Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Weer eens tijd voor een update!

Ik ben na het zien van de foto's van Sandro helemaal om ik ga de delen welke daarvoor in aanmerking komen opnieuw geel laten passiveren. Niets rommelen met een spuitbus gewoon in 1 keer goed. :lol:

Ik ben weer zo blij als een kind want afgelopen week het door mij gekochte stuurhuis compleet ontvangen. Op E bay een aangepast compleet stuurhuis gekocht. Stuurhuis is voorzien van een nog directer aansturing en is in lengte verstelbaar. :-({|=

En dat alles voor 40 Euro zonder verzendkosten en 70 met. Deze Alfist uit Oostenrijk bood ook een hoop magnesium delen aan. Daar heb ik wel even over wakker gelegen maar uiteindelijk heeft het "gezonde" verstand gewonnen. De paar kilo winst vond ik in totaal circa 500 Euro niet waard.

Afbeelding
Afbeelding
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Sander »

Aangepast is een groot woord... dit is een bekrachtigd stuurhuis van een 75, waarvan de aan- en afvoerleiding zijn kortgesloten.
Het van oorsprong bekrachtigde stuurhuis is idd nèt iets directer, dan het originele onbekrachtigde stuurhuis. Maar heel veel scheelt dat niet hoor.
Zit jij op de sportschool, dat je een directer stuurhuis zonder bekrachtiging wilt op een 6? :wink:

Ben benieuwd of je stuurschakelaars e.d. van de GTV6 passen op de stuurkolom van de 75. :? (als dat een beetje makkelijk/ goed gaat, zie ik wel een leuke upgrade)
GTVboy
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door GTVboy »

Alessandro schreef:Aangepast is een groot woord... dit is een bekrachtigd stuurhuis van een 75, waarvan de aan- en afvoerleiding zijn kortgesloten.
Het van oorsprong bekrachtigde stuurhuis is idd nèt iets directer, dan het originele onbekrachtigde stuurhuis. Maar heel veel scheelt dat niet hoor.
Zit jij op de sportschool, dat je een directer stuurhuis zonder bekrachtiging wilt op een 6? :wink:

Ben benieuwd of je stuurschakelaars e.d. van de GTV6 passen op de stuurkolom van de 75. :? (als dat een beetje makkelijk/ goed gaat, zie ik wel een leuke upgrade)
Dan moet je de hendels van de 75 overzetten!
Wordt een hele soldeerklus, ik kan het weten :wink:
Kleuren kloppen wel aardig , doe dit goed en gebruik krimpkous.
Zelf heb ik wel gekozen voor stbkr. en heb er geen moment spijt van gehad.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Alweer enige tijd stil geweest. De Range Rover had zijn jaarlijkse onderhoud nodig, het huis moest aan de buitenkant worden geschilderd jullie kennen het wel. Het lijkt wel of ik niet aan het project mag sleutelen. Tijd,tijd tijd......
De onderdelen jacht gaat echter gewoon door. Inmiddels alle stickers gevonden behalve de stickers voor de lak. Deze sticker zit aan de binnenkant van de achterklep.

Afbeelding

Het schijnt een nogal zeldzame sticker te zijn. Rosso 530 is voorzover ik weet de voorloper van Rosso 130. Gelukkig via Ebay iemand in de VS gevonden die deze sticker tegen een redelijke prijs gaat namaken. Ook hij had deze sticker nog nooit gezien. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat en hou jullie uiteraard op de hoogte als ik de nieuwe sticker heb ontvangen. Ik vind circa 10 US dollar ex verzendkosten een koopje als de kwaliteit goed is.

Gr,
Carl
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

Misschien kun je hier vermelden waar je de overige stickers hebt weten uit te halen.
Keep us posted met dat Ebay-sticker-verhaal. :grin:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Hoi Fetta,

Als er echt interesse is wil ik wel mijn archief induiken om de leveranciers te achterhalen. Om jullie een idee te geven van de betreffende stickers heb ik een paar fotootjes gemaakt. Laat maar even weten of er behoefte is naar de herkomst? Het meeste is afkomstig van Ebay.

V.w.b. de paint sticker deze is onderweg vanuit de USA. Mijn ervaring is dat Rosso 130 wel te krijgen is echter 530 niet. Ik heb begrepen dat Rosso 130 de opvolger is van Rosso 530 maar is dit echt zo? Wie heeft hier het verlossende antwoord???????. Ik vind de 2,0 van GTVboy erg mooi en dit is volgens mij Rosso 130. Ik heb voor mij zelf nog 12 maanden om erover na te denken want dan moet mijn bella wel klaar zijn voor de spuiter :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De witte stickers zijn de Brembo stickers voor de remklauwen!
GTVboy
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door GTVboy »

Jaja...de mijne is idd 130.. :wink:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Jaja .... maar is er een verschil met Rosso 530?????
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

ik wil def. het adres voor die stickers, als het niet teveel moeite is..... :grin:
get in, sit down
shut up and hold on!

Squadra Anthonio
Novizio
Novizio

Bericht door Squadra Anthonio »

Ik zou ook graag het adres voor de stickers willen ontvangen. Na de jaren beginnen ze los te laten.

