8j voor en 9J achter moet toch wel kunnen denk ik zo.
Daar heb je helemaal gelijk in.Carbo schreef:Geweldig mooi! maar...........
Voor mij is het niet alleen de looks! Het gaat er ook om dat bella het uiterlijk waarmaakt.
Met 160 pk's maak je niet zo;n indruk. Wat ik bedoel te zeggen dat het uiterlijke kleedje wel in verhouding moet staan met wat er onder de kap ligt![]()
Ben dus benieuwd wat hier onder de kap schuil gaat!
Gr,
Carl
Ja, ja, lekker........wrijf het er nog maar eens een keer extra in.........Alfa-corazon schreef:
Verleden jaar zijn mijn buurman Tom, zijn collega Erik en ik in zijn Alfetta GTV6 in drie dagen ergens naar Italië gereden en terug. We gingen naar een speciale autobeurs, de belangrijkste ter wereld werd mij verteld. Waar het was en hoe het heette dat ben ik vergeten (wel voorbij Modena).
De rode GTV6, jullie wel bekend, is uitgerust met een 3,5 liter SaVaLi motor met 75TS versnellingsbak en race-koppeling. Die koppeling was hoog nodig omdat de standaard koppeling het motorvermogen niet aankon.
Tom beweerde dat de motor ongeveer 275 pk levert, iets wat ik betwijfelde. Maar ja je laat een goede vriend in zijn waarde, niet waar?
Met volle bepakking en met drie volwassenen in de GTV6 naar Italië en dan wel volgas.
In Duitsland hebben we een wat topsnelheidsmetingen gedaan. Ik heb een paar keer 235 km/h op de TomTom gezien maar moesten daarna weer afremmen. Tweehonderdvijfendertig echte kilometers met volle bepakking en drie man en dan nog was de koek niet op!... Ik denk dat je alleen makkelijk de 250 echte kilometers per uur haalt (bij voldoende vrije baan).
Maar veel mooie was het gezicht van een Italiaan in de GTV 916 3.0 24V. Die kwam even links naast ons rijden keek even naar ons en het duimpje ging omhoog.
Tom schakelde twee keer terug. De best Italiaan ook en werd toen verpletterend verslagen. Hij wist niet wat hem overkwam. Een 25 jaar oude Alfetta, met drie gasten erin) die met gemak van hem weg trok. Toen ie weer naast ons reed knikte hij vol respect.
Ik neem aan dat je dit soort vermogen bedoelt?
Die 275 pk is misschien wat overdreven, maar 250 kan er wel inzitten.
Trouwens die 3.1 van mij gaat ook hard van zijn plek.
Geweldig, ik kan de adrenaline haast ruiken. Op de terugtocht van het SS vorig jaar ben ik teruggereden met een aantal hitsigge Noordelingen (Rasalfisten), waaronder een 916 24v, Gtv en Gtv6 ik reed in de 164 Qv 24v. De afsluitdijk jankte erover, wat een kippevel die snelheids sprintjes...Alfa-corazon schreef:Daar heb je helemaal gelijk in.Carbo schreef:Geweldig mooi! maar...........
Voor mij is het niet alleen de looks! Het gaat er ook om dat bella het uiterlijk waarmaakt.
Met 160 pk's maak je niet zo;n indruk. Wat ik bedoel te zeggen dat het uiterlijke kleedje wel in verhouding moet staan met wat er onder de kap ligt![]()
Ben dus benieuwd wat hier onder de kap schuil gaat!
Gr,
Carl
Daarom speciaal voor jou een kleine anekdote, ruim beschreven:
Verleden jaar zijn mijn buurman Tom, zijn collega Erik en ik in zijn Alfetta GTV6 in drie dagen ergens naar Italië gereden en terug. We gingen naar een speciale autobeurs, de belangrijkste ter wereld werd mij verteld. Waar het was en hoe het heette dat ben ik vergeten (wel voorbij Modena).
De rode GTV6, jullie wel bekend, is uitgerust met een 3,5 liter SaVaLi motor met 75TS versnellingsbak en race-koppeling. Die koppeling was hoog nodig omdat de standaard koppeling het motorvermogen niet aankon.
Tom beweerde dat de motor ongeveer 275 pk levert, iets wat ik betwijfelde. Maar ja je laat een goede vriend in zijn waarde, niet waar?
Met volle bepakking en met drie volwassenen in de GTV6 naar Italië en dan wel volgas.
In Duitsland hebben we een wat topsnelheidsmetingen gedaan. Ik heb een paar keer 235 km/h op de TomTom gezien maar moesten daarna weer afremmen. Tweehonderdvijfendertig echte kilometers met volle bepakking en drie man en dan nog was de koek niet op!... Ik denk dat je alleen makkelijk de 250 echte kilometers per uur haalt (bij voldoende vrije baan).
Maar veel mooie was het gezicht van een Italiaan in de GTV 916 3.0 24V. Die kwam even links naast ons rijden keek even naar ons en het duimpje ging omhoog.
Tom schakelde twee keer terug. De best Italiaan ook en werd toen verpletterend verslagen. Hij wist niet wat hem overkwam. Een 25 jaar oude Alfetta, met drie gasten erin) die met gemak van hem weg trok. Toen ie weer naast ons reed knikte hij vol respect.
Ik neem aan dat je dit soort vermogen bedoelt?
Die 275 pk is misschien wat overdreven, maar 250 kan er wel inzitten.
Trouwens die 3.1 van mij gaat ook hard van zijn plek.
Ja ja laswerkzaamheden..stefgtv6 schreef:Ja, ja, lekker........wrijf het er nog maar eens een keer extra in.........![]()
Dit is dus de GTV die ik heb laten lopen omdat ik viel over een klein roestplekje op het dak net boven de voorruit en omdat ik hem net iets te duur vond. Om vervolgens een andere, iets goedkopere GTV te halen waar inmiddels voor een vermogen aan verlast is.......![]()
Ik ben trouwens even aan het goochelen met op deze site http://gordon.dnsalias.net/alfatech/116 ... atios.html om te kijken welk effect de TS bak heeft op de topsnelheid. Ik had namelijk nog meer verwacht qua topsnelheid. De TS bak zal hem wel sneller maken op de tussensprints maar kost toch een beetje topsnelheid denk ik.
Ik moet bekennen dat ik altijd erg hebberig wordt van dit soort topics. Mijn eigen GTV is nog niet eens helemaal klaar en toch is het alweer niet goed genoeg. Moet weer mooier en sneller in de toekomst.....