Alfetta TS 1976 ...Turbo it is ;-)
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
- Locatie: Bocholt (B)
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
zie geen witte rookofzo, maar rookt wel wat blauw sinds montage scherpe 12,5mm nokkenas dus moet toch al klepseals nazien of deze hierdoor beschadigd zijn.
misschien klep/zuigerspeling bepalen.
kleppen moeten nog goed zijn, heb compressie van 14,5-15,5 bar wat best wel veel is.
2e cil heeft wel wat vervuiling aan de bougie.
eerst maart zien wat een lektest & afpersen teweeg brengt, wie weet zie ik dan ergens een lek
misschien klep/zuigerspeling bepalen.
kleppen moeten nog goed zijn, heb compressie van 14,5-15,5 bar wat best wel veel is.
2e cil heeft wel wat vervuiling aan de bougie.
eerst maart zien wat een lektest & afpersen teweeg brengt, wie weet zie ik dan ergens een lek
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
vandaag met hulp van zoonlief ( toch wel handig) maar weer eens wat aan de Alfetta gedaan.
nog niet helemaal zoals ik het hebben wil, maar ach, moet toch maar weer eens rijden gaan
we hebben de achteras eronder gehangen en koppeling en remmen ontlucht en dus weer van verse Ate Blue voorzien.
tevens heeft hij de wielmoeren voor achter schoongemaakt met een staalborstel
bak was tijdje terug alweer al uit elkaar geweest , net als de remklauwen en de aandrijfassen
moet alles nog afmonteren:veren plaatsen/stabi vastzetten/cardan natrekken/handrem kabeltje plaatse /uitlaat e.d.
nu eens zien wanneer er weer tijd &fut is voor het restje , we hebben nu een weekje vakantie en misschien keer s'ochtends crossen met zijn motor en dan s'middags even pappa helpen
nog niet helemaal zoals ik het hebben wil, maar ach, moet toch maar weer eens rijden gaan
we hebben de achteras eronder gehangen en koppeling en remmen ontlucht en dus weer van verse Ate Blue voorzien.
tevens heeft hij de wielmoeren voor achter schoongemaakt met een staalborstel
bak was tijdje terug alweer al uit elkaar geweest , net als de remklauwen en de aandrijfassen
moet alles nog afmonteren:veren plaatsen/stabi vastzetten/cardan natrekken/handrem kabeltje plaatse /uitlaat e.d.
nu eens zien wanneer er weer tijd &fut is voor het restje , we hebben nu een weekje vakantie en misschien keer s'ochtends crossen met zijn motor en dan s'middags even pappa helpen
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
daar de kinderen vroeg naar moeders gingen, had ik een paar uurtjes over en zie hier.
moet nog wel even alles keer extra nalopen op de brug, maar het eerste rondje is gereden met de TS-bak met 45%LSD en nu 5x98 Ronal's
rijdt en schakelt echt goed heb haar wel gemist de laatste maanden
rijdt toch weer heel anders dan de Giulia Super waar ik de afgelopen weken mee gereden heb terwijl het beide Alfa's zijn om lekker mee te hoeken
moet nog wel even alles keer extra nalopen op de brug, maar het eerste rondje is gereden met de TS-bak met 45%LSD en nu 5x98 Ronal's
rijdt en schakelt echt goed heb haar wel gemist de laatste maanden
rijdt toch weer heel anders dan de Giulia Super waar ik de afgelopen weken mee gereden heb terwijl het beide Alfa's zijn om lekker mee te hoeken
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Yep wel wat langer op papier
TS 10/41 net als de 1800&2000 Alfetta
1.6 10/43
met accelereren tot 100 merk ik er nog weinig van eerlijk gezegd, maar zal meer uitkomen op het circuit ws.
mocht het tegenvallen, dan een goede reden om de 1.6 bak om te bouwen en af te laten stellen met een LSD diff. , en anders kan de 1.6 bak in de aanbieding
maar heb dan ook alleen maar op het industrie terrein gereden, daar ik weer met het busje naar huis moest om op tijd op afspraak te zijn.
trouwens is wel iets anders schakelen met isostatisch setje eronder, nog wel met de oude pook die iets naar beneden getikt is, omdat bij de TS pook het lagerbusje vastgeroest zit.
