Na een jaar door ziekte redelijk rustig aan te hebben gedaan deze zomer maar eens het project opnieuw overzien en een planning gemaakt. Volgend jaar moet in ieder geval de carrosserie klaar zijn voor de spuiter. De planning ziet er grof als volgt uit;
- de bodem kaalmaken en daarna in de RX5 en 10 zetten (zwart, in kleur vind ik geen potje),
- de achterkant plaatwerken; reservewielbak, bumpersteunen en verstevigingsbalkjes,
- de rechter binnen en buitendorpel + aangrenzende gebieden,
- de linker zijde + een nieuw linker achterscherm,
- de voorste slee balk (zie topic),
- de bovenzijde van de binnenschermen,
- wat kleine puntjes,
- en als klap op de vuurpijl de dakplaat vervangen.
Zoals jullie zien ik zal mij deze winter niet vervelen. Dus afgelopen week maar snel begonnen. Bodem is voor 90% kaal (bitumen vrij), daarna met de staalborstel en de bekende 3M schijven aan de slag om de boel helemaal kaal te maken. Hieronder een foto voor en na het kaalmaken. Dit gedeelte is nu gereed om morgen te gaan stralen. Ik straal al de slechte plekken na. Geeft een enorme rotzooi maar wordt wel pico bello!
en na
Ik ben blij dat ik ervoor heb gekozen om de bodem helemaal kaal te maken. Onder voor het oog een perfecte bitumen laag kwamen dergelijke roestadertjes als op de volgende foto tevoorschijn. Zoals ik al eerder heb geroepen je doet het goed of niet. Bij het niet geheel kaalmaken laat je dit dus zitten
Morgen verder met stralen pak per keer zo,n derde van de bodem aan!