Carbo's GTV6 Grand Prix
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9057
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Vandaag maar eens aan de remklauwen begonnen. Alles ging redelijk vlot uit elkaar. Cilinders zien er nog prima uit!
Ik had nog twee revisie setjes liggen echter van Ate terwijl ik Brembo klauwen heb. Helaas dit revisie setje past niet de Ate remcilinders zijn een iets grotere diameter waardoor de afdichtingen niet passen. Daarnaast zit er bij Ate een metalen ring bij en deze ben ik bij de Brembo klauw niet tegenkomen. Ik dacht dat die revisie setjes universeel waren. Zijn de revisie setjes voor de Brembo klauwen nog gewoon bij de automaterialenzaak te koop?
Ben nu nog even aan het nadenken over de kleur van de klauwen. Wilde ze rood spuiten maar ik twijfel




Ik had nog twee revisie setjes liggen echter van Ate terwijl ik Brembo klauwen heb. Helaas dit revisie setje past niet de Ate remcilinders zijn een iets grotere diameter waardoor de afdichtingen niet passen. Daarnaast zit er bij Ate een metalen ring bij en deze ben ik bij de Brembo klauw niet tegenkomen. Ik dacht dat die revisie setjes universeel waren. Zijn de revisie setjes voor de Brembo klauwen nog gewoon bij de automaterialenzaak te koop?
Ben nu nog even aan het nadenken over de kleur van de klauwen. Wilde ze rood spuiten maar ik twijfel





-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 18:46
- Locatie: waalwijk
Kijk jij hebt je remklauwen ook weer netje gestraald. Maar jij ging toch de gta klauwen gebruiken??
Rood is natuurlijk wel de kleur. Al vind ik dat zilver glimmend ook mooi.
Soort zink is dat toch?
Oja die uitlaten weet ik niet of dat Shankle's zijn. Ze komen iig van een serieuze race 75 af. En ze liggen verder van de grond omdat de 3 pijpen naast elkaar zitten
Oja even nog een ander vraagje. Wat is de diameter van de LMM die je hebt ?
gr Jeroen
Rood is natuurlijk wel de kleur. Al vind ik dat zilver glimmend ook mooi.
Soort zink is dat toch?
Oja die uitlaten weet ik niet of dat Shankle's zijn. Ze komen iig van een serieuze race 75 af. En ze liggen verder van de grond omdat de 3 pijpen naast elkaar zitten
Oja even nog een ander vraagje. Wat is de diameter van de LMM die je hebt ?
gr Jeroen
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Brembo klauwen werden toch ook op diverse andere modellen geleverd.....
Volgens mij kan je hier best nog revisiesets voor krijgen.
Probeer de reguliere kanalen eens:
www.prinsbredevoort.nl
www.arparts.nl

Volgens mij kan je hier best nog revisiesets voor krijgen.
Probeer de reguliere kanalen eens:
www.prinsbredevoort.nl
www.arparts.nl
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Dat klopt niet! Mijn GTV6 is een 84'er is dus zeker niet de eerste serie! De klauwen zijn origineel en nog nooit gewisseld!Ca. 10 % van de GTV-6 ( eerste serie) was uitgerust met Brembo remklauwen, daar is dus nu geen revisieset meer voor verkrijgbaar,vrees ik (helaas)...
Voor zover ik weet kom je brembo vaker tegen dan Ate!
Ik heb inmiddels een revisiesetje wat wel de 48mm seals bevat


Dat is nog steeds de bedoeling echter ik heb nog steeds geen goede adaptors om ze op de originele fusees te zetten. MBT engineering heeft geen oplossing zonder de fusees en klauwen daadwerkelijk te zien. Ik denk dus dat ik ze uiteindelijk gewoon zelf in Nederland laat maken. Daarnaast moet ik schijven gebruiken met een los hart zodat ik de offset kan regelen.Maar jij ging toch de gta klauwen gebruiken??
Heb voorlopig besloten om te starten met de standaard klauwen. In fase twee ga ik hiermee weer verder hobbyen maar wil eerst rijden


Zal dit weekend het LMM na meten!

