Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Plaats reactie
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door giuliettaevo »

waarschijnlijk ga ik een setje stalen 156 velgen laten verbreden voor onder mijn straatracer-project... wielranden flink rollen zodat ze flink breed kunnen worden. :smile: En natuurlijk plat op de grond. :cool:

8j voor en 9J achter moet toch wel kunnen denk ik zo.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Alfa-corazon »

giuliettaevo schreef:paar leuke van het www... :cool:
Afbeelding
Mag ik dit subliem vinden?
Of word ik dan van het forum verwijderd wegens wansmaak?

De kleur: 10 punten
De velgen: 10 punten
De stoelen: 10 punten
De verlaging: 10 punten
Het open dakje: 10 punten
De spoilerset: 10 punten
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Hier nog een foto van het interieur... :wink:
Afbeelding

Is ook 1 van mijn favoriete GTV6-en. :grin:
Gaat niet bestaat niet 😎
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Geweldig mooi! maar...........

Voor mij is het niet alleen de looks! Het gaat er ook om dat bella het uiterlijk waarmaakt.
Met 160 pk's maak je niet zo;n indruk. Wat ik bedoel te zeggen dat het uiterlijke kleedje wel in verhouding moet staan met wat er onder de kap ligt :wink:

Ben dus benieuwd wat hier onder de kap schuil gaat!

Gr,
Carl
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Met hoeveel pk wil je wel indruk gaan maken? :oops:

tegenwoordig is 200 pk ook al niks meer. Je zou dus al minimaal voor een 24v oid moeten gaan om een beetje snelle auto te hebben naar hedendaagse maatstaven. :neutral:

Als je indruk wilt maken qua prestaties zit je bij een transaxle niet echt goed denk ik :oops: . tenminste niet in een rechte lijn, op een circuit kun je meer indruk maken :wink: . in een rechte lijn zijn ze gewoon niet zo goed, vooral de bak en cardanas vinden het niet lekker als je gaat dragracen. :cry: En met meer vermogen gaat dat alleen maar sneller kapot.

wat er bij bovenstaande GTV6 onder de kap zit weet ik helaas niet... :neutral:
Gaat niet bestaat niet 😎
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door GTV »

Mooi apparaat :cool: :cool:
Ik vind het ook jammer dat ze nooit echt dikke motoren erin gelepeld hebben.
Een 6 moet toch minimaal een 3L zijn.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door gtv tijntje »

Die zwarte is idd erg gaaf :cool:

Persoonlijk staat deze hoog in mijn top

Afbeelding
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Bij mij ook moet ik bekennen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

giuliettaevo schreef:Hier nog een foto van het interieur... :wink:
Afbeelding

Is ook 1 van mijn favoriete GTV6-en. :grin:
fijne deurbekleding ook...... :schrik:

Kleur, velgen en spoilerset: :thumbs:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Carbo schreef:Geweldig mooi! maar...........
Voor mij is het niet alleen de looks! Het gaat er ook om dat bella het uiterlijk waarmaakt.
Met 160 pk's maak je niet zo;n indruk. Wat ik bedoel te zeggen dat het uiterlijke kleedje wel in verhouding moet staan met wat er onder de kap ligt :wink:
Gr,
Carl
Daar heb je helemaal gelijk in.
Daarom speciaal voor jou een kleine anekdote, ruim beschreven:

Verleden jaar zijn mijn buurman Tom, zijn collega Erik en ik in zijn Alfetta GTV6 in drie dagen ergens naar Italië gereden en terug. We gingen naar een speciale autobeurs, de belangrijkste ter wereld werd mij verteld. Waar het was en hoe het heette dat ben ik vergeten (wel voorbij Modena).

De rode GTV6, jullie wel bekend, is uitgerust met een 3,5 liter SaVaLi motor met 75TS versnellingsbak en race-koppeling. Die koppeling was hoog nodig omdat de standaard koppeling het motorvermogen niet aankon.

Tom beweerde dat de motor ongeveer 275 pk levert, iets wat ik betwijfelde. Maar ja je laat een goede vriend in zijn waarde, niet waar?

Met volle bepakking en met drie volwassenen in de GTV6 naar Italië en dan wel volgas.

