Alfetta GT 1800 1976....opnieuw opbouwen na spuiten
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8980
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Alfetta GT 1800 1976....opnieuw opbouwen na spuiten
Toen ik mijn Alfetta heb gerestaureerd louter en alleen originele onderdelen gebruikt, ook de rubbers voor de trekstangen(reactiestangen).
Zie ook restauratietopic
Echter al heel snel (binnen 2 jaar) zag ik die rubbers erger uitzagen dan de oude originele rubbers (helemaal geplet).
Uiteraard merkte ik die ook in de iets wat vage wegligging
Heb daarom besloten om polyurethaanrubbers van powerflex te monteren.
Echter met een oud model voorwielophanging betekend dit tevens schokbreker uitbouwen en bovenste wieldraagarm.
Omdat dit telkens opnieuw moet gebeuren bij werkzaamheden heb ik dus besloten om eea te modificeren.
De klinknagels waarmee de trekstangen vast zitten aan de bovenste wieldraagarm doorgeboord etc.
De foto's geven een duidelijker beeld van wat er precies is gedaan.
Oude situatie
Doorboren met 8 mm.
Trekstangen demonteren
De oude trekstangen.
De vernieuwde trekstangen, gestraald en gepassiveerd (tegen roesten)
Vervolgens van blanke lak voorzien.
De nieuwe rubbers gemonteerd!!
Zie ook restauratietopic
Echter al heel snel (binnen 2 jaar) zag ik die rubbers erger uitzagen dan de oude originele rubbers (helemaal geplet).
Uiteraard merkte ik die ook in de iets wat vage wegligging
Heb daarom besloten om polyurethaanrubbers van powerflex te monteren.
Echter met een oud model voorwielophanging betekend dit tevens schokbreker uitbouwen en bovenste wieldraagarm.
Omdat dit telkens opnieuw moet gebeuren bij werkzaamheden heb ik dus besloten om eea te modificeren.
De klinknagels waarmee de trekstangen vast zitten aan de bovenste wieldraagarm doorgeboord etc.
De foto's geven een duidelijker beeld van wat er precies is gedaan.
Oude situatie
Doorboren met 8 mm.
Trekstangen demonteren
De oude trekstangen.
De vernieuwde trekstangen, gestraald en gepassiveerd (tegen roesten)
Vervolgens van blanke lak voorzien.
De nieuwe rubbers gemonteerd!!
Laatst gewijzigd door AlfettaOwner op 13 jun 2010, 14:46, 7 keer totaal gewijzigd.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8980
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8980
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Daar durf ik geen zinning antwoord op te geven.
Heb er nog niet mee gereden
Lijkt me wel dat MET casterkogels van een 105 de sturing directer wordt.
Echter voor normaal gebruik leken mij deze rubbers voldoende.
De orginele rubbers hebben totaal geen "massa", de powerflexrubbers daarentegen wel.
Ik denk dat het verschil wél merkbaar is
Heb er nog niet mee gereden
Lijkt me wel dat MET casterkogels van een 105 de sturing directer wordt.
Echter voor normaal gebruik leken mij deze rubbers voldoende.
De orginele rubbers hebben totaal geen "massa", de powerflexrubbers daarentegen wel.
Ik denk dat het verschil wél merkbaar is
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8980
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Nadat ik eerst een groot oud blauw kentekenplaat had gemonteerd beneden tussen de twinspoilers nu dus een klein.
Juist omdat ie zo klein is was de oude plek niet echt mooi meer om te monteren.
De kleine heb ik nu gemonteerd tegen de chromen bumper net onder de grill.
De chrome lijst had ik al, wel was ie te groot. Deze dus aangepast aan het nieuwe formaat.
Ziet toch veel strakker uit dan zo een grote plaat
Juist omdat ie zo klein is was de oude plek niet echt mooi meer om te monteren.
De kleine heb ik nu gemonteerd tegen de chromen bumper net onder de grill.
De chrome lijst had ik al, wel was ie te groot. Deze dus aangepast aan het nieuwe formaat.