TS 10/41 net als de 1800&2000 Alfetta
1.6 10/43
met accelereren tot 100 merk ik er nog weinig van eerlijk gezegd, maar zal meer uitkomen op het circuit ws.
mocht het tegenvallen, dan een goede reden om de 1.6 bak om te bouwen en af te laten stellen met een LSD diff. , en anders kan de 1.6 bak in de aanbieding
maar heb dan ook alleen maar op het industrie terrein gereden, daar ik weer met het busje naar huis moest om op tijd op afspraak te zijn.
trouwens is wel iets anders schakelen met isostatisch setje eronder, nog wel met de oude pook die iets naar beneden getikt is, omdat bij de TS pook het lagerbusje vastgeroest zit.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8895
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
dus dan wordt ze nog zuiniger
de motor heeft er met optrekken totaal geen moeite mee, maar op snelheid zal nog moeten blijken, daar er alleen een klein rondje mee gereden is.
met 1600 bak werd het wel toerendraaien op snelweg met 130 km/h cruisen, maar dat zal minder voorkomen , daar de relatie met vriendin op 120km afstand over is
v/d week eens omruilen met de Super
en de KM-teller moet nog omgebouwd naar electrisch, of moet tijdelijk een losse 75TS teller plaatsen, of aan de tomtom/garmin o.i.d.
de motor heeft er met optrekken totaal geen moeite mee, maar op snelheid zal nog moeten blijken, daar er alleen een klein rondje mee gereden is.
met 1600 bak werd het wel toerendraaien op snelweg met 130 km/h cruisen, maar dat zal minder voorkomen , daar de relatie met vriendin op 120km afstand over is
v/d week eens omruilen met de Super
en de KM-teller moet nog omgebouwd naar electrisch, of moet tijdelijk een losse 75TS teller plaatsen, of aan de tomtom/garmin o.i.d.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8895
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8895
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
laat jullie vriendinnen dit maar niet lezen
wordt anders misschien weer een duur goedmakertje
je kan het ook anders zien, was een goede reden om veel fijne km's te maken met de Alfa, en daar zijn ze tenslotte voor
maar idd. geeft wat meer tijd voor de hobby, en anders was de Alfetta nu nog niet rijdend.
dadelijk samen met zoonlief even nalopen op de brug, en dan omruilen met de Super denk ik EDIT de Sedan net omgeruild met de Super, is weer genieten geblazen
wordt anders misschien weer een duur goedmakertje
je kan het ook anders zien, was een goede reden om veel fijne km's te maken met de Alfa, en daar zijn ze tenslotte voor
maar idd. geeft wat meer tijd voor de hobby, en anders was de Alfetta nu nog niet rijdend.
dadelijk samen met zoonlief even nalopen op de brug, en dan omruilen met de Super denk ik EDIT de Sedan net omgeruild met de Super, is weer genieten geblazen
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
daar er in de sedan nu ook een TS bak hangt, werkt de mechanische km-teller natuurlijk niet.
dus maar weer begonnen met ombouw van teller-unit met een km-teller van een 75TS
eerst de teller weer omgebouwd, voorzijde Alfetta tandwieltjes overgezet en achterzijde 75TS
daarna boren/frezen behuizing teller-unit
resultaat
nu nog electrisch aan gaan sluiten, draad v/d opnemer ligt wel al onder de achterbank.
