Yep daar zeg je idd wel wat! De koppelingen zijn wel erg zwaar.
Het is jammer dat we niet kunnen zien of er nog meer leidingen aan die box zitten.

Ook vraag ik mij dan af waar ze de carterventilatie gemaakt hebben.
Transaxle loos!
Plaats reactie