Mijn GTV-6 (met 3.0 V6)
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- gtv tijntje
- Alfetta Membro
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
- Locatie: Ommen
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
Helaas nog geen definitief antwoord .
Vanmiddag gebeld, dat er problemen met de remmentestbank waren en ze de GTV niet afgemeld hebben. Maandag komt de monteur en als dit klaar is, moet alleen de remmentest nog gedaan worden en wordt de GTV afgemeld. Er zijn tot nu toe geen vreemde dingen gevonden.Alleen de tip om wat bedrading onder de auto weg te werken en vast te zetten. Er hangt her en der nog wat los.
Ik moet ze nog even een andere clackson brengen. De clackson werkt niet. Er is wel stroom, maar waarschijnlijk de clacksons zelf kapot.
Dus nog een paar dagen zweten.
Vanmiddag gebeld, dat er problemen met de remmentestbank waren en ze de GTV niet afgemeld hebben. Maandag komt de monteur en als dit klaar is, moet alleen de remmentest nog gedaan worden en wordt de GTV afgemeld. Er zijn tot nu toe geen vreemde dingen gevonden.Alleen de tip om wat bedrading onder de auto weg te werken en vast te zetten. Er hangt her en der nog wat los.
Ik moet ze nog even een andere clackson brengen. De clackson werkt niet. Er is wel stroom, maar waarschijnlijk de clacksons zelf kapot.
Dus nog een paar dagen zweten.
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
Vanochtend is het verlossende woord gekomen.
De GTV is weer goedgekeurd en kan weer de weg op.
Er kwamen tijdens de APK nog een paar kleine dingen (niet werkende clackson, grootlicht niet helemaal goed) aan het licht, maar die zijn verholpen en dus kunnen we .
Er zijn vast nog wel een paar kleinigheden om de puntjes echt op de i te zetten , maar daar kunnen we rustig aan werken.
De bedoeling is in ieder geval om de GTV Zaterdag nog even met de neus naar beneden te gooien.
De GTV is weer goedgekeurd en kan weer de weg op.
Er kwamen tijdens de APK nog een paar kleine dingen (niet werkende clackson, grootlicht niet helemaal goed) aan het licht, maar die zijn verholpen en dus kunnen we .
Er zijn vast nog wel een paar kleinigheden om de puntjes echt op de i te zetten , maar daar kunnen we rustig aan werken.
De bedoeling is in ieder geval om de GTV Zaterdag nog even met de neus naar beneden te gooien.
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
- gtv tijntje
- Alfetta Membro
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
- Locatie: Ommen
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8889
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Hoi Stefan,Stefan schreef: De bedoeling is in ieder geval om de GTV Zaterdag nog even met de neus naar beneden te gooien.
Als je de voorkant 4,5 - 5 cm verlaagd, dus waarschijnlijk één tandje voor, dan wordt ie net zo laag als mijn GTV6.
Daar is in Amsterdam niet mee te rijden. Dus bij mij gaat ie weer 2,5 cm omhoog.
Achter ook trouwens.
- gtv tijntje
- Alfetta Membro
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
- Locatie: Ommen
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
AlfettaOwner schreef:Mooi weer een APKtje verder..
5 cm omlaag daar willen we pics van zien
Hoop voor je dat alles makkelijk los gaat!
Gezien het hoogteverschil voor en achter zal de voorkant toch zeker een centimeter of 5 omlaag moeten.
Foto's worden zeker gemaakt.
Ik denk ook wel dat alles makkelijk los zal gaan, want alles is tijdens de restauratie uit elkaar geweest en pas een paar maanden geleden weer in elkaar gezet. En omdat alles toen goed schoongemaakt, moet alles toch makkelijk los gaan.
Vanmiddag de GTV bij de keuring opgehaald en mee naar de stalling gereden. Is maar een klein stukje, maar wel een heerlijk gevoel hoor als je er eindelijk mee kunt rijden .
Ik kwam er wel achter dat de snelheidsmeter nog niet werkt. Zou het kunnen dat we de stekkers op de bakaansluiting verkeerd om hebben zitten, waardoor de meter geen puls (oid) krijgt?
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
gefeliciteerd man ! Eindelijk zover.
Even genieten en verder met het volgend project.
Anders val je in het zwarte gat.
Even genieten en verder met het volgend project.
Anders val je in het zwarte gat.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
Ik heb me daar eigenlijk niet zo druk om gemaakt. Maar de remwerking moet toch getest worden en aangezien de GTV nog in de schorsing zat, zijn ze er niet mee gaan rijden.twinnyspark schreef:Felies Stefan!
