Giuliettaevo's GTV la bomba
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- gtv tijntje
- Alfetta Membro
Net wat ik al zei... als je een fetta zoveel pk's geeft dan zullen alleen de puristen lopen klagen denk ik, vandaar ook mijn opmerking van de klep dicht houden !
Zelf vind ik het juist cool en zou ik zeggen van open dat ding
Zelf vind ik het juist cool en zou ik zeggen van open dat ding

Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3
Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3
Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
-
- Advanced Membro
- Contacteer:
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
zal er wel meer voorbij gaan
... maar dat was ook het achterliggende idee een beetje, wilde tenslotte een straatracer bouwen.
Net wat onderdelen voor de plasmasnijder meegenomen van het werk, straks eens kijken of ik hem weer aan de gang krijg.
Bronzen busje voor de krukas-priseas verbinding is ook klaar, kan ik straks ook passen.

Net wat onderdelen voor de plasmasnijder meegenomen van het werk, straks eens kijken of ik hem weer aan de gang krijg.
Bronzen busje voor de krukas-priseas verbinding is ook klaar, kan ik straks ook passen.

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
Net tot de ontdekking gekomen dat de plasmasnijder weer goed functioneert..
Kan dus zogauw ik weer een beetje tijd vind eens flinkgaan snijden aan de tunnel.
Mijn bronzen bussen waren helaas iets te klein, moet ik nog een keer laten maken denk ik. Maar voorlopig kan ik er wel mee vooruit. Maar eens even gaan informeren wanneer mijn maat tijd heeft om mijn bakhelften aan elkaar te lassen. Dan kan ik daarna eindelijk beginnen aan de motor en baksteunen.

Mijn bronzen bussen waren helaas iets te klein, moet ik nog een keer laten maken denk ik. Maar voorlopig kan ik er wel mee vooruit. Maar eens even gaan informeren wanneer mijn maat tijd heeft om mijn bakhelften aan elkaar te lassen. Dan kan ik daarna eindelijk beginnen aan de motor en baksteunen.

Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
En zojuist even mijn derde Sei diff losgehaald om de overbrenging te checken...
47/13 staat er op dus een 3,615 overbrenging.
Dat betekent straks bij 7000 toeren in de V ongeveer 280 echte km's...
en netjes 3000 toeren bij 120 km/u.
Zal het vette ding eens gaan afspuiten en er een paar plaatjes van schieten. Denk niet dat er hier veel mensen zijn die weten hoe een Sei diff eruitziet...
De remmen van een Sei ziitten ook op het diff en zijn zo op het oog gelijk, echter de schijf is een cm groter en de klauwen zijn volgens mij ook net anders..
Ik wilde de remmen eigenlijk in de wielen maken maar misschien maak ik iets anders voor tegen het diff, is net iets origineler.. 
47/13 staat er op dus een 3,615 overbrenging.

Zal het vette ding eens gaan afspuiten en er een paar plaatjes van schieten. Denk niet dat er hier veel mensen zijn die weten hoe een Sei diff eruitziet...
De remmen van een Sei ziitten ook op het diff en zijn zo op het oog gelijk, echter de schijf is een cm groter en de klauwen zijn volgens mij ook net anders..

Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
Net nog wat kunnen knutselen tussendoor...

even de test-bak op de motor gepast om te kijken hoe ik uitkom. vanavond even een goede bak ophalen en afslijpen, dan kan er gelast worden van de week.

achterkant is mooi hard! geen spatje roest rond de achterlichten e.d.

motorruimte zoals ze er nu nog bijstaat, binnenkort gaat de zaag erin...

En de werkplaats waar alles ( of in ieder geval veel..) gebeurt. lekkere bende zoals gewoonlijk... Heb er ook nog een schuurtje bij van 3x3m maar dat staat bijna helemaal vol met allerlei onderdelen zoals motoren en bakken. Zelfs op mijn werkbank staat nog een 24v blok...
Binnenkort meer...

even de test-bak op de motor gepast om te kijken hoe ik uitkom. vanavond even een goede bak ophalen en afslijpen, dan kan er gelast worden van de week.

achterkant is mooi hard! geen spatje roest rond de achterlichten e.d.

motorruimte zoals ze er nu nog bijstaat, binnenkort gaat de zaag erin...

