Voor mijn knutselproject wilde ik de oude remschijven gebruiken. Deze zijn recht en nog voldoende dik (20,6 mm). Wel is een duidelijke rand zichtbaar (zie foto). Logisch wellicht, want de schijf is immers niet meer 22,0 mm dik. Alsdan gewoon plaatsen of toch maar nieuwe aanschaffen?
Marco
Laatst gewijzigd door Marco op 25 sep 2007, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco schreef:Heeft iemand wellicht een tip hoe e.e.a. te scheiden??
Marco
De rijdende rechter inschakelen?
Zitten ze vast? Veel kruipolie en een hamer moet toch lukken lijkt mij. Ik heb ze wel eens in stukken gelagen. Met een beitel uiteindelijk de delen gescheiden.
@marco en anderen, Ik heb ook geprobeerd mijn schijven te vervangen. helaas kwamen ze niet los?? moet ik de wielnaaf moer ook loshalen? en hoe zet ik die "spoorverbreder over"? De schijven die ik gekocht heb missen namelijk die ring op de schijven. Is dat het onderdeel wat je probeerd te scheiden?
midi schreef:@marco en anderen, Ik heb ook geprobeerd mijn schijven te vervangen. helaas kwamen ze niet los?? moet ik de wielnaaf moer ook loshalen? en hoe zet ik die "spoorverbreder over"? De schijven die ik gekocht heb missen namelijk die ring op de schijven. Is dat het onderdeel wat je probeerd te scheiden?
Ik dacht het wel even te fixen..... mooi niet dus
De schijf gaat naar achter eraf dus net anders om, die spoorverbreder is de wielnaaf daar gaan de tapeinden wat op schijf zitten doorheen.
Dus gewoon het wielager eraf en de schijf demonteren, zit soms erg vast gerot
Anders ff bij een automaterialenzaak de naaf eraf persen
@midi: mocht je het nog niet hebben, hier een tekening.
De schroefjes (nr. 6) hadden ook al niet veel zin om te verkassen. Met enige overtuigingskracht is het toch gelukt . Nr.2 zet ik niet meer terug.
Pff, ik was al bang dat er weer geweld aan te pas zou komen. Misschien kan ik bij een garage nog wel zo'n naaftrekker lenen. Eerst nog maar eens kruipolie en de beitel.
Een setje Brembo vervangings schijven kosten de wereld niet.....! www.hbase.nl
Combineren met Ferodo remblokken, en je hebt een perfecte set-up! www.masterbase.nl (online versie)
Peter GTV-6 schreef:Een setje Brembo vervangings schijven kosten de wereld niet.....! www.hbase.nl
Klopt als een bus, andere schijven zijn al besteld.
Peter GTV-6 schreef:Combineren met Ferodo remblokken, en je hebt een perfecte set-up! www.masterbase.nl (online versie)
Set-up wordt net even anders. Voor komen standaard schijven met Pagid Red blokken en teflon slangen. De schijven achter weet ik nog niet, maar wel samen met Ferodo blokken.