Vanuit germanie Is voor mij al meer dan 15 jaar geleden dus is niet meer representatief.
Maar even google ... http://www.broeren.net/inhoud.asp?Page=3
invoeren
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: Z Limburg, 161 km van de N'ring
- Contacteer:
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Fetta,Fetta schreef:Stel:
Je koopt een duitse wagen.
Is die "duitse brief" er dan altijd bij, of moet je die regelen?
En wie regelt dit? de oude eigenaar of de nieuwe?
En is alle papierwerk in 1 dag af te handelen?
Iemand met duitsland-import ervaring: alle info is welkom.
Alvast bedankt.
De Duitse brief hoort er normaal bij te zijn, de oude eigenaar dient hem in Duitsland uit te schrijven.
Je krijgt dus als het goed is een auto en papieren mee waar je in de eerste instantie niets mee hoeft te doen.
Eenmaal in Nederland lever je de Duitse papieren in bij het RDW en laat je de auto zien voor indentificatie.
Keuren hoeft niet in de zin van een complete APK cq. technische keuring.
Dit mag wel, maar je moet dit bij de afspraak aangeven.
Na de keuring volgt de Douane voor aangifte BPM
Bij keuren zonder papieren moet je een verklaring van de fabrikant hebben en een aankoopnota.
Dan is een APK ook verplicht bij de keuring door het RDW
Afhandeling papieren kun je binnen een halve dag doen (RDW en Douane)
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Thanx, zeer duidelijktwinnyspark schreef:Fetta,Fetta schreef:Stel:
Je koopt een duitse wagen.
Is die "duitse brief" er dan altijd bij, of moet je die regelen?
En wie regelt dit? de oude eigenaar of de nieuwe?
En is alle papierwerk in 1 dag af te handelen?
Iemand met duitsland-import ervaring: alle info is welkom.
Alvast bedankt.
De Duitse brief hoort er normaal bij te zijn, de oude eigenaar dient hem in Duitsland uit te schrijven.
Je krijgt dus als het goed is een auto en papieren mee waar je in de eerste instantie niets mee hoeft te doen.
Eenmaal in Nederland lever je de Duitse papieren in bij het RDW en laat je de auto zien voor indentificatie.
Keuren hoeft niet in de zin van een complete APK cq. technische keuring.
Dit mag wel, maar je moet dit bij de afspraak aangeven.
Bij keuren zonder papieren moet je een verklaring van de fabrikant hebben en een aankoopnota.
Dan is een APK ook verplicht bij de keuring door het RDW

De duitse brief zijn dus in feite gewoon alle bij de wagen behorende papieren....
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
OK, duidelijke info.twinnyspark schreef:Yepp, voor alle duidelijkheid, wij praten altijd over papieren (deel 1,2 en overschrijfbewijs)
in Duitsland en Italie is het maar 1 formulier.
Jij hebt al wagens uit D gehaald?
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Meerdere, als je het leerzaam en verrijkend vind wil ik wel wat Duitse papiermeuk inscannen of op de foto zettenFetta schreef:OK, duidelijke info.twinnyspark schreef:Yepp, voor alle duidelijkheid, wij praten altijd over papieren (deel 1,2 en overschrijfbewijs)
in Duitsland en Italie is het maar 1 formulier.
Jij hebt al wagens uit D gehaald?
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
Stelt niks voor hoor, dat invoeren vanuit Duitsland of België. Ik ben dit jaar al 2 keer bij de rdw geweest. De papieren geef je af aan de zeurmeester, die controleert of het chassisnummer overeen komt, daarna voeren ze de gegevens in in de computer welk merk en type het is, kleur etc. Wel even daarbij blijven want anders krijg je een rare kleurnaam op je kentekenbewijs als de zeurmeester niet exact kan inschatten wat de kleur is. Dan kun je het zelf nog corrigeren. Daarna is de keuring klaar. Dan moet je naar de balie, afrekenen. Vervolgens ga je naar de douane om bpm aangifte te doen. Ook als de auto bpm vrij is. Sofinummer meenemen. Ik vul thuis die aangifte rapport altijd in dat scheelt weer een hoop extra wachten. Het formulier kun je downloaden op de belastingdienstsite. Afgeven en weer naar huis. Wel even een eendagskenteken aanvragen ( kostenloos ) bij het maken van een afspraak.

http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/