cancelled project
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
- ron TS
- Alfetta Novizio
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28
Zo de kogel is door de kerk het wordt een Alfa Romeo 90 uit 1985. Een V6. Het geheel behoeft enige uitleg. Mijn eerste voornemen wat vast en zeker en opmaatgemaakte Alfetta te laten opbouwen. Heel veel zitten twijfelen tussen een sedan of coupe. Vervolgens tussen 1e of 2e serie. Zo'n beetje iedereen die ik sprak heeft me goede raad gegeven waardoor ik het helemaal niet meer wist.
Tom van AlfaCentro adviseerde mij een Alfa 90 V6. Ik zocht een lekkere snelle reisauto.....................................
De gtv6 werd door ieder afgeraden omdat de auto buiten staat en daar zou de gtv6 te gevoelig voor zijn. Ook wat voorbeelden van resultaten kunnen bekijken van gtv6-en met werk dus die zou het niet worden. Na het afbreken van mijn kettingtandwiel bij de 75 TS ben ik serieus over een V6 gaan nadenken. Nog heel lang lopen wikken en wegen over een rode Alfetta sedan QO, reeds gespoten en daar zou ook een V6 in kunnen. Echter ik kan binnen mijn budget met een 90 het meest doen, namelijk techniek en carrosserie nieuw. Eena Alfetta sedan qo is net wat meer waard en derhalve moest ik weer consessies doen mbt de techniek en tuning. Nu gaan we dus alles doen
Dit gaat de basis worden van het project
De bedoeling is dat de auto helemaal perfect wordt gemaakt, perfecte voorschermen liggen klaar, bodem, wielkasten e.d. zijn kogelhard. De auto wordt overgespoten in deze kleur, ramen e.d. gaan er eerst allemaal uit. Blauw interieur wordt vervangen door een net gebruikt bruin exemplaar.
Techniek
Bak staat klaar
As ook gevonden
dempers
Velgen had ik zelf nog, krijgen de kleur van de grille
De motor wordt nog opgebouwd. Het plan is een 3.0 V6 12V op te bouwen met andere nokkenassen (SZ), motronic, andere luchtinlaat braadwurst 745 en chip.
Verder nog verlagen, Bilstein B6, het en der PU-rubbers, Momo stuur, SZ casterkogels, dikke stabi en camber op de voorwielen.
Dat is het geloof ik zo'n beetje
Wanneer er vooruitgang is zet ik de foto's op het forum.
gr Ron
Tom van AlfaCentro adviseerde mij een Alfa 90 V6. Ik zocht een lekkere snelle reisauto.....................................
De gtv6 werd door ieder afgeraden omdat de auto buiten staat en daar zou de gtv6 te gevoelig voor zijn. Ook wat voorbeelden van resultaten kunnen bekijken van gtv6-en met werk dus die zou het niet worden. Na het afbreken van mijn kettingtandwiel bij de 75 TS ben ik serieus over een V6 gaan nadenken. Nog heel lang lopen wikken en wegen over een rode Alfetta sedan QO, reeds gespoten en daar zou ook een V6 in kunnen. Echter ik kan binnen mijn budget met een 90 het meest doen, namelijk techniek en carrosserie nieuw. Eena Alfetta sedan qo is net wat meer waard en derhalve moest ik weer consessies doen mbt de techniek en tuning. Nu gaan we dus alles doen
Dit gaat de basis worden van het project
De bedoeling is dat de auto helemaal perfect wordt gemaakt, perfecte voorschermen liggen klaar, bodem, wielkasten e.d. zijn kogelhard. De auto wordt overgespoten in deze kleur, ramen e.d. gaan er eerst allemaal uit. Blauw interieur wordt vervangen door een net gebruikt bruin exemplaar.
Techniek
Bak staat klaar
As ook gevonden
dempers
Velgen had ik zelf nog, krijgen de kleur van de grille
De motor wordt nog opgebouwd. Het plan is een 3.0 V6 12V op te bouwen met andere nokkenassen (SZ), motronic, andere luchtinlaat braadwurst 745 en chip.
Verder nog verlagen, Bilstein B6, het en der PU-rubbers, Momo stuur, SZ casterkogels, dikke stabi en camber op de voorwielen.
Dat is het geloof ik zo'n beetje
Wanneer er vooruitgang is zet ik de foto's op het forum.
gr Ron
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 19:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
- ron TS
- Alfetta Novizio
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28
hoi Jens, de auto wordt cmpleet gestript, alle plekjes aangepakt, roestvrije schermen voor gemonteerd, overgespoten en op de risicoplaatsen in de RX (in kleur) gezet. Dan moet ie er weer even tegen kunnen.Jens Hoorn schreef:Mooie kleur! En goeie keus!
Als ie buiten staat, moet je wel even iets aan de plekjes doen. Al is het maar even een roestremmer erop. Ik zie bij de mijne hoe hard het kan gaan
gr Ron
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
best een gaaf project natuurlijk, ben zelf ook de 90 gaan waarderen, en had er bijna 1 gekocht, maar om het nu een verbeterde Alfetta te noemen gaat me wat ver
er zijn ook ge-upgrade Alfetta's waar de meeste/bijna alle 90's qua rij-dynamiek niet aan kunnen tippen, het is wel meer een snelle reislimo
het is meer het "doorgegroeide Alfetta topic"
zal evengoed het project met grote interesse volgen door de mooie technische inspanningen
er zijn ook ge-upgrade Alfetta's waar de meeste/bijna alle 90's qua rij-dynamiek niet aan kunnen tippen, het is wel meer een snelle reislimo
het is meer het "doorgegroeide Alfetta topic"
zal evengoed het project met grote interesse volgen door de mooie technische inspanningen
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
De 90 is niet alleen qua rijeigenschappen een verbetering, want daar kun je best over gaan twisten, maar de afwerking en de algehele kwaliteit van de auto staat op een hoger plan. Meer richting de 75. En de 90 heeft iets wat de Alfetta QO ook had moeten hebben, een V6 motor.stephen schreef:maar om het nu een verbeterde Alfetta te noemen gaat me wat ver
er zijn ook ge-upgrade Alfetta's waar de meeste/bijna alle 90's qua rij-dynamiek niet aan kunnen tippen, het is wel meer een snelle reislimo
het is meer het "doorgegroeide Alfetta topic"
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
heb geen ervaring met 2e serie en QO , maar ik vind mijn Alfetta prettiger sturen Qua dynamiek dan mijn 75TS deed(en die reed voor een TS goed), en 1e serie heeft minder gewicht ,geen electronica, dus daar heb je ook geen problemen met zaken die knipperen zonder reden of ramen/sloten die niet open/dicht willen
nou heeft mijn Alfetta natuurlijk wel een TS met carb's dus rijdt ze ook vlot.
het is alleen geen cruiser voor lange afstanden vanwege comfort&bak vandaar dat ik er een Giulia en dadelijk een GTV TS naast heb.
het is maar net waarvoor ze bedoeld zijn natuurlijk
met de Alfetta rijd ik niet met caravan in 1 ruk naar de cote d'Azur, wat ik met de 75TS wel deed met 5 personen aan boord
nou heeft mijn Alfetta natuurlijk wel een TS met carb's dus rijdt ze ook vlot.
het is alleen geen cruiser voor lange afstanden vanwege comfort&bak vandaar dat ik er een Giulia en dadelijk een GTV TS naast heb.
het is maar net waarvoor ze bedoeld zijn natuurlijk
met de Alfetta rijd ik niet met caravan in 1 ruk naar de cote d'Azur, wat ik met de 75TS wel deed met 5 personen aan boord
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8900
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer: