Wel leuk dat ie in 1 keer door de apk gerold is,en idd ff een flink stuk mee rijden dan loopt ie steeds mooier.
Mijn Alfetta is gisteren ook gekeurd ook zonder problemen,alleen de voorbanden waren aan vervanging toe maar goed die zaten er al 11jaar onder
Na enkele km gereden te hebben kom je bij een oude alfa altijd wel weer iets tegen
rembekrachtiger
nu hadden we al een andere geprobeerd maar deze begaf het ook na een week helaas
contactpuntjes
drukgroeplager maakt nogal herrie bij stationair draaien
speling op de asjes van de carbs (solex dus ja...)
gauw maar dellorto's erop vertrouw het niks met valse lucht enzo.
ik heb de velgen zo gekocht, er moest nog veel aan gedaan worden om ze beetje netjes te krijgen maar wel leuk
heb er nu trouwens weer ronals onder liggen
carbs vervangen door dellorto
rembekrachtiger vervangen
benzine filter vervangen
slang rembekrachtiger vervangen
Nu zijn we nog bezig met drukgroeplager en hulpkoppelingcilinder
volgende week verlagen
nieuw fuseekogel of draagarm als da makkelijker is
contactpuntjes en ze is weer 100 %
alles was voor mekaar
maar even kijken hoe de voorste 2 donuts nog zijn
niet al te goed meer nu zijn die krengen ook nie te vinden wijzer geworden van mijn vorige alfetta eerste serie.
Heeft hier misschien iemand nog eerste serie donuts?
ar parts heb ik nog niet geprobeerd zo eens even bellen
eerste serie donuts zijn totaal anders dan 2de serie
Het vliegwiel van de motor is al helemaal anders, de drie bouten hebben een andere diameter t.o.v elkaar deze zijn kleiner ook is dit bij de versnellingsbak anders. later zijn ze de diameter gaan vergroten omdat dan de kracht beter verdeeld wordt over de bouten en dus ook geen last meer van afbrekende bouten.
De middelste heeft inderdaad staal in het midden als ik het goed onthouden heb.
ik ga vandaag foto's proberen te maken
zal ze wel hier op zetten.
alfetta's cardan-assen en donuts valt niets van te begrijpen
1972t/m1975 eerste serie
eerste serie cardan-as alles vast met bouten, de as loopt op verschillende punten taps toe.
eerste serie cardan-as bij iedere bevestiging 3 bouten en 3 pennen
1975t/mlaatste serie's 2de serie (tot 80 nog met chroom)
tweede serie diameter van de pennen waar je de donut aan bevestigd liggen verder uit elkaar deze donut zien er totaal anders uit als een eerste serie deze zijn wat vierkanter.
Let op hier heb je ook verschil in gehad! de donut bij de versnellingsbak heb je ook gehad met los lager.
Waarom niet een 2de serie as erop?
Zoals ik net al schreef is de afstand van de bouten niet gelijk aan een 2de serie, dus.. past het niet bij versnellingsbak en vliegwiel.
Is inderdaad een probleem die donuts,bij mijn Alfetta hebben ze ook alles omgebouwd naar een later type een jaar of 6 geleden,ook toen waren de donuts voor eerste serie Alfetta's al niet meer te vinden.Succes met de zoektocht.
Het begint steeds meer te kriebelen om haar helemaal te restaureren
ander spatbordje raam randjes fixen hier daar gaatje dicht bakken
spuiten in Belgie en hopla een top auto