Snap het van die APK niet echt
Een remmenbank is (nog steeds) niet verplicht !, dus kon m.i. daarom wel gekeurd worden.
De snelheidsmeter is wel een APK afkeurpunt.
Het verhaal van de snelheidsmeter is helemaal leuk. Het schijnt dat de teller alleen maar aan wezig moet zijn. Er wordt niet naar de werking gekeken, als de meter maar aanwezig is .
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
Gisteren de GTV verlaagd en dat ziet er in ieder geval een stuk beter uit .
Gelijk van de gelegenheid gebruik kunnen maken om de eerste kilometers te maken om te zien hoe de GTV aanvoelt en reageert.
De auto rijdt heerlijk en het voelt allemaal strak aan .
Toch nog een paar kleine minpunten gevonden. De bak vraagt wat gewenning, want bij het terugschakelen van 5 naar 4 of 3 komt de pook niet vanzelf goed voor deze versnellingen te staan.
Je moet de pook er dan zelf voor zetten en even zoeken.
Tevens lijkt het of de motor maar op 5 cilinders loopt. Dit is vooral te merken als die koud is. Als het blok warm is, loopt het duidelijk beter. Ik ben er nog niet achter welke cilinder niet goed meedoet. Alle 6 de uitlaatspruitstukken waren na het ritje gloeiend heet. Dus dat moet dus nog opgezocht worden. Ook loopt het blok niet staionair als het warm is. Het toerental blijft continu schommelen. Dit gebeurt alleen als het blok op temperatuur is en als er geen gas gegeven wordt. Dit schommelen verdwijnt als er gas gegeven wordt.
We hebben dus nog wat uit te zoeken voor de registerdag, maar naar mijn gevoel kan deze schone toch gewoon mee .
Gelijk van de gelegenheid gebruik kunnen maken om de eerste kilometers te maken om te zien hoe de GTV aanvoelt en reageert.
De auto rijdt heerlijk en het voelt allemaal strak aan .
Toch nog een paar kleine minpunten gevonden. De bak vraagt wat gewenning, want bij het terugschakelen van 5 naar 4 of 3 komt de pook niet vanzelf goed voor deze versnellingen te staan.
Je moet de pook er dan zelf voor zetten en even zoeken.
Tevens lijkt het of de motor maar op 5 cilinders loopt. Dit is vooral te merken als die koud is. Als het blok warm is, loopt het duidelijk beter. Ik ben er nog niet achter welke cilinder niet goed meedoet. Alle 6 de uitlaatspruitstukken waren na het ritje gloeiend heet. Dus dat moet dus nog opgezocht worden. Ook loopt het blok niet staionair als het warm is. Het toerental blijft continu schommelen. Dit gebeurt alleen als het blok op temperatuur is en als er geen gas gegeven wordt. Dit schommelen verdwijnt als er gas gegeven wordt.
We hebben dus nog wat uit te zoeken voor de registerdag, maar naar mijn gevoel kan deze schone toch gewoon mee .
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8889
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
Tijdens de restauratie was alles al eens uit elkaar geweest en pas vorig jaar weer gemonteerd.AlfettaOwner schreef:Staat er mooi bij zo
Ging de boel makkelijk los ?
Op zich ging alles makkelijk los. Alleen de bouten van de onderste draagarm wilden er niet makkelijk uit. Voor de rest was het eigenlijk geen probleem.
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Het lijken te lopen op 5 cilinders had bij mijn wagen te maken met onbalans in de aandrijfas.
Uiteindelijk hebben een nieuwe steunlagen en steunlager huis dit probleem opgelost.
Dit verschijnsel deed zich niet altijd voor. Soms lag de as er goed voor en merkte ik niets.
Alleen echte kenners lijken dit probleem te kunnen voelen (ik in ieder geval niet).
Jouw wagen lijkt nu minder laag te zijn dan de mijne.
Misschien dat die 1,5 cm het het verschil maakt tussen wel en niet over de grond schrapende onderdelen.
Uiteindelijk hebben een nieuwe steunlagen en steunlager huis dit probleem opgelost.
Dit verschijnsel deed zich niet altijd voor. Soms lag de as er goed voor en merkte ik niets.
Alleen echte kenners lijken dit probleem te kunnen voelen (ik in ieder geval niet).
Jouw wagen lijkt nu minder laag te zijn dan de mijne.
Misschien dat die 1,5 cm het het verschil maakt tussen wel en niet over de grond schrapende onderdelen.
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
staat toch wel rete gaaf , een lage GTV
zou bij de mijne ook niet misstaan mijne staat nog op SUV hoogte
zou bij de mijne ook niet misstaan mijne staat nog op SUV hoogte
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983