Er rijden niet zo veel Alfetta's meer rond in NL, echt tof dat een kleine groep liefhebbers zo'n prachtig forum in de lucht houdt.
Ik ben Rob, ben 42 en woon in Roermond. Sinds 3 maanden ben ik de trotse bezitter van een QO van de laatste serie (84). Italie-import, 72000 km, spica. Ik heb bewust gezocht naar een goed exemplaar, want ik ben vooral een rijder en minder een sleutelaar. Heb ooit een slechte 164 V6 gekocht, daar ben ik echt op leeggelopen.
De vorige eigenaar vertelde dat de Alfetta van 1991 tot ca. 2004, toen ze naar Nederland is gehaald, heeft stilgestaan. Het was niet de goedkoopste, maar wel een hele mooie, ongetectyleerd en ongeschonden lederen interieur (hoewel ik betwijfel of dat origineel is, want ik kom geen enkele andere QO met leer tegen en het leer kan echt geen 25 jaar oud zijn. Bovendien passen de deurpanelen niet goed - iemand die weet of leer ooit echt als fabrieksoptie is geleverd?). Dankzij GTV4 is het interieur nu trouwens compleet, want er ontbraken wat deurpaneeltjes en hij had er nog een paar liggen.
De auto rijdt wel wat bedaagder dan ik had verwacht met de spica-injectie, maar misschien verbetert dat nog. Ze heeft lang stilgestaan en ik denk dat de motor nog wat los moet komen.
Hiervoor naast de 164 V6 een 164 TS en een Spider Aerodynamica uit '85 gehad, heb nog altijd vette spijt dat ik die auto's de deur uit heb gedaan. Gelukkig zijn ze bij echte liefhebbers terecht gekomen, maar ik heb nog weleens de neiging gehad te bellen of ik ze niet terug kon kopen. Deze QO gaat dus nooit meer weg...