Is dit mijn project, of gaat ze op in het project van een...

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
ARjen
Novizio
Novizio
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2009, 22:04

Is dit mijn project, of gaat ze op in het project van een...

Bericht door ARjen »

ander?

Je begrijpt als je dit leest dat ik voor een dilemma sta:
- m'n GTV6 (NL '81) loop/recycle verkopen
- mogelijkheden vinden om alsnog te restaureren

Als ik puur practisch denk dan wordt het de eerste optie (heb al moeite om het woord optie te denken [het is geen optie!], laat staan typen... ).
Want: geen plek om het apparaat uit elkaar te halen, een donor te stallen, etc.
Lastig op korte termijn te realiseren in ieder geval, tenzij er reddende engelen in de buurt van Arnhem (max. 1 uur rijden ervandaan i.i.g.) zich willen aanbieden wat ruimte betreft.

Dan heb ik vervolgens de vraag, zijn er belangstellenden die de 3702 kunnen gebruiken als project of donor, en wat bieden ze ervoor?
Wat is een redelijke vraagprijs voor een dergelijk exemplaar?

Om het beeld te bepalen:
v12 met 60K km
gereviseerde bak met harde synchromeshringen
gele koni's
CSC uitlaat
nieuwe banden om Zenders heen die een straalbeurtje kunnen gebruiken

gat in de kont (groot)
gat rechter C-stijl zijkant binnen
gat linker A-stijl en al gelast in hoek onder bij linkerportier
Dit naast wat plekken op een aantal gebruikelijke plaatsen

Deuren ok, motorkap ok, voorschermen (door vorige eigenaar vv) ok. Achterklep (was nieuw...) heeft braakschade (sukkels kwamen er niet eens in...) die herstelbaar is in mijn optiek.
Geen APK, voor alle duidelijkheid.

Wie kan mij adviseren hoe dit superrijijzer de best mogelijke bestemming te geven.

p.s.
Mocht een admin vinden dat dit eigenlijk in de categorie advertenties thuishoort, mail mij svp, dan pas ik desgewenst e.e.a. aan.

Saluti veloci a tutti
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Wat wil je eigenlijk zelf???

Verkopen of restaureren?

En bedenk goed wat restaureren inhoud: check de andere project-topics maar 'ns.
Kost een serieuze bak met geld, vnml. plaatwerk.
Mijns inziens is een langdurige, droge stalling met wat ruimte bijna een must.

En wat kan je zelf, of moet je alles uitbesteden?


:roll:


ps: heb je ook foto's van haar?
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
ARjen
Novizio
Novizio
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2009, 22:04

Bericht door ARjen »

Yep ik heb foto's, uitgebreid grote lappen van de huidige staat gemaakt.

De belangrijkste belemmering zit 'm inderdaad in ruimte, ben handig, kan helaas niet lassen (zou een aanleiding kunnen zijn om dat te gaan leren) en heb de tijd (geen haast en voldoende vrije tijd).
Ik weet dat ik het niet te lichtvaardig moet beslissen, vandaar mijn adviesvraag.
Ga vooral door met vragen stellen of opmerkingen plaatsen, Fetta. Het helpt bij het nemen van beslissingen en beeldvorming.

Ik was al verdwaald in het verhaal van de perfecte Baselse restauratie en die van Carbo.
Ken ook genoeg mensen die me technisch kunnen adviseren/assisteren.
Ik zou met een aantal aspirant projectanten op zoek moeten naar een geschikte ruimte, krachten bundelen, overheadkosten delen. Als je een beetje bij elkaar in de buurt zit is dit misschien ook een idee voor anderen die spelen met de gedachte een restauratie te gaan beginnen...?

Als er zich een serieuze gegadigde aandient, tsja, dan hak ik de knoop misschien snel door. Er moet ieder geval binnen afzienbare tijd wat mee gaan gebeuren, ze wordt er niet beter op.
Enig idee wat een nette verkoopprijs zou horen te zijn?
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

De vraag blijft altijd wat is ze je zelf waard?

Hoe is de techniek? klinkt als goed als ik jou verhaal lees.
Dus enkel roest schade, ja kan dit op 2 manieren maken.
1. een complete restauratie incl techniek
2. APK laswerk maken en rijden zodat je nog even kan nadenken voor de toekomst.

Ik ben benieuwd naar foto's :wink:
Transaxle loos!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Foto's zeggen inderdaad vaak meer dan woorden!

Een GTV6 voor restauratie levert naar mijn mening niet zoveel op. Ik denk ergens tussen de 800 en 1000 Euro geheel afhankelijk van de echte staat. Die 800 Euro is dan gebaseerd op het aantal onderdelen voor verkoop als je de auto sloopt.

Gelet op je twijfel zou ik gewoon een droge stallingsruimte zoeken en de auto voorlopig wegzetten. Je kan dan rustig de tijd nemen om de onderdelen voor de restauratie te verzamelen. Afhankelijk van het eindresultaat gaat dit wel veel of erg veel geld kosten. Je kan de kosten aardig beperken door veel plaatwerk stukken zelf te maken. PLaatwerk is namelijk erg duur en sommige delen moeiljk te krijgen. Laat iemand naar de auto kijken die al eens een GTV6 heeft gerestaureerd je komt tijdens de restauratie namelijk veel meer tegen da dat jezelf denkt en het kost allemaal veel meer tijd dan je denkt!

Als je nu twijfelt krijg je later denk ik erg veel spijt als je hem nu verkoopt. :wink: Mijn auto heeft ruim tien jaar droog staan wachten tot ik de tijd en het geld had om de restauratie te starten!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

en voldoende vrije tijd
WTF :shock: :shock:
:blue_lol:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1516
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

dat is wat ik mis :lol: TIJD

als je tijd en budget hebt, zou ik lekker op zoek gaan naar een sleutelruimte :wink:

als je geen sleutelruimte hebt, houd het gewoon op, want uitbesteden is duur, dus dan kan je beter een knappe terugkopen en evt technische delen overzetten , en haar daarna wegdoen .
maar restaureren/sleutelen is voor mij al een groot deel v/d hobby.
bv. mijn Giulia helemaal kaal gehad en alles zelf gedaan, plaatwerken/technisch(op laatste laklaagje na) niet de mooiste, maar wel MIJN Alfa wat ook veel genoegdoening geeft :cool:
beide Alfetta's waren technisch niet in orde(de sedan ook laswerk)en vind ik ook leuke uitdagingen :wink:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

niet de mooiste, maar wel MIJN Alfa wat ook veel genoegdoening geeft
en zo is dat :thumbs:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Plaats reactie