Geel gepassiveerd is (citaat):
"Zink is een onedel, wit metaal. Zinklagen worden hoofdzakelijk toegepast voor de bescherming van staal. De zinklaag is onedeler dan het grondmateriaal en offert zich op bij optredende corrosie. Het grondmateriaal is “kathodisch beschermdâ€, ook ter plaatse van de poriën in de zinklaag. Hierdoor biedt de zinklaag al bij geringe laagdikte bescherming. De laagdikten variëren van 5 tot ca. 40 µm.
De zinklaag wordt in de regel altijd gepassiveerd (ook wel: gechromateerd of gebichromatiseerd). Bij het passiveren wordt het zinkoxide toplaagje omgezet in een chromaatconversielaag. De passiveerlaag verfraait het uiterlijk van de zinklaag en biedt extra corrosiebescherming.
De passiveerlaag bestaat in blauw, geel, groen en zwart. Naarmate het chromaatlaagje dikker wordt en het chromaatgehalte in de passiveerlaag toeneemt, verbetert de corrosiebestendigheid (tot witroest) en wordt de kleur donkerder. De zwarte passiveerlaag is een uitzondering. Deze laag is op zilverbasis en wordt voornamelijk ter verfraaiing toegepast. De corrosiebestendigheid is ongeveer gelijk aan die van de blauwe passivering."
aan de achter kant een kapje van plastic of metaal?
Je bedoeld de spanningsregelaar met de koolborstels neem ik aan. UIteraard wordt deze gelijk vernieuwd. Heb ik besteld via internet en is met de postbode onderweg! De bevestigingsschroefjes kun je op de foto zien zitten
.
hebben gtv6en niet z'on koelings buisje lopen?
Een koelingsbuisje of iets dergelijks ben ik nog nooit op een GTV6 tegengekomen.
Dit is trouwens wel een 70A Dynamo van een 75 3,0 litert.
Ik ben deze week ook met de standaard Dynamo bezig maar er is aan de buitenzijde bijna geen verschil alleen de draadeinden steken bij een GTV6 dynamo (65A) iets verder uit. De buitenafmetingen zijn identiek alleen het binnenwerk is natuurlijk iets verschillend (de wikkels lopen iets dichter tegenelkaar).

Blauwe stickertje hoort bij de 65A , sssst niet verder vertellen, niemand die het weet