En de werkplaats waar alles ( of in ieder geval veel..) gebeurt. lekkere bende zoals gewoonlijk... Heb er ook nog een schuurtje bij van 3x3m maar dat staat bijna helemaal vol met allerlei onderdelen zoals motoren en bakken. Zelfs op mijn werkbank staat nog een 24v blok...

Binnenkort meer...

Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
dank je.
Vind het wel prettig om het meeste op foto te zetten en te bewaren. Vrienden van mij doen dit nooit en als er dan vragen zijn over hoe ze iets gebouwd hebben kunnen ze dat nooit meer laten zien, ik meestal wel. Als ik bij hun iets gemaakt heb wil ik er ook nog weleens foto's van maken om te bewaren, vooral als het iets aparts is.
even off-topic;

Audi 5 cilinder 20v turboblok, Volvo 740 diesel koppelingshuis, custom adapterplaat, Getrag 265 bak van een Opel Monza... komt in een c-kadett Caravan overigens...

vr6 met turbo ombouw in een Jetta 1. is van dezelfde vriend...

mijn handenarbeid, ontwerp voor de carterpan van de Audimotor.
Zo staat er ook nog een VW LT oprijwagen met een Opel 3.0 6 in lijn erin, een Jetta 1 met TDI erin, een tweetal Golfjes 1 met TDI erin, twee Opel Ascona's en twee Monza's allevier met 3.0 24v erin, een c-kadett met 16v turbo erin en als laatste een Golf 1 Cabriolt met een 3,2 Audi TT motor erin. Die laatste is van de vriendin van mijn vriend en wordt op dit moment de kabelboom van aangesloten, de computer codevrij gemaakt en gechipt bij Jeroen Dik, moet straks rond de 290 pk inzitten
... Toch leuk voor een meisje?
Zoals je ziet hobbyen wij nog wel eens...

Vind het wel prettig om het meeste op foto te zetten en te bewaren. Vrienden van mij doen dit nooit en als er dan vragen zijn over hoe ze iets gebouwd hebben kunnen ze dat nooit meer laten zien, ik meestal wel. Als ik bij hun iets gemaakt heb wil ik er ook nog weleens foto's van maken om te bewaren, vooral als het iets aparts is.
even off-topic;

Audi 5 cilinder 20v turboblok, Volvo 740 diesel koppelingshuis, custom adapterplaat, Getrag 265 bak van een Opel Monza... komt in een c-kadett Caravan overigens...

vr6 met turbo ombouw in een Jetta 1. is van dezelfde vriend...

mijn handenarbeid, ontwerp voor de carterpan van de Audimotor.

Zo staat er ook nog een VW LT oprijwagen met een Opel 3.0 6 in lijn erin, een Jetta 1 met TDI erin, een tweetal Golfjes 1 met TDI erin, twee Opel Ascona's en twee Monza's allevier met 3.0 24v erin, een c-kadett met 16v turbo erin en als laatste een Golf 1 Cabriolt met een 3,2 Audi TT motor erin. Die laatste is van de vriendin van mijn vriend en wordt op dit moment de kabelboom van aangesloten, de computer codevrij gemaakt en gechipt bij Jeroen Dik, moet straks rond de 290 pk inzitten

Zoals je ziet hobbyen wij nog wel eens...

Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
- Gtv4
- Advanced Membro
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Gtv4
- Advanced Membro
Ik dacht 4 injectoren te zien, nu ik beter kijk zijn het er idd 3 op 1 rail.giuliettaevo schreef:dat is 100% zeker een vr6.![]()
Ziet er alleen een beetje anders uit als normaal omdat er een aangepast inlaatspruitstuk opzit.![]()
Het is 100% eigenbouw allemaal. Voor de rvs buizen e.d. heb ik een vriend die lasser is.

Transaxle loos!
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
-
- Advanced Membro
- Contacteer: