De kabel van dit blokje maakt een vrij scherpe bocht, 10 tegen 1 dat e hier kabelbreuk hebt. Effe uitwisselen met een ander.stephen schreef:nee, geen voorschakelweerstand.
van de electronische ontsteking zo'n Bosch bobine met electronica blokje vermoed ik als dader,
maar zal er v/d week eens naar kijken of er wel vonk e.d. is van die bobine.
heb nog wel wat van andere automerken liggen, maar zal wel anders zijn, zal die morgen in de loods opzoeken om te vergelijken
gtv TS 1977
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1532
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
narigheid in bedrading zou best kunnen
blokje van VW is anders,als van TwinSpark, lijkt wel hetzelfde als van Bosch oude Nord ontsteking zoal ik op mijn Giulietta motor had
net bobine uitgewisseld en hij deed het, oude bobine teruggezet en deze deed het ook, al zakte wel langzaam het toerental op de meter van 850/min naaar 100/min en bij gasgeven steeg deze weer wat en zakte dan vrolijk weer in terwijl motor bgewoon stationair bleef lopen (voordeel van twin spark)
even aan bedrading bij stekker gezeten,en hij deed het weer.dadelijk maar even met de hond naar het strand als testrit.
zal niet meevallen om kabel te repareren zo dicht bij stekker, dus vrijdag maar even langs Boschcenter om te vragen of hij stekker/connector met losse contacten kan leveren, moet anders andere oude stekker met stukje bedrading over solderen.
tevens vandaag 2 pakketjes bij de buurman afgeleverd, 4 banden binnen voor de Ronal Turbo velgen, het 3e pakketje met de 5e band helaas nog niet, ws. morgen, die was vanmiddag pas in depot NL aangekomen vlg. de tracking v/h pakket.
blokje van VW is anders,als van TwinSpark, lijkt wel hetzelfde als van Bosch oude Nord ontsteking zoal ik op mijn Giulietta motor had
net bobine uitgewisseld en hij deed het, oude bobine teruggezet en deze deed het ook, al zakte wel langzaam het toerental op de meter van 850/min naaar 100/min en bij gasgeven steeg deze weer wat en zakte dan vrolijk weer in terwijl motor bgewoon stationair bleef lopen (voordeel van twin spark)
even aan bedrading bij stekker gezeten,en hij deed het weer.dadelijk maar even met de hond naar het strand als testrit.
zal niet meevallen om kabel te repareren zo dicht bij stekker, dus vrijdag maar even langs Boschcenter om te vragen of hij stekker/connector met losse contacten kan leveren, moet anders andere oude stekker met stukje bedrading over solderen.
tevens vandaag 2 pakketjes bij de buurman afgeleverd, 4 banden binnen voor de Ronal Turbo velgen, het 3e pakketje met de 5e band helaas nog niet, ws. morgen, die was vanmiddag pas in depot NL aangekomen vlg. de tracking v/h pakket.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
heb jij binnenbanden nodig voor je Ronal Turbo's? Vertel....stephen schreef:narigheid in bedrading zou best kunnen
blokje van VW is anders,als van TwinSpark, lijkt wel hetzelfde als van Bosch oude Nord ontsteking zoal ik op mijn Giulietta motor had
net bobine uitgewisseld en hij deed het, oude bobine teruggezet en deze deed het ook, al zakte wel langzaam het toerental op de meter van 850/min naaar 100/min en bij gasgeven steeg deze weer wat en zakte dan vrolijk weer in terwijl motor bgewoon stationair bleef lopen (voordeel van twin spark)
even aan bedrading bij stekker gezeten,en hij deed het weer.dadelijk maar even met de hond naar het strand als testrit.
zal niet meevallen om kabel te repareren zo dicht bij stekker, dus vrijdag maar even langs Boschcenter om te vragen of hij stekker/connector met losse contacten kan leveren, moet anders andere oude stekker met stukje bedrading over solderen.
tevens vandaag 2 pakketjes bij de buurman afgeleverd, 4 banden binnen voor de Ronal Turbo velgen, het 3e pakketje met de 5e band helaas nog niet, ws. morgen, die was vanmiddag pas in depot NL aangekomen vlg. de tracking v/h pakket.
Ik ben nml met een setje verbreed staal bezig, en moet waarschijnlijk ook binnenbanden monteren.
