Het Pot Jan Dosie topic: Voor al nare uw ervaringen
- Steven
- Alfetta Membro
Het Pot Jan Dosie topic: Voor al nare uw ervaringen
Potverdrie dubbeltjes....van die mensen die toezeggen wat te kopen, niet meer terugbellen en dan naderhand met half gaar verhaal komen...
Verdorie...pot jan dosie....verdikkie....
Verdorie...pot jan dosie....verdikkie....
- GTV
- Alfetta Guru
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
-
- Alfetta Transaxle Guru
Wel met andere dingen via MP
O meneer ja dat is zeker goedkoop,maar kan er nog wat af?
Ja een paar euro,maar meer niet.Ik kom dan of dan wel.................................................................
Ik zou graag uw adres hebben dan bel ik wanneer we het komen halen..............................................................
Ik heb er echt belangstelling voor,maar moet mijn loon nog beuren.............................................................
Ga zo maar door.

O meneer ja dat is zeker goedkoop,maar kan er nog wat af?
Ja een paar euro,maar meer niet.Ik kom dan of dan wel.................................................................

Ik zou graag uw adres hebben dan bel ik wanneer we het komen halen..............................................................

Ik heb er echt belangstelling voor,maar moet mijn loon nog beuren.............................................................

Ga zo maar door.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Gtv4
- Advanced Membro
Eigenlijk nooit problemen gehad met dingen via marktplaats kopen of verkopen.
Eerder problemen met mede alfisten die je het vertrouwen geeft.
En dan heb ik het niet alleen over mijn Alfetta!
Voor mezelf een duidelijke afspraak gemaakt, reseveren doe ik niet meer. De eerste die met geld komt kan het kopen.
Ook met kopen heb ik gemerkt dat mede alfisten het je moeten gunnen.
Al heel wat smoesjes gehoord waarom ik iets niet kon kopen.
Dat geldt dan niet voor de Alfisten op dit forum.
Eerder problemen met mede alfisten die je het vertrouwen geeft.
En dan heb ik het niet alleen over mijn Alfetta!
Voor mezelf een duidelijke afspraak gemaakt, reseveren doe ik niet meer. De eerste die met geld komt kan het kopen.
Ook met kopen heb ik gemerkt dat mede alfisten het je moeten gunnen.
Al heel wat smoesjes gehoord waarom ik iets niet kon kopen.
Dat geldt dan niet voor de Alfisten op dit forum.

Transaxle loos!
- Alfist-GTV6
- Alfetta Membro
Op MP koop ik al bijna helemaal niet meer, er is altijd wel wat....
Verkopers die eerst zeggen dat iets goed is en opeens via de tel zeggen dat er iets aan mankeert (schade).
Goed ok.......2e belletje voor een afspraak, zegt die weer een ander verhaal met NOG meer schade.
Dan wil je er vanaf zien, wordt je opeens afgesnauwd en zwart gemaakt.
Ja dag! Wees gewoon eerlijk, meer wordt er niet verwacht!!
Dat voorbeeldje wat ik opnoem is van pak 'm weg 2 jaar geleden, maar zo ken ik er nog wel meer recente voorbeelden van eigen hand.
Ook met sommige spullen verkopen, ik had er neer gezet dat het alleen opgehaald kan worden.
Staat er duidelijk in, komen ze opeens met vragen van kan het verzonden worden.
En als je originele DVD's te koop hebt met regio 2 codering, komen ze steeds met die domme vragen of het origineel en regio 2 is.
JA HALLO!!! Dat staat verd**** in de text!!
Of ze willen het nog goedkoper hebben dan dat je het al aanbied, en dan willen ze ook nog eens geen verzendskosten betalen!!
Ja dag!!
Sindsdien zit ik dus bijna nooit meer op MP, ik koop/verkoop dan nog liever wat via eBay.

