Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Ook nog e.e.a. gedaan dit weekend :lol:

Balk is weer dicht, binnenzijde staat in de RX5/RX10. Komende week de boel mooi afwerken. Ben helaas nog een slechte plek tegengekomen waar ik een stukje moet patchen :twisted: helaas maar het is niet anders.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Angro
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 jun 2008, 22:58
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Angro »

Kijk, kijk dat is nogeens restaureren.
Heb het al eens eerder geschreven - vakwerk :thumbs:
Je bent inkoper van beroep, maar wat ik zo zie is het waarschijnlijk wel in de technische sfeer.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7898
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Je mag mij de schetsen van de aansluiting op de bevestigingspunten van de bumpers welmailen of via de pb. Heb al een opzet gemaakt voor mijn zwager. Die werkt bij een metaalbedrijf en heb een optie bij iemand uit zuid Nederland.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Yes! Ben ik met de rechter achterbalk bezig staat er ineens op Ebay een complete rechter achter balk te koop (NOS) voor een super schappelijk prijsje + een direct kopen optie.

Kon ik natuurlijk niet laten liggen! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ga hem waarschijnlijk niet gebruiken ben al te ver met het herstellen van de originele maar ik heb nu wel mooi een malletje om de zijkant van de balk in de achterste wielkast te herstellen. Jullie weten wel dat stuk waar driedubbel plaatwerk gepuntlast is bij je achterwiel! Volgens mij is het nmogelijk om een GTV6 te vinden (die is gebruikt) waarbij dit roestvrij is zonder dat hier al een keer e.e.a. vervangen is.

Zo mijn avond kan niet meer stuk, dat was een mooi laat Sinterklaas cadeautje! :wink:
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7898
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Heb je er ook een foto van?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Zodra het onderdeel binnen is zal ik een foto maken!
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7898
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Je hebt een pb. Even over iets anders :wink:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Afgelopen week de rechter achterbalk binnen gekregen. Volgens mij een erg zeldzaam deel en was naar mijn mening dan ook een koopje voor 89 Euro.
Zoals ik al eerder vertelde ga ik hem niet gebruiken. Maar kan nu wel goed een exact reparatiestuk maken. Zie fotootjes.
Sla dit volgens mij zeldzame stukje plaatwerk netjes op voor de toekomst! Wie weet als mal voor een serie reparatie plaatwerk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Om uiteindelijk hier een reparatiestuk voor te maken!

Afbeelding
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1841
Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Mooi stukje werk wat je hier vind. :thumbs:
Ik vind het absoluut gaaf om te zien dat er verschillende Alfa's hobbymatig zo professioneel en goed gerestaureerd worden.
Als je dit zo leest begint het al te kriebelen, zal binnenkort ook maar eens met de groene beginnen.:grin:

Om even terug te komen op de kantelmallen op de bumpersteunen, voorig jaar heeft mijn Giulia er ook in gehangen om de laatste bodem dingetjes af te werken.
Dus compleet met interieur,ruiten, motor, tank etc.
't Geeft geen krimp (heb er toen wel 1 gemaakt met een spindel vanwege het hoge gewicht)
Afbeelding
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

Carl, mooi deel hoor! Ga je hem nog opknappen om te voorkomen dat het deel wegroest?

steven
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Weer even een update!

Ik vind het veel te koud om in de garage te werken ondanks mijn gaskacheltje en heb mij de laatste weken dan maar weer op het net gestort om onderdelen te scoren!

Ik heb via Ebay 4 NOS plastic vloerpluggen weten te bemachtigen en daar wordt ik weer erg vrolijk van! Die dingen zien er altijd gebruikt niet uit en vind ze maar eens nieuw!

Afbeelding

Daarnaast heb ik een setje gescoord voor het tegenelkaar plaatsen van plaatwerk bij het proplassen (puntlassen). Met dit setje kun je de te lassen plaatwerkdelen tegenelkaar aan houden en bjvoorbeeld een portier of motorkap gewoon sluiten om de lijnen te checken!