Gr,
Carl
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1625
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
heb ook bij lokale remboer nieuw revisie setje , seals & dichtringen gescoord voor de Alfetta sedan met 75TS remmerij.
alleen montage setje was niet leverbaar vlg. hun, wel voor brembo zonder tussenblokje dus voor massieve schijven ipv geventileerd.
heb dus langere pennen van wat anders aangepast
alleen montage setje was niet leverbaar vlg. hun, wel voor brembo zonder tussenblokje dus voor massieve schijven ipv geventileerd.
heb dus langere pennen van wat anders aangepast

Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
156 GTA 2002
916 spider 2.0TS 1998
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
156 GTA 2002
916 spider 2.0TS 1998
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
[quote="Carbo"][quote]Ca. 10 % van de GTV-6 ( eerste serie) was uitgerust met Brembo remklauwen, daar is dus nu geen revisieset meer voor verkrijgbaar,vrees ik (helaas)...[/quote]
Dat klopt niet! Mijn GTV6 is een 84'er is dus zeker niet de eerste serie! De klauwen zijn origineel en nog nooit gewisseld!
Voor zover ik weet kom je brembo vaker tegen dan Ate!
[/quote]
Gr,
Carl[/quote]
Mijn GTV-6 is in 1985 nieuw op kenteken gezet, maar is toch echt gebouwd in 1983.
Als die van jouw van 1984 is, is 'ie gegarandeerd in 1983 gebouwd.
Brembo's zijn op zeer beperkte schaal tot en met ( gerestyled) model '83 gebruikt.
Dat klopt niet! Mijn GTV6 is een 84'er is dus zeker niet de eerste serie! De klauwen zijn origineel en nog nooit gewisseld!
Voor zover ik weet kom je brembo vaker tegen dan Ate!
[/quote]
Gr,
Carl[/quote]
Mijn GTV-6 is in 1985 nieuw op kenteken gezet, maar is toch echt gebouwd in 1983.
Als die van jouw van 1984 is, is 'ie gegarandeerd in 1983 gebouwd.
Brembo's zijn op zeer beperkte schaal tot en met ( gerestyled) model '83 gebruikt.
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 18:46
- Locatie: waalwijk
Carbo,
Je wist dat Ron Simons ook al het een en ander heeft uitgedacht?
De 305mm schijven met spacer en adapter voor originele brembo klauw zijn zowieso bij hem te koop
http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... =BDF305SET
Maar ik weet bijna zeker dat hij ook adapters heeft voor de gta klauwen
ik ken iemand die ze heeft liggen
Groeten Jeroen
Je wist dat Ron Simons ook al het een en ander heeft uitgedacht?
De 305mm schijven met spacer en adapter voor originele brembo klauw zijn zowieso bij hem te koop
http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... =BDF305SET
Maar ik weet bijna zeker dat hij ook adapters heeft voor de gta klauwen
ik ken iemand die ze heeft liggen
Groeten Jeroen
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
Als klapper nog het volgende:
Alfa leverde voor de Brembo en ATE klauwen 2 verschillende rembloksets, echter maar 1 onderdeel nr. # 11646220390101.....
1 bestel nummer voor remblokken die verschillend van vorm waren dus....echt Italiaans!!
Als dealer wist je nooit wat er kwam....
Alhoewel de ATE blokken wel in de Brembo klauwen passen ( met een andere montage set) is het m.i zaak om de boel origineel te houden.
Alfa heeft die blokken al lang niet meer, maar Hitec ( een B merk van Brembo) heeeft ze nog wel, nr. H 352 !!
Alfa leverde voor de Brembo en ATE klauwen 2 verschillende rembloksets, echter maar 1 onderdeel nr. # 11646220390101.....
1 bestel nummer voor remblokken die verschillend van vorm waren dus....echt Italiaans!!
Als dealer wist je nooit wat er kwam....
Alhoewel de ATE blokken wel in de Brembo klauwen passen ( met een andere montage set) is het m.i zaak om de boel origineel te houden.
Alfa heeft die blokken al lang niet meer, maar Hitec ( een B merk van Brembo) heeeft ze nog wel, nr. H 352 !!
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Gebruik zeker geen standaard blokken. Vind ik persoonlijk niet optimaal remmen. Zeker met de extra pk's van de 3,0l is dat magertjes naar mijn mening.Alhoewel de ATE blokken wel in de Brembo klauwen passen ( met een andere montage set) is het m.i zaak om de boel origineel te houden.
Alfa heeft die blokken al lang niet meer, maar Hitec ( een B merk van Brembo) heeeft ze nog wel, nr. H 352 !!
In de jaren negentig met de originele 2,5 op de Duitse autobaan met ruim 200 afremmen voor een inhalende vrachtauto met 85, daar is mijn vertrouwen in de standaard setup zeker niet door toegenomen. Als je niet op de limiet rijdt is standaard natuurlijk prima. Maar Alfa's zijn gemaakt om af en toe flink uit te laten