In Duitsland hebben we een wat topsnelheidsmetingen gedaan. Ik heb een paar keer 235 km/h op de TomTom gezien maar moesten daarna weer afremmen. Tweehonderdvijfendertig echte kilometers met volle bepakking en drie man en dan nog was de koek niet op!... Ik denk dat je alleen makkelijk de 250 echte kilometers per uur haalt (bij voldoende vrije baan).

Maar veel mooie was het gezicht van een Italiaan in de GTV 916 3.0 24V. Die kwam even links naast ons rijden keek even naar ons en het duimpje ging omhoog.

Tom schakelde twee keer terug. De best Italiaan ook en werd toen verpletterend verslagen. Hij wist niet wat hem overkwam. Een 25 jaar oude Alfetta, met drie gasten erin) die met gemak van hem weg trok. Toen ie weer naast ons reed knikte hij vol respect.

Ik neem aan dat je dit soort vermogen bedoelt?

Die 275 pk is misschien wat overdreven, maar 250 kan er wel inzitten.

Trouwens die 3.1 van mij gaat ook hard van zijn plek.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

En wat denk je van mijn GTV6 3l 12v QV :wink: met 2,5l bak er nog achter. Wat een koppel :cool:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Now we're Talking
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door stefgtv6 »

Alfa-corazon schreef:
Verleden jaar zijn mijn buurman Tom, zijn collega Erik en ik in zijn Alfetta GTV6 in drie dagen ergens naar Italië gereden en terug. We gingen naar een speciale autobeurs, de belangrijkste ter wereld werd mij verteld. Waar het was en hoe het heette dat ben ik vergeten (wel voorbij Modena).

De rode GTV6, jullie wel bekend, is uitgerust met een 3,5 liter SaVaLi motor met 75TS versnellingsbak en race-koppeling. Die koppeling was hoog nodig omdat de standaard koppeling het motorvermogen niet aankon.

Tom beweerde dat de motor ongeveer 275 pk levert, iets wat ik betwijfelde. Maar ja je laat een goede vriend in zijn waarde, niet waar?

Met volle bepakking en met drie volwassenen in de GTV6 naar Italië en dan wel volgas.

In Duitsland hebben we een wat topsnelheidsmetingen gedaan. Ik heb een paar keer 235 km/h op de TomTom gezien maar moesten daarna weer afremmen. Tweehonderdvijfendertig echte kilometers met volle bepakking en drie man en dan nog was de koek niet op!... Ik denk dat je alleen makkelijk de 250 echte kilometers per uur haalt (bij voldoende vrije baan).

Maar veel mooie was het gezicht van een Italiaan in de GTV 916 3.0 24V. Die kwam even links naast ons rijden keek even naar ons en het duimpje ging omhoog.

Tom schakelde twee keer terug. De best Italiaan ook en werd toen verpletterend verslagen. Hij wist niet wat hem overkwam. Een 25 jaar oude Alfetta, met drie gasten erin) die met gemak van hem weg trok. Toen ie weer naast ons reed knikte hij vol respect.

Ja, ja, lekker........wrijf het er nog maar eens een keer extra in......... :twisted:
Dit is dus de GTV die ik heb laten lopen omdat ik viel over een klein roestplekje op het dak net boven de voorruit en omdat ik hem net iets te duur vond. Om vervolgens een andere, iets goedkopere GTV te halen waar inmiddels voor een vermogen aan verlast is....... :oops:

Ik ben trouwens even aan het goochelen met op deze site http://gordon.dnsalias.net/alfatech/116 ... atios.html om te kijken welk effect de TS bak heeft op de topsnelheid. Ik had namelijk nog meer verwacht qua topsnelheid. De TS bak zal hem wel sneller maken op de tussensprints maar kost toch een beetje topsnelheid denk ik.