Grootste leverbare maat binnenband is 185, ik wil echter 205 als buitenband.
De bandenboer kon me niet direkt vertellen of dat allemaal ging.......
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
bij veel originele, veelal stalen, velgen horen idd binnenbanden ja.Carbo schreef:
Binnenbanden
Volgens mij leven jullie in een ander tijdperk! Binnenbanden gebruik ik alleen in mijn fiets!
Gr,
Carl
Is afhankelijk van de stand van je ventielgaatje. Dat krijg je niet altijd dicht bij deze velgen, ongeacht wat je bandenboer ook beweerd.
Trust me.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Maar bij hoge snelheden 180km per uur plus wil je toch geen binnenbanden meer in je velgen?
Rij sinds 1983 Alfa en heb ook in mijn stalen velgen altijd tubeless gereden!
Ik leer graag bij maar het moet in deze tijd toch onnodig zijn of je gebriukt een velg met een niet/beschadigt egaal velgbed/rand waardoor de afsluiting niet goed is. Naar mijn idee blijft het een lap middel om een binnenband te gebruiken.
Gr,
Carl
Rij sinds 1983 Alfa en heb ook in mijn stalen velgen altijd tubeless gereden!
Ik leer graag bij maar het moet in deze tijd toch onnodig zijn of je gebriukt een velg met een niet/beschadigt egaal velgbed/rand waardoor de afsluiting niet goed is. Naar mijn idee blijft het een lap middel om een binnenband te gebruiken.
Gr,
Carl
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
een setje perfecte stalen velgen, ook zonder fratsen aan de binnenrand, kan best voorzien worden van een binnenband.
Dat heeft ook weinig met je topsnelheid te maken volgens mij.
En 180 met een alfetta heb ik zelden gedaan............
Dat heeft ook weinig met je topsnelheid te maken volgens mij.
En 180 met een alfetta heb ik zelden gedaan............
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
- Locatie: Bocholt (B)
Met of zonder binnenband rijden heeft met de vorm van de velg te maken.
Velgen die niet geschikt zijn voor tubeless banden hebben geen bultje in het velgbed.
In andere gevallen zijn binnenbanden een lapmiddel wat je probeert te voorkomen.
Velgen die niet geschikt zijn voor tubeless banden hebben geen bultje in het velgbed.
In andere gevallen zijn binnenbanden een lapmiddel wat je probeert te voorkomen.
Laatst gewijzigd door Gtv4 op 09 aug 2010, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Transaxle loos!
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Wellicht is het niet voor niets dat de maximale leverbare maat 185 is!Fetta schreef:een setje perfecte stalen velgen, ook zonder fratsen aan de binnenrand, kan best voorzien worden van een binnenband.
Dat heeft ook weinig met je topsnelheid te maken volgens mij.
En 180 met een alfetta heb ik zelden gedaan............
Een beetja Fetta loopt toch wel 180 en dat wil je toch af en toe bewijzen anders klopt de afstelling niet (of heb ik in mijn leven te lang in Duitsland gewoond?)
Sorry voor d topic vervuiling! maar ik ben van mening dat Alfetta's van een bouwjaar zijn dat binnenbanden lapmiddelen zijn! Sorry Fetta wij zijn het vaak eens maar niet over gebruik van binnenbanden! maar als ik velgen tegenkom waar een binnenband nodig is mag je ze wel overnemen
Gr,
Carl
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
- Locatie: Bocholt (B)
(Fetta schreef:ik zal eens een foto plaatsen van de velg als ik tijd vind........
Even op de vraag terug komen, je kan een 185 binnenband gebruiken in een 205 /50 band.
De standaard alfetta maat is 165 14 of 185 /70 14
Een 205 /50 15 heeft dezelfde omtrek maat maar minder rubber nodig.
Dus het kan, maar zou het echt alleen in nood gevallen toepassen.
Transaxle loos!
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1532
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
zo, weer binnen, toerenteller blijft het doen,maar voor zekerheid toch eens achter stekker/connector aan.
