GTV4 '81 Anteun
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Zo, een poosje het topic niet bijgehouden
Er is ook nog niet zo heel veel nieuws wat echt zichtbaar is.
Ondertussen wel bijna alle plaatwerk van de GTV bij elkaar kunnen sprokkelen.
Bijna even belangrijk, ik krijg het originele 1e kenteken er weer bij zoals het nu lijkt.
De auto heeft in +/- 1985 een nieuw kenteken gekregen ivm vermissen kopie deel 3 (overschrijvingsbewijs)
Na info bij het RDW kan ik het 1e kenteken er weer bij krijgen **-VV-**
Is een speciale procedure en kost uiteraard weer iets van 35 euries.
De grijze is inmiddels klaar voor gebruik, koelslangen, benzine slangen etc. zijn vervangen.
De remmen achter moeten nog worden gedaan, maar ben momenteel ff bezig met een universele kantelmal.
Is deze eenmaal klaar gaat ook deze GTV er gelijk even in, werkt allemaal net wat makkelijker.
Zoek voor de groene nog gave voorspatborden, wie weet dit of ze nog ergens liggen??????
Er is ook nog niet zo heel veel nieuws wat echt zichtbaar is.
Ondertussen wel bijna alle plaatwerk van de GTV bij elkaar kunnen sprokkelen.
Bijna even belangrijk, ik krijg het originele 1e kenteken er weer bij zoals het nu lijkt.
De auto heeft in +/- 1985 een nieuw kenteken gekregen ivm vermissen kopie deel 3 (overschrijvingsbewijs)
Na info bij het RDW kan ik het 1e kenteken er weer bij krijgen **-VV-**
Is een speciale procedure en kost uiteraard weer iets van 35 euries.
De grijze is inmiddels klaar voor gebruik, koelslangen, benzine slangen etc. zijn vervangen.
De remmen achter moeten nog worden gedaan, maar ben momenteel ff bezig met een universele kantelmal.
Is deze eenmaal klaar gaat ook deze GTV er gelijk even in, werkt allemaal net wat makkelijker.
Zoek voor de groene nog gave voorspatborden, wie weet dit of ze nog ergens liggen??????
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
De verzamelwoede begint lekker toe te slaan.
2 gave deuren, kofferklep, motorkap en voorruit gescoord.
Ook het juiste lampkapje hebben we inmiddels.
1 was ooit vervangen door een GT met chrome randje.
Voor de '81er een setje wielen gevonden
errug nette 15 inch Rial honingraat velgen.
Lekker tijdsorigineel
2 gave deuren, kofferklep, motorkap en voorruit gescoord.
Ook het juiste lampkapje hebben we inmiddels.
1 was ooit vervangen door een GT met chrome randje.
Voor de '81er een setje wielen gevonden
errug nette 15 inch Rial honingraat velgen.
Lekker tijdsorigineel
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Foto's gaan ik binnenkort wel even maken.
Even met de grijze bezig geweest, wou hem eigenlijk zonder bumpers gaan rijden.
Liefst langzaam aan een beetje circuit vaardig maken.
Nu heeft een type 2 dus geen onderplaat in het achterpaneel, dus het stukkie blik achter - onder de bumper.
Is zoiets nog gemakkelijk te krijgen?
Zonder bumper en zonder onderpaneel lijkt wel erg rommelig.
Even met de grijze bezig geweest, wou hem eigenlijk zonder bumpers gaan rijden.
Liefst langzaam aan een beetje circuit vaardig maken.
Nu heeft een type 2 dus geen onderplaat in het achterpaneel, dus het stukkie blik achter - onder de bumper.
Is zoiets nog gemakkelijk te krijgen?
Zonder bumper en zonder onderpaneel lijkt wel erg rommelig.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Zelf een paneel maken is ook nog een optie, heb er een 100% gaaf voorbeeld naast liggen.
´t is dat ik meer zie in een mooie originele type 1 en een type 2 als leuke creatieve maar niet org. reesert.
Andersom zou wel een stuk simpeler zijn.
Straks een mooie org. met een hoop (las)werk, en een akelig gezonde ongelaste en nauwelijks roestende reesert. mss ook jammer
Mijn Rial velgen komen uit het gestrande project van Tazio
´t is dat ik meer zie in een mooie originele type 1 en een type 2 als leuke creatieve maar niet org. reesert.
Andersom zou wel een stuk simpeler zijn.
