afmetingen en diameter slangen motorruimte GTV6?

Deel hier je kennis. Vragen en antwoorden!
Plaats reactie
Furrikain
Novizio
Novizio
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2006, 23:57

afmetingen en diameter slangen motorruimte GTV6?

Bericht door Furrikain »

Hallo iedereen,

Ik ben hierheen gesukkeld via GTV-Tom, ik zat voornamelijk op het afaclub.nl forum, waar ik deze vraag nou niet meteen een eigen topic zou gegund hebben, denk ik, maar hier lijkt het me wel interessant:

Ik wil m'n GTV6 dus even een opfrisbeurt onder de motorkap geven, onder andere door alle 20 jaar oude rubberen slangen eens te vervangen. Nou vroeg ik me af of iemand soms een lijstje met diameter en afmetingen heeft.

Dat zou namelijk stukken handiger zijn dan de hele boel los te maken en ermee naar de auto speciaalzaak te trekken; om vervolgens terug te komen en allang vergeten te zijn waar alles nou juist zat :lol:

Ik wacht vol spanning op antwoord ;)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Ik heb geen maatvoering van de slangen etc voor je.
Vraag me wel af of deze in de originele bochten en vormen verkrijgbaar zijn en of het wel nodig is om de slangen te vervangen.

Schoonmaken met wasbenzine helpt heel goed.
Verder zijn er diverse spuitbussen in de handel om ook onder de motorkap eea mooi de maken.

Veel van mijn rubbers (30 jaar) oud zijn nog steeds dezelfde als toen ik de auto kocht bijna 17 jaar geleden.
Laatst gewijzigd door AlfettaOwner op 04 mei 2006, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Furrikain
Novizio
Novizio
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2006, 23:57

Bericht door Furrikain »

Eigenlijk zijn de meeste slangen van m'n auto nog best goed te noemen. Maar het is wel een dagelijkse wagen en vooral de met stof omvlochten slangen baren met wat zorgen. Niet dat ze er slecht uitzien, maar je ziet ook geen scheurtjes natuurlijk.

Verder leek het me een leuk beginnersklusje om de motorruimte wat beter te leren kennen, vandaar ;)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

De met stof omvlochten slangen, die van de hoofdremcilinder.
Als je daaraan twijfelt gewoon vernieuwen!

Rest laten zitten als ze goed zijn.
Zijn ook niet echt goedkoop geloof ik! :roll:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Plaats reactie