Geen idee??
Ik pak de lamellen slijptol wel altijd groter.
Kleiner, kan ook, maar dan moet je hem zelf rondhalen en gaat niet netjes centrisch. Je hebt snel eivormig geruimd.
Groter, kun je rustig draaiend erin duwen, de lamellen buigen iets opzij en dan slijp je er zo een mm af. Volgens mij ook nog netjes centrisch.
Dat werkt op alle velgen met een afwijkend naafgat zoals de Zenders, zolang ze van een 164 of en 156 oid afkomen tenminste. Het kan wel zo zijn (bij aftermarket wielen vooral) dat er een plastic verloopring in de velg (geperst) zit, als je hier met het schuurtolletje aan de slag gaat gaat het erg hard!
giuliettaevo schreef:Dat werkt op alle velgen met een afwijkend naafgat zoals de Zenders, zolang ze van een 164 of en 156 oid afkomen tenminste. Het kan wel zo zijn (bij aftermarket wielen vooral) dat er een plastic verloopring in de velg (geperst) zit, als je hier met het schuurtolletje aan de slag gaat gaat het erg hard!
mwha .. je maakt het jezelf qua monteren niet makkelijk, de wielmoeren zetten het wiel op de goede plaats.
heb zelf een poosje gereden zonder de kunstof ringen en dat ging prima
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3
kans op trillen/onbalans is aanwezig als het gat niet mooi in het midden zit... maar met zo'n grote 60mm tol zal je dat niet snel voor elkaar krijgen volgens mij.
Okido dan, goed nieuws. Al valt het nogal tegen wat je bij die nieuwerwetse velgen kan kopen als "dichte" velg (ben niet zo voor het naakte achteras zicht). Nog maar eens rondje rondgapen, toch nog werk zat.
Alternatieverwijze, zag ik dat ze bij eb spares repro ronals aanbieden, misschien dan toch maar 15inch. Jammer maar ook geen drama.