Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

oei bij jou zijn de hoeken al net zo slecht als de mijne waren...idd kun je niet overal perfect slijpen maar dat maakt mijn inziens echt voor de kwaliteit niets uit...
goed bezig...zelf ben ik ongeveer 50% klaar op het geheel nu...momenteel bezig rechts achter...bij de veerschotel en de schokdemper op alle bekende delen...zit nu ook schot in...

komt goed.. :thumbs:
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door stefgtv6 »

Adrie schreef:
Fetta schreef:Nope...is net wat anders:

Afbeelding

Afbeelding
Sorry jongens dat ik wat laat reageer(ik zag het pas een paar dagen geleden).
dit is namelijk geen Savali console , van deze console is er namelijk maar 1 van op de wereld , en dat komt omdat ik hem namelijk zelf gemaakt heb.
Hij is nu in bezit van Stefan uit Almelo.
Maar wat mij verwonderd , hoe komen jullie aan deze foto's , ik dacht dat ik de enige was die ze had.
Deze foto's heb ik namelijk gemaakt dat ik nog met deze Gtv6 reed in 2006.
Ik heb deze GTV6 18 jaar in mijn bezit gehad en heel veel plezier van gehad.
Rij nu met een witte 147GTA , maar vind het nog steeds leuk om hier op het forum te lezen en kijken , want het is en blijft nog altijd mijn favoriete auto.
:smile: Deze foto's komen toch echt uit je eigen verkoop topic van toen Adrie. Ik heb eerder al eens in een ander topic verteld dat het geen Savali console is maar dat jij hem zelfgemaakt hebt. Ik ben nog steeds super blij met de GTV en hij gaat nog als een speer!!
Groeten uit Almelo
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Zo het weekend toch weer minder gedaan dan verwacht maar toch wat vorderingen. Het gaat langzaam maar ik laat toch e.e.a zien dan krijgen jullie een idee hoeveel tijd er in dit soort naderhand niet meer zichtbare plaatsen gaat zitten. Naar mij mening moet je als je het goed wil doen de roest compleet weghalen en dat betekend diep snijden. Ik wil dadelijk kunnen roepen dat mijn GTV echt roestvrij is.
Ik heb mij behoorlijk verkeken op de complexiteit van de overgang A stijl parafan. Alles wat je weghaalt moet je namaken, passen nog eens passen en dan inlassen! Hier gaat enorm veel tijd in zitten. De fotootjes van vandaag is gewoon 4 uur werk. Ik moet wel zeggen dat als je de gang erin houdt alles een stuk sneller gaat. Soms heb je echt het gevoel dat er geen einde aan komt echter als ik zo dadelijk met de binnen en buitendorpels aan de gang gaat weet ik dat er zichtbaar veel meer gebeurd.

In de laatste foto zie je dat ik de boel helemaal blank heb gemaakt behalve de delen waar nog stukjes geproplast moeten worden. Ik laat de boel even aanroesten om dit gedeelte in de RX te zetten. In dit gebied heb ik nu genoeg ellende gezien en neem ik geen risico. Deze plek blijft door de constructie gewoon vochtig. Dus dezichtbare delen in de RX5 en RX10 en de holle ruimte in de RX7.

Plaatje gestraald en rotte deel weggesneden en een nieuwe rand aangezet. Daarna passen!
Afbeelding
Gelast en in de Innotec primer!
Afbeelding
Het volgende deel erop zetten!
Afbeelding
en ingelast!
Afbeelding
De boel klaar voor het aanroesten! en de RX5!
Afbeelding

Achter mijn straalcabine zien jullie mijn voorraadje Zincor plaat staan. Moest deze week even nieuwe voorraad halen :mrgreen:
Dit gebruik ik voor de patch stukjes!

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

gaat bij mij ook niet snel maar ik houd de moed er in en idd ook tempo...maar komt goed...
ben al 3 weken in de achterste wielkuip en nog lang niet klaar...wel iedere dag iets vordering hier...sla weinig dagen over anders ben ik bang dat mijn motivatie verslechterd.. :oops:

WE ZULLEN DOORGAAN zullen we maar zeggen :wink:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Was de parafan een beetje zat dus ben aan de voorzijde bij de motorkapbevestiging verdergegaan. Parafan onderstuk staat in de RX5 en moet drogen dit duurt bij de RX5 altijd een paar dagen!

