GTV/GTV6 grand prix vraag

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Plaats reactie
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

GTV/GTV6 grand prix vraag

Bericht door GTV42.0 »

Ik was afgelopen zondag op de transaxledag in Hoorn en kwam daar met een eigenaar aan de praat van een GTV6 Grand Prix. Nu stelde hij mij een vraag waar ik zelf ook geen antwoord op had. Ik dacht misschien kan iemand van hier er iets meer duidelijk in brengen. Waar/hoe kan je er achter komen dat je een GTV/GTV6 Grand Prix hebt? Het staat niet in de papieren en als je een mail naar Italie stuurd kunnen ze er daar ook niets over zeggen. Wie weet er meer van?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Re: GTV/GTV6 grand prix vraag

Bericht door Alfa-corazon »

GTV42.0 schreef:Ik was afgelopen zondag op de transaxledag in Hoorn en kwam daar met een eigenaar aan de praat van een GTV6 Grand Prix. Nu stelde hij mij een vraag waar ik zelf ook geen antwoord op had. Ik dacht misschien kan iemand van hier er iets meer duidelijk in brengen. Waar/hoe kan je er achter komen dat je een GTV/GTV6 Grand Prix hebt? Het staat niet in de papieren en als je een mail naar Italie stuurd kunnen ze er daar ook niets over zeggen. Wie weet er meer van?
Bedoel je een afwijking in de serienummers of een range in de serienummers?
Misschien is het helemaal niet zo spannend en hebben ze om de verkoop weer een boost te geven een extra uitvoering gemaakt met afwijkende bumper/spoilerset. Meest opvallende is de plaatsing van de mistlampen voor.

Tegenwoordig is een andere sticker of streepje verf al een reden om van een "speciale" uitvoering te spreken (oa 147 Ducati).
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Je kan in iedergeval niets terug vinden in het chassisnummer.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Peter GTV-6 »

Die Grand Prix uitvoeringen verschillen per land, werd soms door de desbetreffende importeur bedacht...
Het is dus vrijwel zeker geen fabrieks uitvoering.
Zoals hier al is vermeld, was het min of meer een verkooptruc om de laatste exemplaren te slijten....
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Er zijn verschillende Grand Prix uitvoeringen! Zowel vanaf fabriek en vanaf importeurs (met name de Duitse importeur). Over deze laatste heb ik een stukje staan in mijn restauratie topic.

De versies af fabriek zijn er in twee uitvoeringen;
Een vroege serie '81/'82 deze hebben standaard bumpers maar wel in kleur gespoten en de karakteristieke zwarte striping op de zijkant. Deze zijn er in zowel 2,0l als 2,5l.

De tweede fabrieksserie '85/'86 is de versie met de speciale spoilers/bumpers en spatbordkappen.

Alle fabrieks Grand Prix hebben een genummerd Grand Prix badge op het dashboard kastje (serie limitata). Volgens mij zijn er wel speciale chassisnummer series. Zal ik eens nazoeken volgens mij beginnen zij met een andere letters in de startcode (dus de letters na 116C zijn afwijkend)!

De Duitse Grand Prix is geen verkooptruc geweest (eerste 100 kwamen in '84 op de markt) maar men heeft ingespeeld op de Duitse vraag, dus wel een marketing aspect. Alfa zelf wilde nog niet inspringen op de vraag vandaar dat de importeur dit zelf met de firma Haekner heeft aangepakt. Dit is waarschijnlijk het zetje voor Alfa geweest om de fabrieks Grand Prix uit te brengen.

De Duitse Grand Prix heeft een speciale badge op de achterklep. Kan ik eventueel wel een fotootje van maken!

Er rijden waarschijnlijkveel meer zogenaamde Grand Prix rond dan origineel! :wink:
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door GTVke »

De eerste serie Grand Prix van '81-'82 was enkel in 2L verkrijgbaar en enkel leverbaar in rood .
Alfa Romeo wilde met deze beperkte serie de toenmalige deelname aan de F1 benadrukken .
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

De eerste serie Grand Prix van '81-'82 was enkel in 2L verkrijgbaar en enkel leverbaar in rood .
Alfa Romeo wilde met deze beperkte serie de toenmalige deelname aan de F1 benadrukken .
Ja volgens mij heb je helemaal gelijk. Ook de fabrieksfoto geeft alleen een 2,0l aan. Volgens mij zijn de meeste of uitsluitend in Italie geleverd.

Stond er volgens mij niet zolang geleden 1 in Italie te koop. Deze serie heeft ook "afschuwelijk" (is natuurlijk persoonlijk) lelijke rode tapijtjes. Doet pijn aan je ogen! :wink:
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door stefgtv6 »

Hier nog een voorbeeld van een hele mooie.
En te koop voor weinug........

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l1hdbttaysni

Maar misschien heeft hij een nulletje vergeten??
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Op de foto's bij de advertentie is goed het Grand Prix plaatje met het nummer te zien en de speciale rode vloerbedekkin![/quote]
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

De eerste "donor" die ik ooit sloopte, wist ik veel destijds :oops: , bleek achteraf ook een grandprix te zijn geweest.

Eigenaar moest er vanaf, was kaf verrot, heb hem ter plaatse bij die beste man op de oprit gedemonteerd.

