Deze foto's vertellen een beetje wat er vanmiddag gebeurd is.
Na even pellen en slaan:
En iets later alles uitgeslepen...en dan krijg je dit
Toen alles klaar was, heb ik de roest in de RX-5 gezet. Er worden plaatjes overheen gelast, dus dan kun je er niet meer bij. Met de RX-5 behandeling hoop ik de boel stil te zetten. Als alles in elkaar zit, wil ik ook de achterkant nog even ML-en
Slechte auto, maar ik heb steeds die rondjes op het circuit in mijn hoofd
Alfa 90 Quafrifoglio Oro '85
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
Wat ik zou doen is:
- nu al een kleine gat aan de onderkant boren (beide kanten) goed ontbramen en behandelen.
Je kunt dan na het lassen de kokers volspuiten met RX5.
De gaten weer dicht maken met ML-doppen
Ohjaa, vergeet niet dat je de RX5 2x moet aanbrengen voor sluitend resultaat.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alles wat er is gezegd, behalve, dat je niet kunt lassen over rx (dus dan effen blank maken) en dat ik persoonlijk ALTIJD afwateringsgaten zou behouden/ maken op de laagste punten van de achterschermen/ bakken, hoe je het ook wilt noemen. Ik weet nog heel goed te herinneren: de straal water, die eruitkwam, toen ik er met de boor doorging bij mijn gebakje.
Waterafvoer is toch helemaal niet van toepassing? Volgens mij kan water gewoon er tussendoor weglopen. En sterker nog. Volgens mij komt daar geen water.
Ik was al van plan gaten te boren voor extra ML en/of RX-5. En de 2e laag was ik van plan morgen te doen.
En idd. De te lassen vlakken moeten even weer kaal geschuurd worden; de RX eraf...
Bedankt voor het meedenken!
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
Jens Hoorn schreef:Waterafvoer is toch helemaal niet van toepassing? Volgens mij kan water gewoon er tussendoor weglopen. En sterker nog. Volgens mij komt daar geen water.
Jens Hoorn schreef:Waterafvoer is toch helemaal niet van toepassing? Volgens mij kan water gewoon er tussendoor weglopen. En sterker nog. Volgens mij komt daar geen water.
Er is begonnen aan de plaatwerkzaamheden. Plaatjes op maat maken.
Mijn vader zal lassen, en ik zal blussen.
Nu zijn we tot de conclusie gekomen dat we met de 90 op vakantie gaan. Maar los daarvan moet de GTV zo snel mogelijk weer klaar, want het rijplezier is inmiddels enorm Daar kan de 90 (net) niet tegenop
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
De auto is inmiddels gespoten. Nu binnenkort nog even polijsten en dan is het in principe gewoon af. Woehoe.
Ook een ML behandeling staat in de planning.
En nog iets. Ik heb het idee dat de V-bak te kort is. Ik heb echt altijd het idee dat ik nog een versnelling moet hebben. Die 2 liter trek ZO hard door dat je een lange 6de versnelling zou moeten hebben. Voor mijn gevoel althans.
Kun je aan de bak zien wat de verhoudingen zijn. Een typenummer ofzo? Misschien dat het een 1750 bak is. Ik vermoed dat de toerentallen hetzelfde zijn als die van mijn vorige 75. Of misschien is een 2.5 bak een idee?
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79