Ziet toch veel strakker uit dan zo een grote plaat
Laatst gewijzigd door AlfettaOwner op 09 mei 2007, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8980
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8980
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Ben jaren geleden (voor de restauratie) eens op een drempel stil komen te vallen. Letterlijk en figuurlijk, de motor viel uit door de klap.
Echter toen niets kunnen ontdekken en daar ook gewoon mee verder gereden, jaren....
Wel altijd wat olie onder auto maar wie heeft dat niet.
Vorige jaar (ja al een hele tijd geleden ) de gehele onderkant schoon gemaakt en gekeken of ik kon zien waar de lekkage vandaan kwam
Omdat de motor 10 jaar geleden helemaal is gereviseerd maar toch ook al lange tijd had stil gestaan kan het van alles zijn.
Helemaal als je bijna niet meer ermee hebt gereden is het nog moeilijker om te zien waar de lekkage vandaag komt.
Of de carter is gescheurd of de achterste krukaskeering is lek!!!!
Effin.vorig jaar dus daar iets aan proberen te doen.
Voor een lichte krukaskeering lekkages ga ik de motor niet eruit halen.
En die zou toch niet mogen lekken bij stilstaande auto zonder dat ie gelopen heeft
Als het goed is heeft de carter een inhoud waar zeker 8 liter vloeistof in kan, althans dat dacht ik..........
En toch ben ik er nog niet helemaal zeker van dat het niet van de keering komt
Ik heb toen een bakje gemaakt met spons erin en deze onder de auto gemonteerd. Als ie al een beetje lekt dan kan ik het bakje af en toe verversen
Het laastste waar ik zin is heb is de motor uitbouwen
Maar de lekkage is eigenlijk de reden waarom ik er nu niet in rij
Echter toen niets kunnen ontdekken en daar ook gewoon mee verder gereden, jaren....
Wel altijd wat olie onder auto maar wie heeft dat niet.
Vorige jaar (ja al een hele tijd geleden ) de gehele onderkant schoon gemaakt en gekeken of ik kon zien waar de lekkage vandaan kwam
Omdat de motor 10 jaar geleden helemaal is gereviseerd maar toch ook al lange tijd had stil gestaan kan het van alles zijn.
Helemaal als je bijna niet meer ermee hebt gereden is het nog moeilijker om te zien waar de lekkage vandaag komt.
Of de carter is gescheurd of de achterste krukaskeering is lek!!!!
Effin.vorig jaar dus daar iets aan proberen te doen.
Voor een lichte krukaskeering lekkages ga ik de motor niet eruit halen.
En die zou toch niet mogen lekken bij stilstaande auto zonder dat ie gelopen heeft
Als het goed is heeft de carter een inhoud waar zeker 8 liter vloeistof in kan, althans dat dacht ik..........
En toch ben ik er nog niet helemaal zeker van dat het niet van de keering komt
Ik heb toen een bakje gemaakt met spons erin en deze onder de auto gemonteerd. Als ie al een beetje lekt dan kan ik het bakje af en toe verversen
Het laastste waar ik zin is heb is de motor uitbouwen
Maar de lekkage is eigenlijk de reden waarom ik er nu niet in rij
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
- joop
- Novizio
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 03 apr 2007, 22:05
- Locatie: Nootdorp
Helemaal mee eens.KAS schreef:Leuk bedacht, daar niet van maar om daarvoor nu niet meer te rijden met de auto?
Wat is de bedoeling van het bakje? De vloer schoon houden
Kan je hem beter niet te vaak op de vloer laten staan: rijden met dat ding
Als het dan lekt, dan doet-ie 't iig op de openbare weg
Of moet het een museumstuk worden, dan heb ik niks gezegd
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8980
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
De lekkage is erger dan het lijkt, althans naar mijn idee.
De kit die je ziet zitten had ik gebruikt als afdichting van de afdekplaat welke tegen het vliegwielhuis zit gemonteerd met 4 boutjes.
