Akieromeo's gtv6
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8888
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Ja klopt,giuliettaevo schreef:Gelukkig wel...
Na een paar opstartprobleempjes ( wat heb je toch met die dynamo uitgespookt?? ) startte hij vlot en soepel.
Nog iets voor op je lijstje is het nakijken van de accu/startmotor, vooral die laatste..
ik zal eerst kijken of het probleem met een andere accu nog steeds voordoet. Daarna de startmotor bekijken (ik heb die van de 2.5v6 ook nog op het blok zitten, die is zowieso goed) Zou het nog te maken kunnen hebben met die zwarte stuurdraad van de startmotor??
Uitlijning van de startmotor??
Zo eerst maar eens de dynamo eraf vreemd
gr Jeroen
En nogmaals bedankt
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Akieromeo schreef:Ja klopt,giuliettaevo schreef:Gelukkig wel...
Na een paar opstartprobleempjes ( wat heb je toch met die dynamo uitgespookt?? ) startte hij vlot en soepel.
Nog iets voor op je lijstje is het nakijken van de accu/startmotor, vooral die laatste..
ik zal eerst kijken of het probleem met een andere accu nog steeds voordoet. Daarna de startmotor bekijken (ik heb die van de 2.5v6 ook nog op het blok zitten, die is zowieso goed) Zou het nog te maken kunnen hebben met die zwarte stuurdraad van de startmotor??
Uitlijning van de startmotor??
Zo eerst maar eens de dynamo eraf vreemd
gr Jeroen
En nogmaals bedankt
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
er zit een rubber huls om de bout zag ik,giuliettaevo schreef:Zit daar normaal niet een kunststof bus oid omheen? rubber zou in mijn ogen te snel vergaan voor zo'n belangrijke isolatie.
En er zit een harde kunstof ring die moet voorkomen dat je geen massa maakt
Probleem dynamo opgelost en ook al getest, en betere stekker erop gemaakt
De startmotor heb ik even de stuurdraad direct op de + gehad.
Geen verbetering. Het lijkt wel of de tandwieltjes niet in elkaar schieten ofzo.
Zo klinkt t.
Ik heb ook al de gtv6 startmotor klaarliggen. Die is zowieso goed.
Zit de startmotor trouwens met speciale pasbouten in het staartstuk bevestigd?
Dit was iig niet het geval bij mijn 2.5 blok
Electro bami gehaald
- 2x hella relais met voet en pinnetjes om alles passend te maken
- 1x multistekker 4 polig
Nu nog tape bestellen (volgens mij heeft Rick Donkers vakantie )
gr Jeroen
Laatst gewijzigd door Akieromeo op 06 aug 2010, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Bij de 164 startmotor is de bevestiging van de startmotor anders toch.giuliettaevo schreef:Volgens mij zijn dat normaal wel speciale bouten ja...
Als ik t goed heb is dat met een flens en pasbussen die al in het huis van de startmotor zitten.
Ik heb al meer gekke dingen meegemaakt met mijn 2.5liter blok. Er zijn echt een stel beunhazen mee bezig geweest.
Ik heb iig geprobeerd mijn startmotor zo goed mogelijk uit te lijnen
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Zal wel eens in de schuur kijken morgen. volgens mij heb ik nog een startmotor rondzwerven met die bouten erin.
164 startmotor past niet zomaar op de GTV6, gaten zitten op andere plaatsen. heb al wel aanpassingen gezien waarbij ze hem toch gebruiken omdat het toch een betere startmotor is.
164 startmotor past niet zomaar op de GTV6, gaten zitten op andere plaatsen. heb al wel aanpassingen gezien waarbij ze hem toch gebruiken omdat het toch een betere startmotor is.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Ik ga kijken of ik morgen de startmotor van de 2.5 erop kan zetten en even testen.giuliettaevo schreef:Zal wel eens in de schuur kijken morgen. volgens mij heb ik nog een startmotor rondzwerven met die bouten erin.
164 startmotor past niet zomaar op de GTV6, gaten zitten op andere plaatsen. heb al wel aanpassingen gezien waarbij ze hem toch gebruiken omdat het toch een betere startmotor is.
De bevestiging zelf zal toch wel goed genoeg zijn denk ik
gr Jeroen
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Jeetje wat had ik de bouten van de startmotor goed vastgezet
Even lekker klooien om de boel los te krijgen, bijna nergens ruimte om een slag te maken.
Maargoed de oude startmotor is eruit en de startmotor van de 2.5 zit er weer op
Even getest, en het startmotorprobleem is opgelost
Ohja en doordat er spaghetti spruitstukken op zitten past het hitteschildje van de startmotor niet niet, dus heb ik dat relais ding ingetapet met alu tape
zo weer de schuur in!!
Even lekker klooien om de boel los te krijgen, bijna nergens ruimte om een slag te maken.
Maargoed de oude startmotor is eruit en de startmotor van de 2.5 zit er weer op
Even getest, en het startmotorprobleem is opgelost
Ohja en doordat er spaghetti spruitstukken op zitten past het hitteschildje van de startmotor niet niet, dus heb ik dat relais ding ingetapet met alu tape
zo weer de schuur in!!
Laatst gewijzigd door Akieromeo op 08 aug 2010, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Vrijdag, zaterdag en zondag op de N-ring geweest.
AVD-oldtimer Grandprix. Was weer zeer mooi
Gister eind van de middag thuis gekomen en savonds nog even de kabelboom netjes gelegd.
Vandaag gaan we ermee verder. Ben ook de oude bami die niet nodig is eruit aan het knippen.
Elektroboer is met vakantie, dus nog geen andere relais gehaald
Tevens na het werk nog even bezig geweest met het afdekkapje voor de TS-schakelstang
gr Jeroen
AVD-oldtimer Grandprix. Was weer zeer mooi
Gister eind van de middag thuis gekomen en savonds nog even de kabelboom netjes gelegd.
Vandaag gaan we ermee verder. Ben ook de oude bami die niet nodig is eruit aan het knippen.
Elektroboer is met vakantie, dus nog geen andere relais gehaald
Tevens na het werk nog even bezig geweest met het afdekkapje voor de TS-schakelstang
gr Jeroen
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Zo weer een avondje klussen zit erop,
wat gedaan:
- kabelboom van de auto wat gesnoeid
- Daarna opnieuw ingetaped
- houdertje voor de relais vast gemaakt en mooi kapje er over
- staalplaatje voor tsbak schakelmechnisme beter op maat gemaakt
- koelvoeistof leidingen allemaal vast gelegd
en zo nog wat kleine dingen, waar veel tijd in gaan zitten
morgen weer verder
gr Jeroen
wat gedaan:
- kabelboom van de auto wat gesnoeid
- Daarna opnieuw ingetaped
- houdertje voor de relais vast gemaakt en mooi kapje er over
- staalplaatje voor tsbak schakelmechnisme beter op maat gemaakt
- koelvoeistof leidingen allemaal vast gelegd
en zo nog wat kleine dingen, waar veel tijd in gaan zitten
morgen weer verder
gr Jeroen