Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Vandaag verder gegaan met de overgang Astijl /parafan. Deze plek is bij 9 van de 10 GTV's in meerdere of mindere mate aangetast. Ik heb dit nog nooit roestvrij gezien zonder dat er al aan gerestaureerd is. Met alles gemonteerd is de echte staat niet te zien. De afwatering loopt hier tussen het dubbele plaatwerk naar een plekje waar het tussen het binnen en buitenscherm kan weglopen. Deze plaats blijft altijd vochtig.

Ook bij mij leek het mee te vallen totdat ik vandaag de boel begon te ontmantelen. Kwam toch wat meer roest tegen dan verwacht en moest dus verder snijden dan dat ik van plan was! Weer een paar uurtjes werk erbij :razz: De kunst is om op de juiste plaats te snijden zodat alle referentiepunten goed intact blijven, de roest weg is en dadelijk weer makkelijk te lassen :idea:

Komende week s'avonds in ieder geval weer wat klein patchwerk te doen! Niet schrikken heb behoorlijk gesneden :grin:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9057
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Zo daar gaan weer wat uurtjes in zitten :shock:
Wat zegt moeder de vrouw daarvan ? :lol:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7898
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

:shock: :shock: :shock: Je zou voor je zelf moeten beginnen Carl. Dit wordt geweldig goed en heb dit niet vaker gezien.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef::shock: :shock: :shock: Je zou voor je zelf moeten beginnen Carl. Dit wordt geweldig goed en heb dit niet vaker gezien.
Wie weet komt het er ooit nog eens van :wink: Eerst de GTV maar eens afmaken. :grin:

Het belangrijkste is dat je weet hoe de constructie in elkaar steekt. Dan kun je in omgekeerde volgorde ontmantelen maar ook weer herstellen. Ik gebruik dus relatief veel tijd om goed de constructie te bestuderen voordat ik ga slijpen. Een voorbeeld is het driehoekig stukje tussen parafan en binnenscherm dit lijkt erondergelast te zitten maar zit in werkelijkheid geklemt en gepuntlast tussen de twee delen van de parafan. Op de foto is goed het verzet te zien op het parafan stuk.

Sandro:
Moeders weet dat als ik niet kan sleutelen ik zwaar ongelukkig wordt dus die is blij als ik af en toe de garage in verdwijn :wink:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Gisteravond begonnen met de reparatiestukjes voor de plaat onder de parafan. Zitten weer lekker wat krommingen in. Maak het uit kleine delen welke ik later aan elkaar las. Dan de lassen slijpen en hopenlijk lijkt het dan weer origineel en zonder gaten!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo morgenavond weer verder!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Zo een flinke tijd stil geweest. Weinig tijd gehad; vakantie, huis schilderen en voor het werk in het buitenland.
De onderdelenjacht gaat echter gewoon door en ik heb gisteren een NOS koelreservoir uit de USA ontvangen en hier ben ik echt super blij mee! :)))

oud en nieuw!
Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk deze week weer wat tijd om te lassen :lol:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Very nice!!!!

Eenmalig aanbieder of een handelaar met meer exemplaren?
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Eenmalig aanbieder of een handelaar met meer exemplaren?
Ben bang eenmalig! Was via Ebay kon ik niet laten lopen :lol:

Als het er meer waren geweest had ik ze denk ik ook gekocht. Aanbieder had wel meer zaken vanuit een oude dealer opgekocht!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9057
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Maagdelijk wit :mrgreen:
Een genot voor onder de motorkap strakjes!
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7898
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Hallo Carl. Ben je te druk met de GTV zodat je niets meer plaatst hier? :wink:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Hoi Jeroen,

Jammer genoeg even te druk met andere zaken zoals het huis schilderen :twisted:
en op onderdelen jacht voor de Range Rover. Had een paar nieuwe wiellagers nodig en deze zijn in Nederland niet los te krijgen van Land Rover Bij specialisten tegen giga prijzen denk aan 150,- ex per lager. Dus mijn kennis van het net maar even aangewend en ja ja twee nieuwe originele lagers in de UK gescoord voor nog geen 100,- Euro stuk inclusief verzending.
De Range is nu wel weer helemaal klaar met compleet nieuwe luchtvering, nieuwe schokbrekers, nieuwe wiellagers, verse olie en filtertje en een APK'je. Staat ze weer klaar voor de vakantie :grin: Krijg ik weer een mooie grijns op mijn gezicht als die V8 brult!

Dus je ziet niet stilgezeten maar even niet aan de GTV6 :oops:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 3084
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

Vreemd dat die lagers zo duur zijn. :?

