Vastmaken Snelheidsmeterkabel

Deel hier je kennis. Vragen en antwoorden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alfetta GTV
Novizio
Novizio
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2007, 22:50
Locatie: Vianen
Contacteer:

Vastmaken Snelheidsmeterkabel

Bericht door Alfetta GTV »

Wie o wie kan mij op weg helpen?

Ik heb vandaag de snelheidsmeterkabel vervangen, omdat de oude bij het verwijderen van de klok gesneuveld is.
De kabel zit er nu helemaal goed onder, MAAR....ik hoor een raar geluid achter de meter.
Nu heb ik even in zo'n sleutelboek gekeken, en daar staat in dat die plastic kap van de kabel in die groef van de meteraansluiting moet vallen of klikken.
Nou, wat ik ook probeer, er valt of klikt bij mij niets in de groef. :cry:
Als ik de klok loshaal, zit de kabel meteen ook los. Met andere woorden, hij heeft volgens mij nooit goed vastgezeten.
Heeft iemand ervaring met het klikken van die kabel

Het is trouwens wel zo, als ik de kabel erop zet en de klok vastzet, doet de snelheidsmeter het wel, maar ik denk dat die kabel op zijn plek blijft zitten doordat de klok hem onder druk houdt.
Ik moet alleen dat geluid kwijt, want dat is echt irritant.

Zucht, wie heeft er een tip voor mij

Oja, er is toch hoop ik maar 1 type kabel he voor een model uit 1978? Anders zit ik er zometeen een andere kabel op te duwen Ik heb een Alfetta GTV uit 1978

Bedankt alvast,
Groetjes Karen
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Hoi,

Altijd al ellende geweest met die kabel :?

Wat je kunt proberen is de kabel aan de bak losmaken zodat je bij het dashboard wat ruimte creeert.
Dat aan de dashboardzijde monteren en die witte kunststof ring moet idd erin klikken.
Met voldoende ruimte zou dat nu wel moeten lukken.
Daar aan de kant van de bak weer monteren.

Maar nogmaals het kan zijn dat dit niet direct lukt :roll:

Als ie tikt dan zit de binnenkabel (vierkant) net niet in de huls van de klok!!!
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Alfetta GTV
Novizio
Novizio
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2007, 22:50
Locatie: Vianen
Contacteer:

Bericht door Alfetta GTV »

Hoi Hoi,

Bedankt voor je reactie en je tips.

Ik heb nog eens even goed zitten koekeloeren naar dat plastic kapje, maar, vergeef me de uitdrukking heren, de pikkies staan naar buiten gericht :shock:
Ik zou denken dat als je iets wilt vastklemmen in een groef, je de pikkies naar binnen richt, zodat deze er als een soort grijper invallen.
Het kan aan de kabel niet verbogen zijn, want ik heb die kabel gloedjenieuw gekocht.

Is het misschien zo dat je eerst de binnenkabel in de klok plaatst en vervolgens de witte kap erover schuift?

Sorry hoor voor al mijn vragen, maar het is nogal frustrerend dat zo'n klein iets gewoon niet lukt, maar de aanhouder wint toch? :wink:

Groetjes Karen
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Hoi Karen,

Idd eerst de binnenkabel erin dan de hulst er overheen vast klikken.
Pikkies naar buiten gericht :shock: , tis een tijd geleden dat ik ermee gespeelt heb maar hij klemt toch echt aan de binnenkant.

Je hebt hem nieuw dus dat zit wel goed :wink:


Try again :razz:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Plaats reactie