Ga niet met binnenbanden rijden in Tubeless banden en tubeless velgen.
bij mij zit een randje in de velg, is dus tubeless gelukkig.
heb trouwens in verleden met kever en 2J verbreed staal gereden gewoon met tubeless banden en 8 jaar geen problemen daarmee gehad,en ja, kever reed ook 160+
probleem met binnenbanden kan zijn dat er lucht tussenband en velg blijft zitten en dat wil je niet.
tevens is een tubeless band niet glad van binnen zover ik gezien heb, en dit kan wrijving geven tussen binnen en buitenband , wat op hoge snelheid gevaar kan opleveren
op MTS motorvoertuigen had een klasgenoot een GTV (zegge en schrijven 1986) met binnenband in zijn tubeless band , oke, was natuurlijk niet nieuw in die tijd, maar had binnen half jaar 2x een klapband bij 160+ en had 2x de hele snelweg nodig om tot stilstand te komen.
heb me toen voorgenomen dit nooit te doen met een auto waarbij je weleens wat harder gaat , die klasgenoot zou het ook nooit meer doen zei hij daarna.
zou geen klapband willen als ik op een smal B-weggetje/dijkweggetje met bochten met niet geheel toegestane snelheid rijd
heb ook sinds ik het me kan permiteren knappe en het liefst nw. of recente banden gekocht.
my 2 cents
Ga niet met binnenbanden rijden in Tubeless banden en tubeless velgen.
bij mij zit een randje in de velg, is dus tubeless gelukkig.
heb trouwens in verleden met kever en 2J verbreed staal gereden gewoon met tubeless banden en 8 jaar geen problemen daarmee gehad,en ja, kever reed ook 160+
probleem met binnenbanden kan zijn dat er lucht tussenband en velg blijft zitten en dat wil je niet.
tevens is een tubeless band niet glad van binnen zover ik gezien heb, en dit kan wrijving geven tussen binnen en buitenband , wat op hoge snelheid gevaar kan opleveren
op MTS motorvoertuigen had een klasgenoot een GTV (zegge en schrijven 1986) met binnenband in zijn tubeless band , oke, was natuurlijk niet nieuw in die tijd, maar had binnen half jaar 2x een klapband bij 160+ en had 2x de hele snelweg nodig om tot stilstand te komen.
heb me toen voorgenomen dit nooit te doen met een auto waarbij je weleens wat harder gaat , die klasgenoot zou het ook nooit meer doen zei hij daarna.
zou geen klapband willen als ik op een smal B-weggetje/dijkweggetje met bochten met niet geheel toegestane snelheid rijd
heb ook sinds ik het me kan permiteren knappe en het liefst nw. of recente banden gekocht.
my 2 cents
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- 8C
- Alfetta Novizio
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 21 mar 2008, 17:40
Tubeless banden op velgen zonder rand (dus voor met binnenband) kan!
Mits velgen in goede staat zijn.
Maar lijm dan de hiel van de band aan de velg met Bead Sealer!
Wordt in de landbouw gebruikt maar ook bij dragracers(is mij verteld).
Bij dragracers voorkom je hiermee dat de velg in de band gaat draaien.
Gaat bij demontage gemakkelijk weer los!
Zo zie je maar er is overal een oplossing voor!
gr Jan
Mits velgen in goede staat zijn.
Maar lijm dan de hiel van de band aan de velg met Bead Sealer!
Wordt in de landbouw gebruikt maar ook bij dragracers(is mij verteld).
Bij dragracers voorkom je hiermee dat de velg in de band gaat draaien.
Gaat bij demontage gemakkelijk weer los!
Zo zie je maar er is overal een oplossing voor!
gr Jan
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1532
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
is die regen toch nog ergens goed voor geweest, achterraam is nu op lekkage getest
en het is droog gebleven in de GTV
als het goed is gaan zaterdag de banden om de Ronal Turbo's , misschien eerst even onder de GTV passen voordat ze onder de sedan gaan.
en het is droog gebleven in de GTV
als het goed is gaan zaterdag de banden om de Ronal Turbo's , misschien eerst even onder de GTV passen voordat ze onder de sedan gaan.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1532
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
weer wat gefrutseld de laatste week/weekend
electrisch raam bijrijder zijde losgehaald , bleek motortje mechanisch vastgelopen te zijn, deze wat met de hand verdraaid, en voila, het werkte weer
motor in iets andere stand terug gezet, en gaat nu probleemloos open en dicht, wat een genot toch weer.
tevens de gamma speakerbox v/d hoedenplank gehaald en de zwarte deurpanelen met speakers geplaatst.klinkt en porumd weer een stukje beter.