gaat allemaal ff tussendoor, daar ik de kids heb (meivakantie)
dus maar weer begonnen met ombouw van teller-unit met een km-teller van een 75TS
eerst de teller weer omgebouwd, voorzijde Alfetta tandwieltjes overgezet en achterzijde 75TS
daarna boren/frezen behuizing teller-unit
resultaat
nu nog electrisch aan gaan sluiten, draad v/d opnemer ligt wel al onder de achterbank.
gaat allemaal ff tussendoor, daar ik de kids heb (meivakantie)
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
nadat ik vandaag de oliekoeler op het busje afgemonteerd had(alleen de ventilator nog aansluiten) heb ik de sedan maar even op de brug gezet omdat ze wat zoekerig schakelde , wat bleek de de pooksteun zat los
toen dacht ik de zien dat de stabi ook losgelopen was, maar erger nog, de onderste bout aan de voorbalk was losgescheurd
krik eronder gezet en weer in model getikt en bij schoonborstelen kon ik geen roest waarnemen.
wat bleek, het was gewoon losgescheurd, dit verklaarde waarom ze comfortabeler ging rijden.
gelijk die hele hoek maar de verschillende plaatdelen doorgelast, en als ik tijd over heb zal[ik de ander kant ook maar eens gaan doorlassen
moet zeggen dat ze nu gelijk weer stuk stugger is, maar heb de hond de laatste tijd vaak mee , dus reed verder rustig
dit euvel was me wekl bij de 105 serie bekend, maar dacht dat de 116 wat steviger was, of heeft niemand hier nog last gehad van zoiets??
toen dacht ik de zien dat de stabi ook losgelopen was, maar erger nog, de onderste bout aan de voorbalk was losgescheurd
krik eronder gezet en weer in model getikt en bij schoonborstelen kon ik geen roest waarnemen.
wat bleek, het was gewoon losgescheurd, dit verklaarde waarom ze comfortabeler ging rijden.
gelijk die hele hoek maar de verschillende plaatdelen doorgelast, en als ik tijd over heb zal[ik de ander kant ook maar eens gaan doorlassen
moet zeggen dat ze nu gelijk weer stuk stugger is, maar heb de hond de laatste tijd vaak mee , dus reed verder rustig
dit euvel was me wekl bij de 105 serie bekend, maar dacht dat de 116 wat steviger was, of heeft niemand hier nog last gehad van zoiets??
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Hai Peter,
bedoel de bevestiging van de voorstabi, daar heb je op de voorbalk L&R een beugel en daarvan was van de linker de achterste losgescheurd, cpl met de plaat die schuin naar beneden naar je draagarm loopt .
langs de lengte balk was deze losgescheurd.
wilde er geen foto's van maken
bedoel de bevestiging van de voorstabi, daar heb je op de voorbalk L&R een beugel en daarvan was van de linker de achterste losgescheurd, cpl met de plaat die schuin naar beneden naar je draagarm loopt .
langs de lengte balk was deze losgescheurd.
wilde er geen foto's van maken
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
- Locatie: Bocholt (B)
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
daae de Alfetta op het circuit begon in te houden , vooral merkbaar vanaf 4000/min , toch maar eens wat nagelopen.want voorheen liep ze vrolijk door de toeren tot voorbij 5000/min. in 5 (in de polder)
dit was niet voor niets, daar 1 v/d inlaatrubbers nat was en na demontage bleek dat deze gescheurd was
vlg mij had ik ze vorige maand nog getest met remmenreiniger , en toen was er niets aan de hand. ook al begon het er minder fris uit te zien.
hopelijk met SS eind augustus dus weer wat meer fut en nog meer lol op de baan
dit was niet voor niets, daar 1 v/d inlaatrubbers nat was en na demontage bleek dat deze gescheurd was
vlg mij had ik ze vorige maand nog getest met remmenreiniger , en toen was er niets aan de hand. ook al begon het er minder fris uit te zien.
hopelijk met SS eind augustus dus weer wat meer fut en nog meer lol op de baan
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983