Ik moet bekennen dat ik altijd erg hebberig wordt van dit soort topics. Mijn eigen GTV is nog niet eens helemaal klaar en toch is het alweer niet goed genoeg. Moet weer mooier en sneller in de toekomst..... :twisted:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

schroef er maar een bak van een 75 Tb achter... iets langer als een Ts bak maar wel korter als de v6 bak. Ideale bak achter een v6. Alfa vond dat zelf ook want ze gebruikten diezelfde overbrenging ook in de ultieme transaxle, de RZ/SZ. :razz:

Met mijn '74er sedan met een 3.0 164 motor en een Tb bak hield ik bij het stoplicht een 147 GTA vrolijk bij tot de 140... Die was ook erg verbaasd dat hij die oude bak niet weg kon krijgen van zijn achterbumper... :lol:
Gaat niet bestaat niet 😎
ALFAHEIDA
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door ALFAHEIDA »

Alfa-corazon schreef:
Carbo schreef:Geweldig mooi! maar...........
Gr,
Carl
Daar heb je helemaal gelijk in.
Daarom speciaal voor jou een kleine anekdote, ruim beschreven:

Geweldig, ik kan de adrenaline haast ruiken. Op de terugtocht van het SS vorig jaar ben ik teruggereden met een aantal hitsigge Noordelingen (Rasalfisten), waaronder een 916 24v, Gtv en Gtv6 ik reed in de 164 Qv 24v. De afsluitdijk jankte erover, wat een kippevel die snelheids sprintjes...

Leuk verhaal Roy, da's genieten in zo'n auto!
Alfa 164 Qv 24v 3.0v6 '93 - Alfa 164 3.0 12v aut. '89
Alfa 164 Qv 12v 3.5v6 '91 - Lancia Zeta 2.0 (family)

Afbeelding
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

:lol:

Gelukkig heb ik wat losgemaakt! Dit soort vermogens bedoelde ik, hoort een beetje bij de looks!

Bij mij gaat er ook een turbo bak achter :wink:

Gr,
Carl
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro

stefgtv6 schreef:Ja, ja, lekker........wrijf het er nog maar eens een keer extra in......... :twisted:
Dit is dus de GTV die ik heb laten lopen omdat ik viel over een klein roestplekje op het dak net boven de voorruit en omdat ik hem net iets te duur vond. Om vervolgens een andere, iets goedkopere GTV te halen waar inmiddels voor een vermogen aan verlast is....... :oops:

Ik ben trouwens even aan het goochelen met op deze site http://gordon.dnsalias.net/alfatech/116 ... atios.html om te kijken welk effect de TS bak heeft op de topsnelheid. Ik had namelijk nog meer verwacht qua topsnelheid. De TS bak zal hem wel sneller maken op de tussensprints maar kost toch een beetje topsnelheid denk ik.

Ik moet bekennen dat ik altijd erg hebberig wordt van dit soort topics. Mijn eigen GTV is nog niet eens helemaal klaar en toch is het alweer niet goed genoeg. Moet weer mooier en sneller in de toekomst..... :twisted:
Ja ja laswerkzaamheden..
Ik weet daar inmiddels van alles van.
In ieder geval heb ik Tom's GTV6 een paar weken in de garage gahad toen hij al weg was. Ik kom mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb onder de wagen lopen zoeken narr de zelfde plekken waar ik ellende had. Het was bij zijn GTV helemaal glad en droog. Geen roest. Laatst heeft zijn vrouw een deukje gereden in linksvoor onder de koplamp.
Het verf sprong eraf en daaronder gewoon de primer (of was het zinklaag) en metaal. Geen plamuur oid. Dat plekje boven zijn raam heeft ie al jaren en wordt nauwelijks groter.

Er zaten wel wat meer kleinere plekjes op maar geen grote ellende, dat is zeker.
De wagen rijdt nu in Spanje en Tom gaat hem voor de hobbie helemaal uit elkaar trekken.

Van de zomer rij ik bij hem langs (als ik zijn adres dan heb) en zal dat wat gemeenschappelijke foto's maken.
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door GTV »

Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Enrico »

Dit vind ik de mooiste achterkant. Creatief hoogstaand kunstje.

Afbeelding

Met dank aan Sandro.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Die is super vet.!, toch wel wat Monti gehalte
Kende deze GTV al, :wink: , heb het vorig jaar al bekeken wat voor werk het is om het zo te maken.
En dan met verbrede Ronals :cool: :cool:
Valt erg mee, bij een GTV4 moet de tank en reservewielbak worden verwijderd.
Tank vervangen door een GTV6 tank, en een bak plaatsen voor een thuiskomer.
Wat mij toen nog tegenhield is het om, zeep helpen van de originaliteit van mijn GTV.
Over de andere kant wat verminderd de waarde? ze brengen origineel vooralsnog ook geen ruk op.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Plaats reactie