Mijn broertje heeft een series 2a ( oid... koplampen tussen de spatborden :wink: ) Land Rover waar hij een Toyota diesel (zit in de familie, moet sterker als origineel.. :twisted: ) in heeft gehangen met zelf gereviseerde Range Rover assen. Kan me eigenlijk alleen maar herinneren dat die onderdelen van die assen relatief goedkoop waren. :? Hij is nu bezig om er Toyota Landcruiser assen onder tye zetten en die zijn een stuk duurder in onderdelen. :cry:

Ik hoop wel dat die grijns blijft als je weer mag tanken... :oops: :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Op de Range Rover P38 zitten speciale Timken lagers. Deze lagers zitten geperst en zijn peperduur daarnaast in Nederland dus bijna niet los leverbaar. Bij Land Rover zelf kun je alleen een complete hub krijgen. Deze lagers zitten namelijk geperst en bij Land Rover wil men niet dat DHZers dit lager zelf vervangen.

De Range loopt 1 op 5 (als ik het een beetje rustig aan doe). Het is heel simplel, ik betaal aan de pomp liever voor benzine om de V8 te horen grommen dat dat ik bijtelling kwijt ben voor een braadwurst dieseltje! :grin:

Alhoewel natuurlijk compleet anders van karakter geeft de Range Rover na mijn GTV6 mij absoluut het meeste rijplezier van alle auto´s die ik ooit heb gehad.

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 3084
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

Timken lagers?

Als je mij de nummers geeft wil ik wel eens kijken of ik ze aan zou kunnen komen.. Misschien handig voor de toekomst. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Het werk ligt even stil maar niet de zoektocht naar onderdelen :grin: Vandaag weer wat binnen gekregen een rechter binnenscherm (de onderzijde) en een kokerbalk.

Afbeelding

Ik heb wat fotootjes gemaakt van de binnenzijde van de balk daar waar de aluminium verstevigingstukken zitten voor de onderste draagarmen.
De kokerbalk bestaat hier uit drie delen de balk een middenstuk waardoor de aluminium verstevigingen worden opgesloten en een afsluitende kap. Op de laatste foto zie je hoe het verstevingstuk de cradle vormt voor de verstevigingstukken :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de delen niet dringend nodig maar dit soort dingen komen niet zo snel voorbij. Dus voor de voorraad. Geloof dat ik wel een beetje verzamelaar ben :lol:

Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 17 jun 2010, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

giuliettaevo schreef:Timken lagers?

Als je mij de nummers geeft wil ik wel eens kijken of ik ze aan zou kunnen komen.. Misschien handig voor de toekomst. :wink:
Thanks! :oops: Moet ik even op zoek, lagers zitten er al in! Kijken of ik de doosjes nog kan vinden.
Als ik de nummers vindt stuur ik ze wel even per PB. Alvast hartstikke bedankt voor de moeite :thumbs:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 3084
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

geen probleem..

werk bij een technische groothandel, is niet echt een moeite om even na te vragen. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Zo dat was even geleden mij laatste posting. Druk bezig geweest met vakantie, huisschilderen enz zal jullie niet onbekend klinken.

Vandaag maar weer eens verder gegaan met de overgang parafan A stijl. En ik wist het al een geweldige p...klus :evil: In het stukje dubbele plaat onder de parafan zitten veel hoeken en welvingen dus ik kon mij uitleven als plaatwerker en lasser. Ik heb gekozen om het met kleine stukjes te herstellen. Eerst passtukjes gemaakt en daarna het betere snij en patchwerk. Tussendoor de boel voor het lassen gestraald om zeker te weten dat alle roest was verdwenen en daarna weer opbouwen. Ben niet helemaal tervreden over de lassen (ik blijf een perfectionist) maar ik laat het wel zo. Mijn ervaring is als je lassen gaat proberen te vrebeteren wordt het een drama. Het probleem is dat er zoveel welvingen in zitten dat je de lasnaad niet mooi constant krijgt. Dus soms met een stukje koper erachter een paar gaatjes vullen :oops:
Het is nog niet helemaal af maar dat komt van de week wel!

Zo begon het:
Afbeelding
Afbeelding
Na het betere snijwerk!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo deze week nog een klein stukje en verder naar het volgende deel :wink:
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Respect mannen, dat jullie dit kunnen met de plaatschaar en de lastoorts.
Moet nog maar zien of dit mij allemaal ook gaat lukken. :?
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 3084
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

De aanhouder wint. :wink:

Gewoon beginnen op plaatsen waar het nog niet echt in het zicht zit, het gaat vanzelf beter en mooier worden. :smile:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Plaats reactie