2.5 in een 2.0 lepelen: wat komt er bij kijken?

Deel hier je kennis. Vragen en antwoorden!
Plaats reactie
Alfa Romeo Kevin
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Contacteer:

2.5 in een 2.0 lepelen: wat komt er bij kijken?

Bericht door Alfa Romeo Kevin »

Gutentag meine freunde :!:

Effe een vraagje, wat komt er bij kijken om van een 2.0 naar een 2.5 te gaan? Hierbij bedoel ik de 2.5 versnellingsbak, remschijven, aanpassingen aan het onderstel? (motorkap denk ik zo opeens aan?).

Zou dit een leuke klus samen met me vader vinden. Heb jij toevallig nog een mooie 2.5 staan die goed loopt en (vrijwel) niets meer aan gedaan hoeft te worden? Hoor ik het wel.

Kevin :grin:
Alfetta GTV 84'' [url=http://www.alfetta-gt.nl/forum/viewtopic.php?t=2111]Even voorstellen[/url]
Alfa 166 01'' [url=http://farm5.static.flickr.com/4055/4453210463_5586569dae_o.jpg]afbeelding: klik[/url]
*Passion for perfection*
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Je komt te zitten met de accu en ophanging van de motor de aandrijflijn,computer.RDW. Beste is 5gaats onderstel van 75 of GTV6 ,uitlaat enz. Denk dat hier wel reacties op komen van forummers die het hebben gedaan en het beter weten.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Kevin,

Is het niet waard! Het is veel werk en veel kosten om inderdaad het hele 5 gats onderstel te bemachtigen, andere aandrijfassen, versnellingsbak, radiateur, accu verplaatsen, benzinetank, brandstofpomp, L jetronic, tellerwerk aanpassen en kabelboom overzetten. Opnieuw laten keuren van 4 cilinder naar 6 enz enz enz enz.... Ik word al moe als ik er alleen aan denk.

Ik zou gewoon een 2,5l met werk kopen nu ze nog betaalbaar zijn. Zelfs met mijn ervaring is het simpeler om een 2,5l met werk op de weg te krijgen dan een 2,0l ombouwen.

Maar wel respect als je het doorzet en als ik je kan helpen met detail advies zal ik je zeker ondersteunen. :wink:

Gr,
Carl
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Alleen voor de gevorderde techneuten goed te doen.

Zou het sowieso niet eerder doen dan bijvoorbeeld met een totale restauratie, dan ligt toch alles uit elkaar, dan zou je van een sloper (staat er nog 1 voor weinig in amsterdam :wink: )alles kunnen demonteren enzovoort.

Waarom geen GTV4 voor de mooi, en een GTV6 voor het geluid?
Heb je er 2, is ook geen straf :lol:
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Ik weet nog een GTV6 staan met nieuwe APK en net belasting vrij. Deze is voor weinig over te nemen. Alleen dient het blok aangepakt te worden. Kleprubbers zijn niet best meer en je hoord de axiaallager.(als ik het goed schrijf) Koets is niet je van het,maar daar is de prijs ook naar.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Alfa Romeo Kevin
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Contacteer:

Bericht door Alfa Romeo Kevin »

PB :thumbs:
Alfetta GTV 84'' [url=http://www.alfetta-gt.nl/forum/viewtopic.php?t=2111]Even voorstellen[/url]
Alfa 166 01'' [url=http://farm5.static.flickr.com/4055/4453210463_5586569dae_o.jpg]afbeelding: klik[/url]
*Passion for perfection*
Stefan
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Contacteer:

Bericht door Stefan »

twinnyspark schreef: Waarom geen GTV4 voor de mooi, en een GTV6 voor het geluid?
Heb je er 2, is ook geen straf :lol:
Kan ik over meepraten :wink: . Er staat hier een GTV-4 om mee te showen en te rijden. Tevens een GTV-6, die sinds een week of 2 weer loopt, voor het heerlijke geluid. Hij heeft al een paar in de stalling gelopen. Deze is bijna zo ver om ook mee te gaan showen :driving:
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.

Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Plaats reactie