Ik gebruik dus Feroda Racing blokken met geperforeerde Brembo schijven en dat past prima! Je hangt dan tenminste behoorlijk ik je gordels

Uiteindelijk volgt dus de uprade naar de vier zuiger GTA klauwen! Trouwens goede tip! Ga Ron vandaag gelijk een mailtje sturen voor de adapters

Met orignaliteit heb ik persoonlijk niet zoveel. Mijn GTV wordt zoals ik vind dat Alfa hem had moeten bouwen dus voor mij compromisloos restaureren met het beste wat er ruim twintig jaar later op de markt is.

Zelfs als de auto in 83 is gebouwd is het naar mijn mening zeker geen "vroege" GTV6.

-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Jeroen,Oja even nog een ander vraagje. Wat is de diameter van de LMM die je hebt ?
Diameter is 75mm (binnenwerkse maat) tegen 65mm standaard. BOSCH nummer 0 280 203 016 en ik heb er ook nog 1 met 018 op het eind. beide werden gebruikt door braadwurst. (Zie ook GTV6.com) Voordeel is tevens dat hij aan de filter zijde rond is en je hierdoor makkelijk een filter met ronde aansluiting kan monteren.
Aangepaste inlaatcollectoren zijn 48mm.
Ben benieuwd naar je ervaring met de Shankle spruitstukken!
Gr, Carl (ga ze rood spuiten

-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 18:46
- Locatie: waalwijk
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Afgelopen week verder gegaan met de "pedal box".
Wat is er allemaal aan gebeurd:
- het aluminium huis geglaspareld,
- de rembekrachtiger kaal gemaakt en opnieuw gespoten,
- nieuwe koppelings cilinder,
- nieuwe remcilinder,
- pedalen gespoten,
- alle moeren, ringetjes en boutjes vervangen door RVS,
- en als toetje twee nieuwe pedaal rubbers gemonteerd en natuurlijk het verse stickertje!.
Ben nog op zoek naar een nieuw remvloeistof reservoir van Ate, weet iemand waar dit nog te krijgen is. Krijg de oude niet helemaal mooi schoon is een beetje vergeeld.
Hieronder wat sfeer impressies:
Voor!



Tijdens!

Na!



Gr,
Carl
Wat is er allemaal aan gebeurd:
- het aluminium huis geglaspareld,
- de rembekrachtiger kaal gemaakt en opnieuw gespoten,
- nieuwe koppelings cilinder,
- nieuwe remcilinder,
- pedalen gespoten,
- alle moeren, ringetjes en boutjes vervangen door RVS,
- en als toetje twee nieuwe pedaal rubbers gemonteerd en natuurlijk het verse stickertje!.
Ben nog op zoek naar een nieuw remvloeistof reservoir van Ate, weet iemand waar dit nog te krijgen is. Krijg de oude niet helemaal mooi schoon is een beetje vergeeld.
Hieronder wat sfeer impressies:
Voor!



Tijdens!

Na!



Gr,
Carl