Het project wat geen project zou gaan worden, wordt het toch
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 25 sep 2009, 23:33
Het project wat geen project zou gaan worden, wordt het toch
Tja we weten allemaal hoe het gaat
De eerste avond dat de Alfetta voor de deur stond is er gelijk ingebroken, moet je ook maar niet zo dom zijn om het dashbordkastje open te laten staan
Er lag ook verder niks van waarde in, buiten dat de sukkels de radio cd speler onder de stoel niet eens gevonden hadden, hebben ze toch allebei de sloten en de klinken weten te vermoeren
Maar goed die heb ik dan wel weer op reserve, alleen zo zonde van het werk.
Ik had van buurman Ed een setje rappe nokkestokken gekregen om iets meer pit uit het 2 litertje te kunnen halen.
Gister met frisse moed aan de gang om de stokjes te monteren, echter stuite ik al vrij snel op een primaire ketting die wel aan het einde van het latijn was.
Ook is de axiale speling van de kruk verre van maar enige tolerantie
Conclusie blok is dus gewoon op.
Alhoewel de olie druk perfect is en toch best nog wat pit in het blok zit, weet ik dat een complete revisie onvermijdelijk is.
Nu spelen er weer allemaal ondeugende gedachte door mijn hoofd
V6,TS, 18T of toch maar orgineel.
Bak moet ik ook zeker wat aan gaan doen, het is iig de lange QV bak waar natuurlijk de 2e synchromes uit ligt.
Persoonlijk vind ik de bak te lang, maar zou met een evt 18T wel heel erg mooi uit komen.
Dilemma,s dilemma,s...
Wordt vervolgd!
De eerste avond dat de Alfetta voor de deur stond is er gelijk ingebroken, moet je ook maar niet zo dom zijn om het dashbordkastje open te laten staan
Er lag ook verder niks van waarde in, buiten dat de sukkels de radio cd speler onder de stoel niet eens gevonden hadden, hebben ze toch allebei de sloten en de klinken weten te vermoeren
Maar goed die heb ik dan wel weer op reserve, alleen zo zonde van het werk.
Ik had van buurman Ed een setje rappe nokkestokken gekregen om iets meer pit uit het 2 litertje te kunnen halen.
Gister met frisse moed aan de gang om de stokjes te monteren, echter stuite ik al vrij snel op een primaire ketting die wel aan het einde van het latijn was.
Ook is de axiale speling van de kruk verre van maar enige tolerantie
Conclusie blok is dus gewoon op.
Alhoewel de olie druk perfect is en toch best nog wat pit in het blok zit, weet ik dat een complete revisie onvermijdelijk is.
Nu spelen er weer allemaal ondeugende gedachte door mijn hoofd
V6,TS, 18T of toch maar orgineel.
Bak moet ik ook zeker wat aan gaan doen, het is iig de lange QV bak waar natuurlijk de 2e synchromes uit ligt.
Persoonlijk vind ik de bak te lang, maar zou met een evt 18T wel heel erg mooi uit komen.
Dilemma,s dilemma,s...
Wordt vervolgd!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8926
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Ik geloof niet, dat de gemiddelde autentieke inbreker de tering onder de leden heeft.Fetta schreef:Hoop ooit zo'n teringlijer met ze fikke aan me wagen aan te treffen...
Wat heb je gezien/ gemerkt aan de ketting als ik vragen mag? (die hoeft niet per sé los om nokkenassen te vervangen volgens mij....)
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 25 sep 2009, 23:33
Is mij ook verteld, maar vond het wel zo makkelijk.
Wat heb je gezien/ gemerkt aan de ketting als ik vragen mag? (die hoeft niet per sé los om nokkenassen te vervangen volgens mij....)
De primaire ketting is zo rot dat je de kruk al een paar graden kan draaien voor dat de nokkenassen aangedreven worden.
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 09:22
- Locatie: Amsterdam
Heb ik ooit mogen meemaken. Toen ik zijn lieve opgeschoren koppie tussen de deur en het stijl klemde probeerde hij mij door de spleet met zijn schattige mesje in de ogen te steken. Heb de vriendelijke meneer helaas moeten laten gaan. Ach ja het ging tenslotte ook maar om een Chrysler/Talbot/Simca Horizon.Fetta schreef: Hoop ooit zo'n teringlijer met ze fikke aan me wagen aan te treffen...
Ik zou gaan voor een V6 of een 1.8-2.0 Nord. Geen TS en geen Turbo.
- V6 alleen al voor het honingzoete geluid.
- Nord voor de sportieve brul (heeft in deze mijn voorkeur omdat je dan het minste werk hebt).
TS motor vind ik geen mooi geluid hebben en te weinig "bottom power", het eindschot is wel weer leuk.
1.8 Turbo geeft mogelijk veel meer ellende dan plezier (maar daar heb ik eerlijk geschreven totaal geen verstand van).
Succes met het herstel en je motoren keuze.