Was ook een rooie, dezelfe rooie vloerbedekking, klavers op de C-stijlen, zwarte velgen en dezelfde striping buitenlangs. Was een 2.0, bouwjaar is me effe ontschoten.

Achteraf gezien echt zonde.

Tja....als je alles van te voren wist :roll:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

:oops: I know!

Heb ooit een minder zeldzame maar bijna roestvrije GTV 2,0 gesloopt omdat ik het geld voor de garage wilde uitsparen!

Eeuwig spijt! :mad:

Maar gelukkig was het geen Grand Prix (wil je geen schuldgevoel aanpraten maar ......... Alfa barbaar!!!!!!!!!!! ):lol: :lol:

Gr,
Carl
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

Carbo schreef::oops: I know!

Heb ooit een minder zeldzame maar bijna roestvrije GTV 2,0 gesloopt omdat ik het geld voor de garage wilde uitsparen!

Eeuwig spijt! :mad:

Maar gelukkig was het geen Grand Prix (wil je geen schuldgevoel aanpraten maar ......... Alfa barbaar!!!!!!!!!!! ):lol: :lol:

Gr,
Carl

hahahaha :blue_lol:

Jaaaaaren lopen te denken "van welk type zouden die roosters op de C-stijl zijn, met dat groene QV-logo" :biggrin:

Tja.
You win some, you lose some.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Om het spijtgevoel wat te temperen:
In de klassieker taxatie wereld maakt het geen moer uit of er stickers of rode matten op/ in een GTV(6) zitten, laat staan een plaatje op het dashboard....
De waarde blijft hetzelfde..!!!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Om het spijtgevoel wat te temperen:
In de klassieker taxatie wereld maakt het geen moer uit of er stickers of rode matten op/ in een GTV(6) zitten, laat staan een plaatje op het dashboard....
De waarde blijft hetzelfde..!!!
Waarde doet er voor mij helemaal niet toe! Zou ik geen GTV6 restaureren :wink: . Het gaat veel meer om de zeldzaamheid, curiositeit en gevoel.

Iedere GTV, Alfetta of Guilietta die wordt gesloopt is eeuwig zonde omdat andere dan niet kunnen genieten van de geweldige rijbeleving.

Bij deze Transaxles moet je je helemaal niet met waarde bezighouden (behalve voor de verzekering) maar heerlijk :driving:
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro

[quote="Carbo"]

Bij deze Transaxles moet je je helemaal niet met waarde bezighouden (behalve voor de verzekering) maar heerlijk :driving:[/quote]

Voor iedere verzekerings expert is een (duur gerestaureerdfe) GTV (6) van 20-30 jaar oud, mits mooi gepoetst en geen uiterlijk zichtbare corrosie wel 1000 euro waard.....( en is bij vrijwel iedere, kleine aanrijding, schuldig of niet, total loss....)
Ik heb nogal wat negatieve ervaringen met verzekerings maatschappijen gehad in het verleden, dus de waarde van o.a mijn originele GTV-6 is voor mij althans, uiterst belangrijk, de auto wordt daarom iedere 3 jaar door een beedigd klassieker expert middels een officieel taxatie rapport gewaardeerd, en wordt daarmee dan waardevast, all risk verzekerd.
Tevens hou ik zelf al 25 jaar het waarde verloop van de GTV-6 in binnen en buitenland nauwlettend in de gaten, oa door middel van beurs bezoeken en het lezen van klassieker tijdschriften/ boeken, in de jaren 80 de zaterdag advertenties in de Telegraaf, en nu dus ook het world wide web....
Een Grand Prix uitvoering wordt nergens hoger gewaardeerd dan een niet GP uitvoering...
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Zoals ik al aangaf waarde bepaling is voor mij alleen belangrijk voor de verzekering bij total loss of diefstal.

Of een Grand Prix nu wel of niet meer waard is lig ik niet van wakker! Ik bouw mijn GTV zoals ik vind dat hij hoort te rijden zonder geweld aan het ontwerp te doen. Dat is namelijk wat je met een Alfa moet doen Rijden!

Gevoelsmatig blijft het leuk dat ik kan roepen dat van mijn Duitse Grand Prix er maar maximaal tweehonderd van rond hebben gereden. Of dat ooit van invloed is op de waarde maakt mij niet uit. Ik heb de auto nu 19 jaar in bezit en ze gaat nooit meer weg. Zij is mijn tweede liefde :lol:

Er rijden denk ik erg weinig originele GTV's rond. Als je met een GTV rijdt zul je vroeg of laat moeten gaan restaureren. Na 25 jaar ervaring met dit type weet ik in ieder geval zeker dat iedere GTV roest.

De waarde van een GTV wordt met name bepaald door de staat van het plaatwerk en hoe reparaties hieraan zijn uitgevoerd. Het type of uitvoering is veel minder van belang. :wink:

Gr,
Carl
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro

[quote="Carbo"]

Er rijden denk ik erg weinig originele GTV's rond. Als je met een GTV rijdt zul je vroeg of laat moeten gaan restaureren. Na 25 jaar ervaring met dit type weet ik in ieder geval zeker dat iedere GTV roest.

Carl[/quote]

Staat bij mij in de garage, bjr. 1983 ( kenteken 1985) origineel, 50.000km, niet gerestaureerd, geen roest, nieuwstaat, 22 jaar in bezit :wink:
Plaats reactie