Verkopers die eerst zeggen dat iets goed is en opeens via de tel zeggen dat er iets aan mankeert (schade).
Goed ok.......2e belletje voor een afspraak, zegt die weer een ander verhaal met NOG meer schade.
Dan wil je er vanaf zien, wordt je opeens afgesnauwd en zwart gemaakt.
Ja dag! Wees gewoon eerlijk, meer wordt er niet verwacht!!

Dat voorbeeldje wat ik opnoem is van pak 'm weg 2 jaar geleden, maar zo ken ik er nog wel meer recente voorbeelden van eigen hand.
Ook met sommige spullen verkopen, ik had er neer gezet dat het alleen opgehaald kan worden.
Staat er duidelijk in, komen ze opeens met vragen van kan het verzonden worden.
En als je originele DVD's te koop hebt met regio 2 codering, komen ze steeds met die domme vragen of het origineel en regio 2 is.
JA HALLO!!! Dat staat verd**** in de text!!
Of ze willen het nog goedkoper hebben dan dat je het al aanbied, en dan willen ze ook nog eens geen verzendskosten betalen!!
Ja dag!!

Sindsdien zit ik dus bijna nooit meer op MP, ik koop/verkoop dan nog liever wat via eBay.

Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.
Nero Alfa 33 1.7ie 16v - 1994.
Nero Metallizato Alfa GTV6 - 1985.
Nero Alfa 146 1.6TS - 2000.
Nero Alfa 33 1.7ie 16v - 1994.
Nero Metallizato Alfa GTV6 - 1985.
Nero Alfa 146 1.6TS - 2000.
- Steven
- Alfetta Membro
Vergeet niet jongens...wel in Minister Donner taal blijven praten he..het is immers het grote pot jan dosie topic
Ook namen en adressen zijn trouwens taboe.
Nu moet ik bekennen dat ik met mensen van hier louter duidelijk contact heb, chapeau dus. Op het scarb forum is dat helaas niet het geval. De overeenkomst tussen vage acties, weinig (vage) posts is wat mij betreft groot.
Nou ja, het zal wel bij het verkopen van spullen horen helaas....

Nu moet ik bekennen dat ik met mensen van hier louter duidelijk contact heb, chapeau dus. Op het scarb forum is dat helaas niet het geval. De overeenkomst tussen vage acties, weinig (vage) posts is wat mij betreft groot.
Nou ja, het zal wel bij het verkopen van spullen horen helaas....
-
- Alfetta Membro
Zo kan het ook.....lees en huiver...is de verkorte versie -->
Hoi, ja de 2.4 JTD....issie gaaf van buiten?...mooi....geen schade?...geen lekkages bij de motor?? mooi...we komen.....
1.5 uur later...zolang duurt dan de rit...we komen aan...
Mooie 2.4JTD...hè...achterdeur zit in elkaar?...wat..kan de andere deur ook niet open?....wat is dat voor olieplas....hè...hele natte motor..
Ja mijnheer...we zijn bekend met Alfa's maar dit is niet goed hoor...
O?...lekken ze altijd.. Dat wisten we niet....
O...die boekjes waar we het overhadden bent u vergeten?...owh
!@#$%^&U*%^$&*&.....Ja en bedankt hè Dropl*l
Weer 1.5 uur terug rijden...gelukkig is het mooi weer...

Hoi, ja de 2.4 JTD....issie gaaf van buiten?...mooi....geen schade?...geen lekkages bij de motor?? mooi...we komen.....
1.5 uur later...zolang duurt dan de rit...we komen aan...
Mooie 2.4JTD...hè...achterdeur zit in elkaar?...wat..kan de andere deur ook niet open?....wat is dat voor olieplas....hè...hele natte motor..
Ja mijnheer...we zijn bekend met Alfa's maar dit is niet goed hoor...
O?...lekken ze altijd.. Dat wisten we niet....

