veren, dempers en remmen.
- modellisimo
- Advanced Membro
- Berichten: 1007
- Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
- Locatie: Beesel
veren, dempers en remmen.
Hallo.
Ik heb een vraag. Ik wil mijn Alfetta GTV verlagen door aan de achterzijde kortere veren te plaatsen. Eventueel wil ik andere dempers plaatsen. Kan ik dan beter koni Geel of Bildstein standaard nemen. Wat zijn de voordelen. Ik heb de auto net. Is het dan ook beter om nieuwe schijven en remblokken te plaatsen. Welke blokken remmen het beste? Of moet ik gewoon standaard nemen.
Alvast bedankt.
Henk.
Ik heb een vraag. Ik wil mijn Alfetta GTV verlagen door aan de achterzijde kortere veren te plaatsen. Eventueel wil ik andere dempers plaatsen. Kan ik dan beter koni Geel of Bildstein standaard nemen. Wat zijn de voordelen. Ik heb de auto net. Is het dan ook beter om nieuwe schijven en remblokken te plaatsen. Welke blokken remmen het beste? Of moet ik gewoon standaard nemen.
Alvast bedankt.
Henk.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 19:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Hmm. Ja dit is altijd een mooie discussie!
Volgens mij schiet je met Bilstein alleen iets op als zowel de ingaande als uitgaande slag gedempt gasgedempt is.
Ik ga in ieder geval voor Koni geel heb ik al 20 jaar goede ervaring mee!
Of ik moet natuurlijk geld in een ouwe sok vinden voor een setje coil overs!
Gr,
Carl
Volgens mij schiet je met Bilstein alleen iets op als zowel de ingaande als uitgaande slag gedempt gasgedempt is.
Ik ga in ieder geval voor Koni geel heb ik al 20 jaar goede ervaring mee!
Of ik moet natuurlijk geld in een ouwe sok vinden voor een setje coil overs!
Gr,
Carl
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2370
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Ik heb gele koni's op de 75 en bilstein's op de gtv.
Met koni's wordt hij behoorlijk stug en strak.
Met de bilstein's wordt de auto goed strak en ''rustig"in het sturen.
Dus met beide goede ervaringen.
Alleen al eens een verse bilstein moeten vervangen ivm lekkage
Met koni's wordt hij behoorlijk stug en strak.
Met de bilstein's wordt de auto goed strak en ''rustig"in het sturen.
Dus met beide goede ervaringen.
Alleen al eens een verse bilstein moeten vervangen ivm lekkage
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- modellisimo
- Advanced Membro
- Berichten: 1007
- Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
- Locatie: Beesel
Hallo allemaal.
Bedankt voor de tips. Na alles gelezen te hebben denk ik dat ik aan de voorzijde kies voor Bilstein B6 en aan de achterzijde voor Koni rood. Het zal wel zomer worden als ze eronder zitten, maar ik laat wel weten hoe het rijd. Heb namelijk nog genoeg andere dingen die gedaan moeten worden. Mijn garage is niet verwarmd dus als het gaat vriezen dan zal er weinig gebeuren
Henk.
Bedankt voor de tips. Na alles gelezen te hebben denk ik dat ik aan de voorzijde kies voor Bilstein B6 en aan de achterzijde voor Koni rood. Het zal wel zomer worden als ze eronder zitten, maar ik laat wel weten hoe het rijd. Heb namelijk nog genoeg andere dingen die gedaan moeten worden. Mijn garage is niet verwarmd dus als het gaat vriezen dan zal er weinig gebeuren
Henk.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
ja altijd een mooie discussie.
Wegligging is smaak afhankelijk, het moet gewoon bij je passen
Ik heb al veel geprobeerd op dat gebied en naar mijn mening de koni is te soft gedempt op de ingaande en de instelbare uitgaande slag al heel gauw te hard.
Voelt erg stug aan, geeft een race gevoel terwijl je rijdt, echter je verliest grip.
Ben fervent aanhanger van de bilsteins, die ook makkelijk een stuggere veer kunnen verdragen aan de voorzijde.
Wegligging is smaak afhankelijk, het moet gewoon bij je passen
Ik heb al veel geprobeerd op dat gebied en naar mijn mening de koni is te soft gedempt op de ingaande en de instelbare uitgaande slag al heel gauw te hard.
Voelt erg stug aan, geeft een race gevoel terwijl je rijdt, echter je verliest grip.
Ben fervent aanhanger van de bilsteins, die ook makkelijk een stuggere veer kunnen verdragen aan de voorzijde.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 325d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114