Ik ben opzoek naar een setje 17ers voor op de diesel.
Nou hoef ik geen topbanden, meer iets comfortabel en wat goed is in de regen.
Brand maar los.......
Ik heb laatst 215-45-17 gekocht voor onder de 156.
Er lagen michelins op die ik in 50 dkm alle vier kaal heb gereden.
Omdat ze me toch iets te zout waren (€175,00) heb ik nu conti sportcontact 1 gekocht. €137,00)
Met conti heb ik de laatste jaren goede ervaringen qua comfort en levensduur. (denk zelf hier ook meer km's mee te maken dan met de michelins)
DENNIS schreef:SportContact 1 Is die nog leverbaar dan ??
Pirelli P Zero Nero schijnt ook een goed en betaalbaar bandje te zijn
Of ik vergis mij maar ik dacht toch sportcontact 1.
Afgelopen december besteld en vorige maand gewisseld met de winterwielen. In december waren ze ook online nog te bestellen.
Met pirelli heb ik vroeger vaak problemen gezien met cuppen, zeker op een 156. Maar over de P zero nero hoor ik wel veel goede verhalen.
PZero = een prima band, maar verwacht niet te veel km's op een "vermogende" fwd (beetje afhankelijk van rijstijl en zo )
Zelf ga ik vanaf morgen experimenteren met wat sommigen een "B"-segment-band zullen noemen: Maxxis MAZ4 S. Verder heb ik ervaring met -eveneens misschien "B"-segment- Nankang NS2 en dat is gewoon een goede band. Ben alleen persoonlijk niet zo weg van een V-profiel.
[color=green]It's not easy, being green (Kermit)[/color]
Natte Nankangen doen het nog steeds goed (althans, je moet uiteraard je rijstijl wat aanpassen maar dat doe je toch als het nat is).
Maxxis doet van alles, ook kartbandjes, maar "in het verleden behaalde resultaten......."
Ik heb er tot nu toe zo'n 20 km ervaring mee, kan er dus nog geen zinnig woord over zeggen
[color=green]It's not easy, being green (Kermit)[/color]
dibro schreef:Natte Nankangen doen het nog steeds goed (althans, je moet uiteraard je rijstijl wat aanpassen maar dat doe je toch als het nat is).
Maxxis doet van alles, ook kartbandjes, maar "in het verleden behaalde resultaten......."
Ik heb er tot nu toe zo'n 20 km ervaring mee, kan er dus nog geen zinnig woord over zeggen