!@#$%^&U*%^$&*&.....Ja en bedankt hè Dropl*l
Weer 1.5 uur terug rijden...gelukkig is het mooi weer...
GTV6 DRIVES YOU 2 PASSION!!!
-
- Alfetta Membro
twee jaar terug... ik had een bod gedaan op een steiger.
mail terug: bod akkoord ik bel om half één voor een afspraak om 15:00u.
Dezelfde dag dus! Ik ben onderweg met aanhanger en speciaal daarvoor opgetrommelde oldtimer austin, omdat dat de enige auto is met rukpukkel...... telefoon: de steiger is zojuist opgehaalt meneer!

mail terug: bod akkoord ik bel om half één voor een afspraak om 15:00u.
Dezelfde dag dus! Ik ben onderweg met aanhanger en speciaal daarvoor opgetrommelde oldtimer austin, omdat dat de enige auto is met rukpukkel...... telefoon: de steiger is zojuist opgehaalt meneer!

- Gtv4
- Advanced Membro
Ken er zo ook nog wel 1.
Lang voordat marktplaats bestond haalde we alles uit de zaterdag telegraaf.
Ik bel voor een auto, en zeg dat ik nu meteen kom kijken. (uurtje rijden)
Daar gekomen, sorry meneer de auto is net even weg. Waar kwam u vandaan?
Goh dan bent u hem wss tegen gekomen want de auto is even naar Den Bosch precies waar u vandaan komt.
Maar ze hadden wel andere leuke auto's voor mij.
En anders kon ik mijn adres wel achterlaten dan zouden ze wel langs komen met de auto.
Dus niet meer verder gekeken en zeker geen adres achtergelaten.
Lang voordat marktplaats bestond haalde we alles uit de zaterdag telegraaf.
Ik bel voor een auto, en zeg dat ik nu meteen kom kijken. (uurtje rijden)
Daar gekomen, sorry meneer de auto is net even weg. Waar kwam u vandaan?
Goh dan bent u hem wss tegen gekomen want de auto is even naar Den Bosch precies waar u vandaan komt.

Maar ze hadden wel andere leuke auto's voor mij.
En anders kon ik mijn adres wel achterlaten dan zouden ze wel langs komen met de auto.
Dus niet meer verder gekeken en zeker geen adres achtergelaten.

Transaxle loos!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
geen idee.
Is toch al heel wat jaartjes geleden.
Ik had gebeld vooraf, boel doorgesproken, de gebruikelijke wissewasjes: kleur, staat plaatwerk, velgen, interieur, onderhoud etc.
Kom ik daar aan, staat daar enkel zo'n Volks-hok...
achteraf hebben we er dubbel om gelegen.
Is toch al heel wat jaartjes geleden.
Ik had gebeld vooraf, boel doorgesproken, de gebruikelijke wissewasjes: kleur, staat plaatwerk, velgen, interieur, onderhoud etc.
Kom ik daar aan, staat daar enkel zo'n Volks-hok...

achteraf hebben we er dubbel om gelegen.

