Bevestiging sideskirts/bumpers Gtv6

Voor al je vragen over de carrosserie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Coniglio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:18
Locatie: Limburg (B)

Bevestiging sideskirts/bumpers Gtv6

Bericht door Coniglio »

Salute,

Even een 'long shot', dit lijkt me niet parate kennis te zijn, maar hey, je weet nooit :

De werkzaamheden aan de GTV6 zijn hervat, de sideskirts en de bumpers mogen er weer op. Probleempje : de bevestigingsmiddelen -ik vermoed carrosseriemoeren/bouten- zien eruit alsof ze een eeuw of twee op de zeebodem hebben gelegen, niet meer te herkennen.

Heeft iemand toevallig een idee van bestelnummer of iets dergelijks bij fabory, wurth, de één of andere autoshop... :?:
Gebruikersavatar
joy
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 152
Lid geworden op: 23 sep 2007, 14:03

Bericht door joy »

Bumpers zitten vast met gewone bouten en moeren. De zijskirts schuif je over plastic 'proppen'die je eerst in de dorpels draait. Ze worden geborgd door in het randje van het voor- en achterscherm een parkertje te draaien.
Het enige 'speciale'wat je nodig bent zijn de plastic 'proppen'in de dorpels.
lemarc@hetnet.nl
Gebruikersavatar
Coniglio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:18
Locatie: Limburg (B)

Bericht door Coniglio »

Mmm, interessant, die moeren die erin zaten waren echt wel metaal -volgens mij ben ik ze ook tegengekomen toen ik de bumper van mijn (ex)75 eraf had-, maar tegenwoordig zie je idd veel plastic bevestigingsmaterialen, mss moet ik gewoon maar eens kijken bij dat nieuw spul wat past.

Bedankt voor de tip. :wink:
Gebruikersavatar
Coniglio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:18
Locatie: Limburg (B)

Bericht door Coniglio »

Okee, net nog eens gekeken, bumpermoeren metaal, rest twee soorten plastic inserts. Ga de kataloog van Wurth eens nagaan.
Gebruikersavatar
gerhARd
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 277
Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
Locatie: Beverwijk

Bericht door gerhARd »

De plastic proppen houden ook de sideskirts van een 33 op hun plaats. Als je er veel nodig hebt zou je op de sloop kunnen kijken. De hoeken van de plastic bumpers zitten vast met kooimoeren M 8.

Succes
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

Coniglio schreef:Okee, net nog eens gekeken, bumpermoeren metaal, rest twee soorten plastic inserts. Ga de kataloog van Wurth eens nagaan.
Heb nog wel een paar occasies liggen , kom maar halen .
Gebruikersavatar
Coniglio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:18
Locatie: Limburg (B)

Bericht door Coniglio »

Hey thx, ik geloof dat m'n vader (die meer tijd heeft dan ondergetekende) er al wist te bemachtigen, vooral de 'kooimoeren' dan (durfde het woord al niet te gebruiken, dacht dat niemand het kende, maar kan goed algemeen nederlands zijn), die waren nogal naar de haaien. Zie hem vrijdag, zal even navragen.
Alvast bedankt voor't aanbod.

Olen? Ik herriner me nog iemand uit Olen met een mooie garage met veel daglicht waar best wel veel italiaans stond. Mogelijk jij of een bekende? Kan niet meer op de naam komen, was destijds op zoek naar iets voor de 75 dus dat is al weer even geleden.
Er stond een Maserati, een Duc geloof ik en vijfspaaks momo's voor een spider (en dat weet ik nog wel, mmh)

Nog een paar weken/maanden (nogal variabel) en de eerste shakedown kan beginnen. Yiha.
Gebruikersavatar
Coniglio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:18
Locatie: Limburg (B)

Bericht door Coniglio »

Gerhard ook bedankt, overigens, goede tip, 33.
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

Coniglio schreef:
Olen? Ik herriner me nog iemand uit Olen met een mooie garage met veel daglicht waar best wel veel italiaans stond. Mogelijk jij of een bekende? Kan niet meer op de naam komen, was destijds op zoek naar iets voor de 75 dus dat is al weer even geleden.
Er stond een Maserati, een Duc geloof ik en vijfspaaks momo's voor een spider (en dat weet ik nog wel, mmh)
Das niet hier .
Heb geen garage met veel daglicht , geen Duc en geen Maserati ( wel een paar andere italiaanse schoonheden )
De man is ook niet bekend bij mij ?
Gebruikersavatar
Coniglio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:18
Locatie: Limburg (B)

Bericht door Coniglio »

Woeps, sorry voor het niet responsen, ben in buitenland geweest voor het werk en daarna ziek gelegen.

Bij nader nadenken en overleg blijkt de garage die ik voorhad, in Mol te liggen. Ben de naam van de sympathieke bezitter vergeten (ik ben gruwelijk slecht in namen onthouden, behalve die van auto's :? ).

Blijkt dat ik nog een heleboel andere bevestigingsspullen nodig heb, ga maar eens langs Wurth denk ik.
Plaats reactie