Nou, dat noem ik de zondag goed besteden !
Flink wat roest in de kogeldraagruimte
Als je aan de bovenste draagarmen gaat beginnen kies dan meteen voor de upgrade versie alle 75, de trekstang is daar makkelijker te demonteren mocht het mogelijk zijn
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Als je aan de bovenste draagarmen gaat beginnen kies dan meteen voor de upgrade versie alle 75, de trekstang is daar makkelijker te demonteren mocht het mogelijk zijn
Hoi Sandro! Welke upgrade bedoel je? Ik heb de bovenste fuseekogels losgeboord en heb nu gewoon een paar losse kogels die ik met boutjes kan vastzetten.
Zoveel roest in het onderste kommetje had ik ook nog nooit gezien
Dat van dat roesten in dat "kommetje", daar kan ik over meepraten....t***ring....ook draagarm, en met veel bruut geweld eindelijk losgekregen.
Nog een hamer uitgeschoten op m;n hand, 3 weken met een verbandje rondgelopen...... ...voor mij toen effe zeker 2 jaar geen fusee meer....
dit effe terzijde...
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Sandro bedankt voor de tip maar ik heb het latere type castorstang. Deze zit met 1 bout aan de bovenste draagarm.
Ik heb twee type gemodificeerde castorstangen liggen; 1 setje wat uit Frankrijk komt en een setje van volgens mij AR parts beide hebben de bekende 105 kogels. Het setje uit Frankrijk heeft een grote ronde schijf bij de bevestiging en het AR setje de bekende aluminium wyber. Ik weet nog niet precies welke ik ga gebruiken. Het Franse setje heeft zo op het oog veel meer vlees bj de verbinding met de carrosserie. Beide zorgen voor een veel starrere verbinding.
Wat vinden jullie trouwens van het bovenste draagarmrubber, origineel laten (natuurlijk met een nieuw rubber) of powerflex? Ik ben bang dat het allemaal wel erg strak komt te zitten als ik hier powerflex ga gebruiken. Heb ook al de RS stabi voor met uniballs.
Wie zal het zeggen? Ik heb het wel gedaan. Bovenste draagarm met powerflex en de rs-stabi met uniballs. Castorstangen eveneens voorzien van powerflex en ik ga nog een setje castorstangen maken met de 105-kogels.
Zijn jullie niet bang dat jullie een ontzettende stugge auto krijgen voor op de straat? Kan er wel inkomen als het een auto wordt die meer voor het circuit wordt gebruikt,maar voor op de gewone weg zou ik "persoonlijk" liever een comfortabelere GTV hebben.
Carbo schreef:Wat vinden jullie trouwens van het bovenste draagarmrubber, origineel laten (natuurlijk met een nieuw rubber) of powerflex?
Powerflex voelt (op deze plek) niks stugger, dan origineel... maar heeft wel als nadeel, dat het er tussenuit gedrukt kan... ik zou dus gewoon voor origineel gaan.
Vandaag verder gegaan met het verwijderen van de lagers uit de onderste draagarmen. Gelukkig heb ik het originele gereedschap. Een trekker aan de ene kant en een gekartelde ring aan de andere zijde. Daarna trek je als een kurketrekker de as en de lagers eruit.
Een zijde ging prima de andere zijde zat een beetje vast (ja het zal eens een keer meezitten ). De lagers zaten zo vast dat mijn trekker afbrak door de kracht die ik er op moest zetten. Dus lasapparaat maar weer gepakt en trekker gelast. Daarna de as onder spanning gezet met de trekker en met een koubeitel en moker de lagers losgeslagen. Afijn weer een paar uur verder.
Daarna de boel gestraald en tot slot in de primer gezet.
Goed plan, mocht het nodig zijn wil ik ook wel een steentje bijdragen.
We hebben de diciplines van mig mag en tig lassen, draaien en frezen in eigen huis