Afbeelding

En als laatste heb ik mijn arsenaal aan speciale puntlasboortjes maar eens op de foto gezet. Mijn ervaring is dat deze in de normale automaterialen zaak vaak niet op voorraad zijn en ze er dan een godsvermogen voor vragen. Ik heb inmiddels diverse adresjes, bij interesse kan ik wel proberen wat te regelen!
Ik gebruik zelf het liefst 6mm cobalt boortjes bj plaatwerk wat ik wil hergebruiken. Standaard is vaak 8mm maar dat is later is mijn ervaring moeilijker te proplassen.
Ik ga een dakplaat wisselen dus heb voldoende uit te boren. ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met de verschillende boortjes.
Afbeelding

Steven: Ik zet het stukje plaatwerk uiteraard in de 2K epoxyprimer!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

die draper puntboortjes heb ik ook, werken echt prima.

Dat hulpsetje voor het laswerk, heb je daar een voorbeeld/afbeelding van? kan me niet 1-2-3 een voorstelling maken zoals jij het omschrijft.... :roll:

ben ik wel nieuwsgierig naar
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 22:47

Bericht door Marco »

Dat setje is Rummikub voor plaatwerkers...
Alfetta TS con extra accessori
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Marco schreef:Dat setje is Rummikub voor plaatwerkers...
wat?

Je bedoelt dat het "vaste kost" is voor plaatwerkers?



ben ook geen plaatwerker
:lol:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 22:47

Bericht door Marco »

Neen, Rummikub als in
Afbeelding
Alfetta TS con extra accessori
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Ja, duhuh...ik weet wat rummikub is....in jouw context snap ik 'm niet...






laat maar... :blue_lol:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Fetta,

De nummers geven de plaatwerkdikte aan; dus 2 x 1mm is 2mm. Met het gereedschap tik je met een hamertje de klemmetjes over de te lassen delen en voila.........

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Carbo schreef:Fetta,

De nummers geven de plaatwerkdikte aan; dus 2 x 1mm is 2mm. Met het gereedschap tik je met een hamertje de klemmetjes over de te lassen delen en voila.........

Gr,
Carl
Thanx.

Ik was al ingelicht "door derden". :biggrin:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Alfa Romeo Kevin
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 198
Lid geworden op: 01 jan 2010, 21:43
Locatie: Onder Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Alfa Romeo Kevin »

Even alles doorgelezen maar wat een geweldig project, echte vakmanschap. Klasse :thumbs:
Alfetta GTV 84'' [url=http://www.alfetta-gt.nl/forum/viewtopic.php?t=2111]Even voorstellen[/url]
Alfa 166 01'' [url=http://farm5.static.flickr.com/4055/4453210463_5586569dae_o.jpg]afbeelding: klik[/url]
*Passion for perfection*
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Afgelopen week heeft het project qua werkzaamheden stilgelegen. Ondanks dat ik een heater voor de garage heb vind ik het gewoon te koud. Dus dan maar internet afstruinen naar onderdelen of gereedschap.

Vandaag toch maar weer eens voorzichtig verder gegaan. Ik koop regelmatig wat speciaal gereedschap op als dat voorbijkomt. Enige tijd geleden kwam tool A.3.0372 via Ebay voorbij en afgelopen week A.3.0373. Dit is een stuk gereedschap voor het vervangen van de lagers van de onderste draagarm. Dus afgelopen week de lagers besteld en deze zijn denk ik onderweg. Vandaag begonnen met het kaalmaken en stralen van de onderste draagarmen zodat volgende week de nieuwe lagers er in kunnen. De tectyl eraf halen met een beitel daarna stralen en met een staalborstel af maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met wat gepast geweld alle restanten van de draagarm af gekregen!

Afbeelding

Hier tool A.3.0372!

Afbeelding

Morgen de andere draagarm en beide fusees! De draagramen zijn origineel zwart maar ik ga ze denk ik zilverkleurig spuiten samen met de bovenste draagarm en de fusees. Dat vind ik wel een mooi contrast met de zwarte wielkasten.


Gr,
Carl
Plaats reactie