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1532
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Alfa-Corazon schreef:TS motor vind ik geen mooi geluid hebben en te weinig "bottom power", het eindschot is wel weer leuk.
rijdt zelf met TS op Carb's en hoor toch meestal wat anders v/d mensen die haar gehoord en/of gereden hebben
dus lijkt me een beetje voorbarig oordeel, is niet orgineel, maar wel betaalbaar wat meer Powerrrr
heb zelf geen ervaring met 1.8T en V6, en denk dat alles valt of staat met perssonlijke voorkeur, en wat de bedoeling/wens is met de auto
vind V6 fantastisch klinken en 1.8T lijkt me een fantastische kick dus wie weet ooit
rijdt zelf met TS op Carb's en hoor toch meestal wat anders v/d mensen die haar gehoord en/of gereden hebben
dus lijkt me een beetje voorbarig oordeel, is niet orgineel, maar wel betaalbaar wat meer Powerrrr
heb zelf geen ervaring met 1.8T en V6, en denk dat alles valt of staat met perssonlijke voorkeur, en wat de bedoeling/wens is met de auto
vind V6 fantastisch klinken en 1.8T lijkt me een fantastische kick dus wie weet ooit
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 09:22
- Locatie: Amsterdam
Ik gebruikte als vergelijkend materiaal de TS uit de 164 en 75. Die waren beide met injectie en niet echt spannend. Daar tegenover staat dat ik geen ervaring heb met een carburateur TwinSpark. Dat zal mogelijk het verschil wel zijn.
Hoewel mijn 1.8 Nord ook injectie had en de 2.0 Nord Alexander carburateurs. Vond ik ze beide lekker klinken.
Maar ja, smaken kunnen verschillen.
Ik zou willen schijven... overtuig mij maar eens tijdens een lente ritje
Hoewel mijn 1.8 Nord ook injectie had en de 2.0 Nord Alexander carburateurs. Vond ik ze beide lekker klinken.
Maar ja, smaken kunnen verschillen.
Ik zou willen schijven... overtuig mij maar eens tijdens een lente ritje
Laatst gewijzigd door Alfa-corazon op 19 jan 2010, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8926
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 25 sep 2009, 23:33
De 2.0 Nord heeft old school getunend heeft mijn voorkeur, vooral omdat het er dan orgineel uitziet en je toch net even wat meer pit hebt.
18T kan je gewoon veel meer vermogen uithalen in mijn ogen, moet ik wel eerlijk toegeven dat ik die motoren niet ken.
Heb al genoeg met turbo blokken gespeeld, en bracht een 2.0 psa turbo richting de 250 pk met het standaard onderblok.
Heb alleen een andere turbo, injectoren en een piggyback gebruik.
Blok had standaard 147pk en was ruim 2 ton oud.
Ergens moet ik nog de uitdraai hebben van van Beek tuning waar ie toen gerold is.
Ondanks dat het blok zo gaar is als boter houd ik hem liever standaard cq licht gekieteld, alleen die bak is zo laaaaaang
Iemand nog een 1600 bak over
18T kan je gewoon veel meer vermogen uithalen in mijn ogen, moet ik wel eerlijk toegeven dat ik die motoren niet ken.
Heb al genoeg met turbo blokken gespeeld, en bracht een 2.0 psa turbo richting de 250 pk met het standaard onderblok.
Heb alleen een andere turbo, injectoren en een piggyback gebruik.
Blok had standaard 147pk en was ruim 2 ton oud.
Ergens moet ik nog de uitdraai hebben van van Beek tuning waar ie toen gerold is.
Ondanks dat het blok zo gaar is als boter houd ik hem liever standaard cq licht gekieteld, alleen die bak is zo laaaaaang
Iemand nog een 1600 bak over
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8926
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 25 sep 2009, 23:33
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8926
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
ja.... ben ik mee bezig geweest.... tandwielen kan je zo omwisselen, maar dan wel van hetzelfde soort. Ga je pignonas wisselen, dan kom je op een probleem... uitshimmen van kroonwiel/ pignon. Daar struikel ik nog over.. heeft iemand de speciale alfa meet-hulpstukken hiervoor?chevron schreef:Kijk
Je moet me even helpen hoor, ik ken de gegevens van de transaxle bakken niet.
Hoe zit het met de bakken, zijn zoals de meeste bakken 1/2 een groep of zijn alle tandwielen los?
Iemand weleens zelf een bak samen gesteld uit verschillende bakken?
1.6ie bak is hetzelfde, als 1.6 carb van een 75, toch?
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 25 sep 2009, 23:33
Van de week maar eens aan de gang gegaan om de uitlaatspruitstuk pakkingen te vervangen, ik weet dat mijn blok gaar is maar de uitlaatgassen in het interieur waren niet te harden.
Via buurman Ed de benodigde pakkingen gekregen, echter bij demontage kwam ik er gelijk achter dat het niet alleen de pakkingen betrof maar ook het spruitstuk van 1 en 4 die bij de flens van de downpipe afgebroken bleek te zijn.
Strip bij de vlampijp zat gewoon vast, breken de spruitstukken vaker?
Via buurman Ed de benodigde pakkingen gekregen, echter bij demontage kwam ik er gelijk achter dat het niet alleen de pakkingen betrof maar ook het spruitstuk van 1 en 4 die bij de flens van de downpipe afgebroken bleek te zijn.
Strip bij de vlampijp zat gewoon vast, breken de spruitstukken vaker?