tevens bezig geweest met L.V. te verlagen, en jeetje wat stond daar een spanning op, heb dat eerder nooit zo ervaren
had torsie netjes gemerkt t.o.v. draagarm en dwarsbalk, geborgd in de dwarsbalk en voorste draagarm losgehaald,waar ik onder wat vettigheid alleen maar de orginele witte verf tegenkwam. alles ging goed los, en draagarm 1 tandje hoger terug gezet , en nog eens gecontroleerd samen met een maatje, waarna alles wat normaler in elkaar ging qua spanning.
daarna maar eens de hoogte vergeleken L&R, wat ik natuurlijk voor aanvang ook had moeten doen.
wat blijkt krijg wat andere waarden dan verwacht.
verschil L&R is niet veel , dus rijst de vraag of hij eerder scheef gestaan heeft, wat ik helaas dus niet had gemeten
spatbordrand tot 15"velg L=14cm R=15cm
vloer tot onderzijde schokbreker op draagarm scheelt nog geen 2mm wat L lager ligt.
zaterdag nog maar eens meten en ws. foto's maken , kijken of er door het rijden nog iets veranderd is.
Gtv lijkt nu wel iets meer voorover te staan, en hoek v/d draagarmen is op het oog gelijk.
ze hoeft van mij niet heel laag, ook al staat dat veel mooier, dus moet nog zien of ze verder gaat zakken.
electrisch raam bijrijder zijde losgehaald , bleek motortje mechanisch vastgelopen te zijn, deze wat met de hand verdraaid, en voila, het werkte weer
motor in iets andere stand terug gezet, en gaat nu probleemloos open en dicht, wat een genot toch weer.
tevens de gamma speakerbox v/d hoedenplank gehaald en de zwarte deurpanelen met speakers geplaatst.klinkt en porumd weer een stukje beter.
tevens bezig geweest met L.V. te verlagen, en jeetje wat stond daar een spanning op, heb dat eerder nooit zo ervaren
had torsie netjes gemerkt t.o.v. draagarm en dwarsbalk, geborgd in de dwarsbalk en voorste draagarm losgehaald,waar ik onder wat vettigheid alleen maar de orginele witte verf tegenkwam. alles ging goed los, en draagarm 1 tandje hoger terug gezet , en nog eens gecontroleerd samen met een maatje, waarna alles wat normaler in elkaar ging qua spanning.
daarna maar eens de hoogte vergeleken L&R, wat ik natuurlijk voor aanvang ook had moeten doen.
wat blijkt krijg wat andere waarden dan verwacht.
verschil L&R is niet veel , dus rijst de vraag of hij eerder scheef gestaan heeft, wat ik helaas dus niet had gemeten
spatbordrand tot 15"velg L=14cm R=15cm
vloer tot onderzijde schokbreker op draagarm scheelt nog geen 2mm wat L lager ligt.
zaterdag nog maar eens meten en ws. foto's maken , kijken of er door het rijden nog iets veranderd is.
Gtv lijkt nu wel iets meer voorover te staan, en hoek v/d draagarmen is op het oog gelijk.
ze hoeft van mij niet heel laag, ook al staat dat veel mooier, dus moet nog zien of ze verder gaat zakken.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1532
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
kan opnieuw beginnen met stellen, want heb net GTV6 torsies opgehaald
voor zowel de GTV als de sedan, nu nog zien of we tijd en fut vinden
voor zowel de GTV als de sedan, nu nog zien of we tijd en fut vinden
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
- Locatie: Bocholt (B)
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1532
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
torsies zijn 23,4mm dik, en nu zit er 19,1 mm dik onder.
dus moet verschil maken, stijfheid neemt kwadratisch toe bij meer diameter als ik het goed onthouden heb
dus moet verschil maken, stijfheid neemt kwadratisch toe bij meer diameter als ik het goed onthouden heb
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
- Locatie: Bocholt (B)
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Is het verschil tussen alfetta en 6 torsies maar 21,3 / 23,4 ???
Dat zal dan wel niet meer zo heel veel uitmaken, om 6-torsies onder je sedan te schroeven?
Verschil met originele GTV torsies en 6-torsies is beduidend!
Dat zal dan wel niet meer zo heel veel uitmaken, om 6-torsies onder je sedan te schroeven?
Verschil met originele GTV torsies en 6-torsies is beduidend!
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!