Groet Duncan
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Yes, Yes, Yes, :lol: :lol: :lol:

De nieuwe paintcode sticker voor aan de binnenzijde van de achterklep is binnen en ik ben een heel blij mens want het ziet er erg goed uit. Oordeel zelf;
Oud;
Afbeelding

Nieuw;
Afbeelding

De schaduw is van mijzelf en de camera. geloof mij het is een exacte kopie. De leverancier is: John M Duncan, email jmduncan01@aol.com
Kosten inclusief verzendkosten 11 USD. (een koopje naar mijn idee :grin: ) Hij heeft hem nagemaakt naar het voorbeeld op een toegestuurde foto!

Voor de overige stickers heb ik in mijn archief gekeken maar kon ik de leverancier niet direct vinden. Het complete GTV6 setje komt van Ebay dus met goed zoeken moet dat nog te vinden zijn.
De zwarte sticker voor op het expansievat is nog leverbaar bij Highwood in de UK.

Gr,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Hee dat ziet er heel erg goed uit, een must voor de orgininaliteitsfreaken onder ons :shock: :wink:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Ik heb een link voor het stickersetje gevonden.

http://cgi.ebay.nl/Alfetta-GTV-GTV6-KIT ... 286.c0.m14

Ik heb ze zelf ergens anders vandaan meen ik mij te kunnen herinneren. Ik heb wel goede ervaringen met deze verkoper.

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Na een jaar door ziekte redelijk rustig aan te hebben gedaan deze zomer maar eens het project opnieuw overzien en een planning gemaakt. Volgend jaar moet in ieder geval de carrosserie klaar zijn voor de spuiter. De planning ziet er grof als volgt uit;
- de bodem kaalmaken en daarna in de RX5 en 10 zetten (zwart, in kleur vind ik geen potje),
- de achterkant plaatwerken; reservewielbak, bumpersteunen en verstevigingsbalkjes,
- de rechter binnen en buitendorpel + aangrenzende gebieden,
- de linker zijde + een nieuw linker achterscherm,
- de voorste slee balk (zie topic),
- de bovenzijde van de binnenschermen,
- wat kleine puntjes,
- en als klap op de vuurpijl de dakplaat vervangen.

Zoals jullie zien ik zal mij deze winter niet vervelen. Dus afgelopen week maar snel begonnen. Bodem is voor 90% kaal (bitumen vrij), daarna met de staalborstel en de bekende 3M schijven aan de slag om de boel helemaal kaal te maken. Hieronder een foto voor en na het kaalmaken. Dit gedeelte is nu gereed om morgen te gaan stralen. Ik straal al de slechte plekken na. Geeft een enorme rotzooi maar wordt wel pico bello!

Afbeelding

en na

Afbeelding

Ik ben blij dat ik ervoor heb gekozen om de bodem helemaal kaal te maken. Onder voor het oog een perfecte bitumen laag kwamen dergelijke roestadertjes als op de volgende foto tevoorschijn. Zoals ik al eerder heb geroepen je doet het goed of niet. Bij het niet geheel kaalmaken laat je dit dus zitten :shock:

Afbeelding

Morgen verder met stralen pak per keer zo,n derde van de bodem aan!
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

:thumbs: zo mot dat!
get in, sit down
shut up and hold on!

Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Vandaag lekker aan het stralen geweest :twisted: wat een klus!
Garage was een grote stofzooi ondanks alle plastic zeilen. Maar na de stof onder de douche te hebben afgespoeld even de fotootjes bekeken :-({|=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er is 20kg straalgrit doorheen gegaan. Ik heb een zeil op de grond liggen waardoor ik het grit meerdere keren kan gebruiken. Na twee keer moet je het wel zeven anders zit de nozzle steeds verstopt.

Kom er wel steeds meer achter waarom Alfa zo'n slechte plaatwerk reputatie heeft. Het gewone laswerk is gewoon bagger. Op de foto hieronder zie je de las van de achterste chassisbalk. Ik weet zeker dat mijn zoontje van 6 dit beter kan. Dan kom je erachter dat het werk van lasrobots de laatste jaren naar ongekende hoogte is gestegen.

Afbeelding
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

Je pakt dit zeer grondig aan, geweldig!

Als ik het goed zie, heb je een soort van tent rondde wagen gebouwd als zijnde je straal/spuitcabine, toch?
Straalketeltje werkt goed?
get in, sit down
shut up and hold on!

Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Yep! Alles afgedekt met zeil maar het straalgrit komt echt overal. Ik ben blij dat mijn garage niet aan het huis zit anders was ik er niet aan begonnen.
Straalketeltje werkt goed maar je hebt wel een flinke compressor nodig om hem op druk te houden. Als er eenmaal vervuiling in het grit zit blijft dit in de nozzle steken.
Door alle randjes is het zeer arbeidsintensief dit stukje is cica drie uur stralen :mad:

Ik heb nu het slechtste stuk gehad. Zie de eerste foto van dit gedeelte. IK ga niet alles stralen alleen de echt slechte stukken waar ik geen plaatwerk ga/kan vervangen en dan met name de gepuntlaste felsnaden.

Aan de voor(onder) zijde komt op een aantal plaatsen nieuwe stukken in o.a. binnen en buitendorpels hoef ik gelukkig ook minder te stralen. :lol:
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Sander »

Netjes hoor! :thumbs:
Ik ben ook van plan om op korte termijn zo'n ketel aan te schaffen. Ga dat eerst op mijn sud proberen :wink:
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Mooi werk hoor en goed om te zien dat die aders flink verborgen zitten :shock:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Plaats reactie