Straks een mooie org. met een hoop (las)werk, en een akelig gezonde ongelaste en nauwelijks roestende reesert. mss ook jammer
Mijn Rial velgen komen uit het gestrande project van Tazio
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Een type 2 zonder achterpaneel onderaan is niet mooi maar zo hebben ze destijds wel gekoerst in de franse productieklasse .
Mooi nee , tijdscorrect ja .
http://www.gtv6-156gta.be/GTV61983AutoHebdo370.pdf
Mooi nee , tijdscorrect ja .
http://www.gtv6-156gta.be/GTV61983AutoHebdo370.pdf
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Persoonlijk vind ik een 'plastic' GTV helemal niet mooi zonder bumpers.... Heb je het front wel eens bekeken? Dat smoelt toch helemaal niet zonder plastic?
p.s. je kan de Alfetta GTV ook tot in de puntjes restaureren en daar de bumpers achterwege laten. Dan doe je geen afbreuk aan de originalteit (want de bumpers passen er zo weer op) en dat smoelt wel!
p.s. je kan de Alfetta GTV ook tot in de puntjes restaureren en daar de bumpers achterwege laten. Dan doe je geen afbreuk aan de originalteit (want de bumpers passen er zo weer op) en dat smoelt wel!
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
't was mooi weer en even een uurtje over, dus even een koelslang naar de radiateur vervangen en de Rials eronder
Binnenkort nog maar eens even op jacht naar 2 nieuwe bandjes.
in de maat 225 50 15.
op 2 velgen zit nu 205 50 15 dit lijkt wel erg 'dunnetjes'
Voorkant nog een stukkie omlaag
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Momenteel druk bezig om de GTV apk klaar te krijgen voor de meeting van 5 Juli.
Valt niet mee om dit in deze (voor onze branche) erg drukke tijden te combineren met het werk.
De achterzijde al flink onderhanden gehad, remklauwen zijn gereviseerd, nieuwe remblokken en schijven, aandrijfashoesjes vervangen.
De te monteren en vervangen onderdelen
Homokineten goed schoongemaakt, nieuw vet er in, van 1 rubber was weinig meer over (er zit meer rubber aan een condoom dan om mijn aandrijfas)
Overleden remschijven
Klauwtjes weer klaar
Het mag er weer onder
En het zit weer op de plek
Aan 1 zijde ontbraken 2 bouten aan de buiten- en 2 aan de binnenzijde van de aandrijfas.
Dacht ik, leen ze wel even van de groene GTV, zit er lengteverschil tussen de bouten van het oude en het nieuwe type.
Type >81 binnenzijde M8 * 1 L 60 mm, Buitenzijde L 50
Type<81 binnen en buitenzijde L 50 mm.
Kom dus nog 2 bouten M8 L60 met fijne draad te kort.
Valt niet mee om dit in deze (voor onze branche) erg drukke tijden te combineren met het werk.
De achterzijde al flink onderhanden gehad, remklauwen zijn gereviseerd, nieuwe remblokken en schijven, aandrijfashoesjes vervangen.
De te monteren en vervangen onderdelen
Homokineten goed schoongemaakt, nieuw vet er in, van 1 rubber was weinig meer over (er zit meer rubber aan een condoom dan om mijn aandrijfas)
Overleden remschijven
Klauwtjes weer klaar
Het mag er weer onder
En het zit weer op de plek
Aan 1 zijde ontbraken 2 bouten aan de buiten- en 2 aan de binnenzijde van de aandrijfas.
Dacht ik, leen ze wel even van de groene GTV, zit er lengteverschil tussen de bouten van het oude en het nieuwe type.
Type >81 binnenzijde M8 * 1 L 60 mm, Buitenzijde L 50
Type<81 binnen en buitenzijde L 50 mm.
Kom dus nog 2 bouten M8 L60 met fijne draad te kort.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- GTVboy
- Alfetta Membro
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:57
- Locatie: Elsloo,Limburg
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Heb de GTV vanavond zover af gekregen dat ie morgen eerst voor de APK mag.
De laatste weken moest echt bijna alles aan de kant om de auto zover te krijgen.
Had er nogal een hard hoofd in of het allemaal op tijd af zou komen voor de 5de Juli.
Zie nu weer een klein lichtpuntje.
De laatste weken moest echt bijna alles aan de kant om de auto zover te krijgen.
Had er nogal een hard hoofd in of het allemaal op tijd af zou komen voor de 5de Juli.
Zie nu weer een klein lichtpuntje.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84