Zuiger van remklauw gaat niet terug
- gerhARd
- Alfetta Membro
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
- Locatie: Beverwijk
Zuiger van remklauw gaat niet terug
Hallo heren,
Vandaag bezig geweest de remblokjes uit de remklauwen te halen en dat ging heel lastig. Na alles opgeknapt te hebben de boel zoveel mogelijk weer gemonteerd. Alleen de linker zuiger aan de bijrijders kant gaat absoluut niet terug. Is er misschien een bepaald punt bereikt waardoor de zuiger niet meer terug gaat?
Zondag (straks) ben ik weer in de garage en als iemand het antwoord weet mag die zeker bellen naar 0623609123 met het antwoord.
Groet van Gerhard
Vandaag bezig geweest de remblokjes uit de remklauwen te halen en dat ging heel lastig. Na alles opgeknapt te hebben de boel zoveel mogelijk weer gemonteerd. Alleen de linker zuiger aan de bijrijders kant gaat absoluut niet terug. Is er misschien een bepaald punt bereikt waardoor de zuiger niet meer terug gaat?
Zondag (straks) ben ik weer in de garage en als iemand het antwoord weet mag die zeker bellen naar 0623609123 met het antwoord.
Groet van Gerhard
GTV6 1985 rood
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
- gerhARd
- Alfetta Membro
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
- Locatie: Beverwijk
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:38
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
- Locatie: Bocholt (B)
Ik vermoed een achter klauw.
Met nippel bedoeld KAS de ontluchtingsnippel (vermoed ik) maar gerhARd
heeft het over het stelboutje denk ik.
Wat KAS bedoeld is om de olie weg te drukken door de ontluchtingsnippel open te draaien en zo de weerstand te verlagen.
Zo lees ik het in ieder geval.
Met nippel bedoeld KAS de ontluchtingsnippel (vermoed ik) maar gerhARd
heeft het over het stelboutje denk ik.
Wat KAS bedoeld is om de olie weg te drukken door de ontluchtingsnippel open te draaien en zo de weerstand te verlagen.
Zo lees ik het in ieder geval.
Transaxle loos!
- gerhARd
- Alfetta Membro
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
- Locatie: Beverwijk
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
O. Het gaat om een achterklauw. Dan wordt het tijd voor revisie vrees ik. De handel zal wel vastgeroest zitten. Of het schroefdraad neemt de zuiger niet meer mee doordat dat uit de zuiger gedraait is. Klotenklus, die achterremmen van zo`n Transaxle.
P.s. Een Regata weekend. Zeldzaam.
P.s. Een Regata weekend. Zeldzaam.
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
- gerhARd
- Alfetta Membro
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
- Locatie: Beverwijk
Inderdaad denk ook dat het schroefdraad de zuiger niet meer mee neemt. Kennelijk zal de klauw moeten worden gewisseld voor een andere. Ik wil alleen maar een maandje met de auto rijden zodat ik weet hoe de techniek is. Daarna wordt de auto gedemonteerd voor restauratie.KAS schreef:O. Het gaat om een achterklauw. Dan wordt het tijd voor revisie vrees ik. De handel zal wel vastgeroest zitten. Of het schroefdraad neemt de zuiger niet meer mee doordat dat uit de zuiger gedraait is. Klotenklus, die achterremmen van zo`n Transaxle.
P.s. Een Regata weekend. Zeldzaam.
Over die Regata; Mijn vader had vroeger een Fiat Topolino en hij heeft er spijt van deze ooit verkocht te hebben. Hij wil niet de zelfde fout maken met de Regata. Maar die wordt denk ik toch nooit echt iets waard. Alleen de achterspatbordranden zijn slecht aan het worden. De rest is nog goed. hij heeft de auto vroeger al laten behandelen.
Je ziet het; de gtv6 rijdt wel ondanks een vast zittende koppeling, 5 cilinders en slechte remmen. Ik weet het..
Gerhard
GTV6 1985 rood
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
www.hbase.nl
Een gereviseerde achterklauw is niet echt duur. (ca. 150 euro)
Je kunt daar ook opteren voor een remklauw revisie set van ca. 25 euro.
Ik heb de plank vol liggen met dat soort spullen, "just in case"....!
Een gereviseerde achterklauw is niet echt duur. (ca. 150 euro)
Je kunt daar ook opteren voor een remklauw revisie set van ca. 25 euro.
Ik heb de plank vol liggen met dat soort spullen, "just in case"....!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
-
- Novizio
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 27 mar 2010, 22:05
- Locatie: WELLEN (B)
Help Milaan valt in duigen!!
OOk ik ben aan de beurt. Naar de keuring geweest en achterremmen doen het nul komma nul. Ik was de Alfetta aan het klaarmaken om naar Millan te gaan en zie de droom nu in duigen vallen. Iemand tips hoe ik dit weekend nog aan zo een gereviseerde remklauwen kan raken. Prijs van 150 euro stuk, zoals hierboven beschreven.
De ene vork lekt olie en de handrrem doet het ook niet meer.
De ene vork lekt olie en de handrrem doet het ook niet meer.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
Iedere autoshop/ garage/groothandel in Nederland kan gereviseerde achterklauwen binnen 24 uur in huis hebben, van het merk Hitec, via www.hbase.nl , of van het merk All Brake Systems ( ABS) via www.abs-bv.nl
Zal in Belgie toch ook wel lukken....??
Zal in Belgie toch ook wel lukken....??