get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Transaxle Guru
Drie jaar terug. Zie ik in een advertentie te koop staan een GTV6.
Ik het bedrijf gebeld waar deze te koop stond (een Alfa dealer)
In ik meende Geleen.En verteld dat ik zocht naar een GTV6 die niet op en top moest zijn en voor de prijs.Hij moest kosten 1200euro.Ik weet dan dat ik niet zo veel moest verwachten.De man verteld dat ik wel het één en ander van de GTV weet en noem maar op.Zeker hem gevraagt of hij rot was op de bekende plaatsen en hoe de lak enz. was.Ik moet namelijk een 3uur rijden.Alles in orde volgens de man.Als ik hem zag zou ik hem gelijk kopen en er mee naar huis kunnen rijden.Éénmaal daar aangekomen schrok ik mij rot.De verkoper was even druk met een klant.Ik kijken bij de GTV6.Rot rot rot.Overal deuken en de lak was één en al scheuren.Voor achter zijkant noem maar op.Het interieur zou ook goed zijn,maar dat vond ik niet zo van belang.Nou daar was helemaal niets meet goed van.Wat een sloper.De verkoper kwam bij ons en vertelde koel dat al het onderhoud de laatste jaren bij hen was gebeurd.Ik vroeg hem of zij al langer alcohollisten aan het werk hadden?
Hij begreep hem niet
Ik zij dat ik zo ver had moeten rijden voor een stuk schroot eerste klas en mij toen weer dom aan keek en om een serieus bod vroeg.Ik bood 200euro en een tank benzine.Toen Keek hij heel raar en we hadden wat woorden.Heb de man gegroet en zijn toen met een heel naar gevoel de drie uur naar huis gereden.
In ik meende Geleen.En verteld dat ik zocht naar een GTV6 die niet op en top moest zijn en voor de prijs.Hij moest kosten 1200euro.Ik weet dan dat ik niet zo veel moest verwachten.De man verteld dat ik wel het één en ander van de GTV weet en noem maar op.Zeker hem gevraagt of hij rot was op de bekende plaatsen en hoe de lak enz. was.Ik moet namelijk een 3uur rijden.Alles in orde volgens de man.Als ik hem zag zou ik hem gelijk kopen en er mee naar huis kunnen rijden.Éénmaal daar aangekomen schrok ik mij rot.De verkoper was even druk met een klant.Ik kijken bij de GTV6.Rot rot rot.Overal deuken en de lak was één en al scheuren.Voor achter zijkant noem maar op.Het interieur zou ook goed zijn,maar dat vond ik niet zo van belang.Nou daar was helemaal niets meet goed van.Wat een sloper.De verkoper kwam bij ons en vertelde koel dat al het onderhoud de laatste jaren bij hen was gebeurd.Ik vroeg hem of zij al langer alcohollisten aan het werk hadden?
Hij begreep hem niet

Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Steven
- Alfetta Membro
Als mij dat zou gebeuren...tjeetje....ik zou me flink moeten beheersen! Een cursus anger management (kent iemand de film? aanrader) zou wel van pas komen ja!GTV42.0 schreef:Drie jaar terug. Zie ik in een advertentie te koop staan een GTV6.
Hij begreep hem nietIk zij dat ik zo ver had moeten rijden voor een stuk schroot eerste klas en mij toen weer dom aan keek en om een serieus bod vroeg.Ik bood 200euro en een tank benzine.Toen Keek hij heel raar en we hadden wat woorden.Heb de man gegroet en zijn toen met een heel naar gevoel de drie uur naar huis gereden.
- Gtv4
- Advanced Membro
De misleidende advertentie teksten zijn ook altijd wel leuk.
Ik wilde ooit naar een auto gaan kijken met rijdbare schade.
Dus even gebeld waar precies de schade zat!
Schade was weinig volgens de verkoper, rechter wiel lag met ophanging onder de bijrijderstoel. A stijl was krom en puntje in het dak. En de neus stond compleet om.
Op mijn opmerking dat het dan toch geen rijdbare schade was meende de verkoper toch dat ie de wereld kon om rijden met deze auto.
Of bellen voor een auto met lichte voor en dakschade. Na een tijdje aanhouden over wat er precies met die auto was gebeurt bleek dat de dakschade veroorzaakt was door een boot.
Ik wilde ooit naar een auto gaan kijken met rijdbare schade.
Dus even gebeld waar precies de schade zat!
Schade was weinig volgens de verkoper, rechter wiel lag met ophanging onder de bijrijderstoel. A stijl was krom en puntje in het dak. En de neus stond compleet om.
Op mijn opmerking dat het dan toch geen rijdbare schade was meende de verkoper toch dat ie de wereld kon om rijden met deze auto.

Of bellen voor een auto met lichte voor en dakschade. Na een tijdje aanhouden over wat er precies met die auto was gebeurt bleek dat de dakschade veroorzaakt was door een boot.

Transaxle loos!