differentieel
- modellisimo
- Advanced Membro
differentieel
Ik heb een vraag. ik heb het vermoeden dat het differentieel van mijn GTV uit 1976 veel heeft geleden. Er kon een hele liter olie bij nadat ik de auto heb gekocht. De auto maakt bij sneller rijden een zoemend geluid. Heeft iemand van jullie als eens een differentieel gereviseerd? Is dat goed zelf te doen? Wat gaat dat ongeveer kosten? Of kan ik beter kijken voor een andere versnellingsbak met differentieel? Eventueel van een Alfa 75? Alvast bedankt voor de uitgebrachte tips.
-
- Alfetta Membro
- Contacteer:
In principe maakt een diff bij rechtuit rijden geen lawaai, omdat ie niet draait. Alleen het geheel draait en dat kan haast niet zoemen, dacht ik.
Is het in alle versnellingen hetzelfde geluid bij hetzelfde toerental, of snelheid?
We moeten even beredeneren voordat we bakken los gaan trekken.
Is het in alle versnellingen hetzelfde geluid bij hetzelfde toerental, of snelheid?
We moeten even beredeneren voordat we bakken los gaan trekken.
Alfa 90 Quafrifoglio Oro '85
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
het kroonwiel en pignon kunnen wel geluid maken. Dit geluid gaat dan gelijk op met de snelheid van de auto, hoe harder je gaat hoe meer geluid je dus moet hebben. Dit is overigens meestal een gierend geluid.
Wisselen tegen een (bewezen) goede bak is het makkelijkste waarschijnlijk.
Wisselen tegen een (bewezen) goede bak is het makkelijkste waarschijnlijk.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet š
Gaat niet bestaat niet š
- Gtv4
- Advanced Membro
Idd juist de lagering en de vertanding van het kroonwiel geeft een zingend geluid.
Begint meestal boven de 50km/h en gaat harder naarmate de snelheid toeneemt.
Een (beginnend)stuk wiellager is rechtuit meestal niet te horen enkel in bochten.
Lagers van een diff vervangen is vaak een secuur werkje, er liggen genoeg diffs gebruikt dus lijkt mij ook de simpelste oplossing.
Begint meestal boven de 50km/h en gaat harder naarmate de snelheid toeneemt.
Een (beginnend)stuk wiellager is rechtuit meestal niet te horen enkel in bochten.
Lagers van een diff vervangen is vaak een secuur werkje, er liggen genoeg diffs gebruikt dus lijkt mij ook de simpelste oplossing.
Transaxle loos!
- modellisimo
- Advanced Membro
Iedereen bedankt voor de tips. Ik denk als ik dit heb gelezen dat het toch het differentieel is. Het begint inderdaad boven de 50 km per uur en wordt dan erger. Ik laat er wel een expert naar kijken. Dan wordt het natuurlijk zoeken naar een goed dif. Heeft iemand een idee wat zo iets moet kosten gebruikt?
- modellisimo
- Advanced Membro