Sperbak

Deel hier je kennis. Vragen en antwoorden!
Plaats reactie
robby
Novizio
Novizio

Sperbak

Bericht door robby »

Iemand bekend met de mogelijkheid om de achteras / versnellingsbak voor bijvoorbeeld 25 procent te sperren?

Robby R
Milan GTV6
Novizio
Novizio

Bericht door Milan GTV6 »

Monteer een Twin Spark bak. Deze heeft volgens mij standaard 25 procent sper.
robby
Novizio
Novizio

Sperbak

Bericht door robby »

Thanks,

Gaat dat 1 op 1? Of toch nog wel een beetje boel aanpassingen? Kan je met een bak uit een 75 meteen iets aan de zgn lange 5 regelen?

Als dat zo is wat voor 75 of 90 bak zou er dan voor in aanmerking komen, en hoe herken je dat?

Robby
Milan GTV6
Novizio
Novizio

Bericht door Milan GTV6 »

Volgens mij gaat dit met een TS bak uit een 75 vrijwel 1 op 1. De 75 is immers ook een transaxle. Maar misschien kan iemand anders hier beter een lichtje op laten schijnen
Ik heb op mijn eigen GTV6 ook een TS bak er onder liggen. Dit had de vorige eigenaar gedaan. Het gevolg is dat de auto erg levendig wordt en altijd voldoende trekkracht. :lol:
robby
Novizio
Novizio

sperbak

Bericht door robby »

Eventjes zeker maken hoe het gaat met de hardyschijven? Een quote van Veloce doet anders vermoeden.

Nieuwe hardyschijf voor transaxle, past op alle 4 cil. transaxles m.u.v. de 75 Turbo en de 1.3 /1.6 tussen ' 75 en '89
Alfetta GT '77
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Sander »

hardyschijven zitten op de cardan, niet op de bak. :wink:

Even kort samengevat: Jij wil een sperbak, die kan je gebruiken van 75 TS, turbo of 3.0V6.. de eerste heeft dezelfde overbrengingen, als de standaard GTV6 bak. De turbo iets langere en V6 veel te lang.
TS bak is uitermate geschikt dus.
Máár je hebt eigenlijk wel steekassen van een turbo of V6 nodig i.v.m. de M10 bevestiging van de assen t.o.v. M8 van de Ts... ook wil je de getrokken koppeling van een turbo of v6 over zetten... hoeft niet, ts koppeling houdt het ook wel, maar toch...

Dat even in het kort. (oh ja, de driepoot van de koppeling gebruik je natuurlijk ook van de GTV6 of de 75 turbo/ V6.)

Bent u er nog? :lol:
jeroen75
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door jeroen75 »

Vergeet het soort bakbediening niet! gtv6 schakelstang (isostatisch) monteren. Anders kan het wel eens lastig worden :evil:
Kijk anders ook even in het topic van Stephen.
Plaats reactie