Dat past niet op elkaar...
Dat maak je pas..
"Kan niet" ligt op het kerkhof, waar een wil is is een weg.

Dit zijn tenminste uitdagingen om goed te krijgen. Een grotere motor erin hangen kan elke monteur, maar een motor van een heel ander merk er in hangen durfen er al heel wat minder aan. En als het dan ook nog eens een motor is die alleen geleverd is in auto's waar hij dwars onder de motorkap zit dan wordt het helemaal moeilijk.
De bak in lijn krijgen was niet zo moeilijk. De prise-as van de bak moet straks in de krukas vallen, dan zit d ebak goed in lijn. Om dat voor elkaar te krijgen heb ik een bronzen bus laten draaien die strak in de krukas past en waar de prise-as ook weer strak in past. hierdoor zit de bak netjes in lijn... De speling op de prise-as hebben we uitgeklokt en de bak precies in het midden van die speling gezet.
De cardanas wordt straks wel een uitdaging denk ik...
Heel houden is maar afwachten... de Saab motor moet goed zijn tot zo'n 500 pk in originele toestand, de Getrag 260 bak is ook voor dergelijke vermogens geschikt en het Sei diff kan nog meer hebben.

Maar het is natuurlijk allemaal gebruikt spul met vele km's achter de wielen dus je weet het nooit. Maar als ik de motor opblaas heb ik voor een paar honderd euro een ander ( mijn complete blokje kostte 225 euro

..), de bak is lastiger, die zou weer gelast moeten worden of misschien kan alleen het binnenste worden omgezet.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