De olie kon dan alleen via dat ENE gaatje weg het bakske in.
@KAS, je hebt helemaal gelijk daarvoor zou je hem eigenlijk niet moeten laten staan.
Enig wat ik wil voorkomen dat als hij teveel lekt de gehele onderkant onder de olie komt te zitten.
Maaar...ik heb me ook laten vertellen dat het best kan zijn dat juist door het rijden de lekkage minder wordt.
In combinatie met LEKWEC zou dat wellicht de oplossing zijn
Donderdagavond nog met Roy (GTV) de carbs. helemaal uit elkaar geschroeft.
Hij liep nm niet meer mooi stationair en met gas geven viel hij zelfs uit.
Dit nadat ik alle carb.pakking had vernieuwd en alles had schoongemaakt.
Nadat we de boel weer in elkaar had gedraaid.....2x gas geven en YUPPPP hij liep weer als een klokje.
Wel nog ff de co en synchroon afstellen.
Hieronder de foto's, zie ook de smurry onderin
De kit die je ziet zitten had ik gebruikt als afdichting van de afdekplaat welke tegen het vliegwielhuis zit gemonteerd met 4 boutjes.
De olie kon dan alleen via dat ENE gaatje weg het bakske in.
@KAS, je hebt helemaal gelijk daarvoor zou je hem eigenlijk niet moeten laten staan.
Enig wat ik wil voorkomen dat als hij teveel lekt de gehele onderkant onder de olie komt te zitten.
Maaar...ik heb me ook laten vertellen dat het best kan zijn dat juist door het rijden de lekkage minder wordt.
In combinatie met LEKWEC zou dat wellicht de oplossing zijn
Donderdagavond nog met Roy (GTV) de carbs. helemaal uit elkaar geschroeft.
Hij liep nm niet meer mooi stationair en met gas geven viel hij zelfs uit.
Dit nadat ik alle carb.pakking had vernieuwd en alles had schoongemaakt.
Nadat we de boel weer in elkaar had gedraaid.....2x gas geven en YUPPPP hij liep weer als een klokje.
Wel nog ff de co en synchroon afstellen.
Hieronder de foto's, zie ook de smurry onderin
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8980
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- DENNIS
- Alfetta Membro
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 24 dec 2005, 17:24
Kijk 's aan Das goed nieuwsAlfettaOwner schreef:Nadat we de boel weer in elkaar had gedraaid.....2x gas geven en YUPPPP hij liep weer als een klokje.
Nou... wat let je?AlfettaOwner schreef:Maaar...ik heb me ook laten vertellen dat het best kan zijn dat juist door het rijden de lekkage minder wordt.
155 VMR30 EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 Twin Spark
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 Twin Spark
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8980
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- jasparon
- Alfetta Novizio
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:20
- Locatie: Valkenburg
stilstand is achteruitgang....RIJDEN en vort zo snel mogelijk
en een beetje regen kan die wel tegen. APK erop, taxatie komt later wel.
laat je zien met die mooie auto, dan heb je er echt plezier van.
en een oude Alfa (ook met nieuwe pakkingen) gaat volgens mij ook lekken. Ik heb er mee leren leven
tis net als een vrouw, die lekt ook af en toe
en een beetje regen kan die wel tegen. APK erop, taxatie komt later wel.
laat je zien met die mooie auto, dan heb je er echt plezier van.
en een oude Alfa (ook met nieuwe pakkingen) gaat volgens mij ook lekken. Ik heb er mee leren leven
tis net als een vrouw, die lekt ook af en toe
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2374
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
jasparon schreef:stilstand is achteruitgang....RIJDEN en vort zo snel mogelijk
en een beetje regen kan die wel tegen. APK erop, taxatie komt later wel.
laat je zien met die mooie auto, dan heb je er echt plezier van.
en een oude Alfa (ook met nieuwe pakkingen) gaat volgens mij ook lekken. Ik heb er mee leren leven
tis net als een vrouw, die lekt ook af en toe
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500