Ook bij de motorkapbevestiging weer volop roest maar alleen in het gedeelte waar de scharnieren opzitten. Nu heb ik een reparatiestuk waarvan de achterzijde goed is maar de neus wat minder dus; de boel doormidden slijpen en van twee 1 maken :lol:

Hieronder wat fotootjes van het slechte stuk en het gedeelte wat ik heb weggeslepen.

Kon het gisteren niet laten om de op kleur gemaakte RX10 even te proberen. Ik heb met de RAL waaier erbij gekozen voor RAL 3002 voor de onderzijde. Dit kwam het dichtsbij AR 530 wat er nu opzit. 530 komt overeen met het latere AR 130.
Ik heb een stukje op de balk gezet (met de kwast) maar dit gaat er nog af want ik moet de uiteinde van de balk nog repareren, maar.....
:cool: Ik heb mijn zonnebril maar even opgezet want het is echt rood. Haha en dat over de hele onderzijde met de zilverkleurige ophanging! :cool:

Afbeelding
Stuk er tussenuit gezaagd!
Afbeelding
rechter zijde blank gemaakt en in de RX5 gezet (met name voor de onderste rand want deze is origineel niet afgekit)
Afbeelding

En het proefstukje van de onderzijde :cool:
Afbeelding

Zo morgenavond weer snel verder!

Gr,
Carl
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door gtv tijntje »

Ziet er weer strak uit Carl :cool:
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

mooi,

:thumbs:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Je hebt showpaarden en werkpaarden. De showpaarden zitten nu natuurlijk in Zandvoort :lol:
De werkpaarden gaan gewoon verder met de werkzaamheden :wink:

Zonder dollen als ik ga, ga ik met de GTV dus hoe eerder ik klaar ben hoe eerder ik erbij ben! :grin:

Vandaag verdergegaan met de voorzijde!
Het donor stuk splitsen (Rob dit deel moet je bekend voorkomen). Ik ga bijna alle delen gebruiken die ik van je heb overgenomen dus dit deel, de portieren, de motorkap, het achterstuk en de kofferklep! Hebben ze een goede bestemming :lol:
Afbeelding
Het pasmaken:
Afbeelding
Wat herstellingen aan de uiteinden!
Afbeelding
Afbeelding
Klaar voor het laswerk!
Afbeelding

Zo morgen de boel erin lassen!
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

Rob verkoopt geen rotzooi :lol: :wink:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

pe1ryx schreef:Rob verkoopt geen rotzooi :lol: :wink:
:thumbs: Delen zijn extreem gaaf! Weet niet wat voor goedje ze erop hebben gemeerd maar dat werkt wel!
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

geloof dat het gewoon ml is maar gemengd met wax
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Vandaag eerst het paneel aan de voorzijde afgelast. Moet de las nog wat mooier slijpen maar heb een grotere slijpschijf nodig.

Daarna begonnen met de klus waar ik het meest tegenop zie; de versteviging aan de binnenzijde van het binnenscherm bij de castorstang bevestiging. Heb hier behoorlijk over nagedacht hoe ik dit zou gaan aanpakken. Op deze plek zijn drie platen gepuntlast. Het binnenscherm, aan de buitenkant de kokerbalk waar de bumper aan vast zit en aan de binnenkant de versterking voor de castorstang. Heb is de puntlassen voor zover ik ze kon vinden uitgeboord maar deel kwam heel moeizaam los. Toen ik eenmaal zag hoeveel roest erachter zat heb ik het hele deel eruitgeslepen.
Gelukkig ziet de linkerzijde er een stuk beter uit :wink:

Phhhhh wat een p.....klus :twisted:

Het nieuwe plaatwerk maken valt wel mee er zitten niet zulke gecompliceerde vormen in. Hoop dat ik het balkje en de versteviging aan de binnenzijde kan redden deze gaan de straalcabine in en dan zien we wel wat ervan overblijft :grin:

Andere met een langdurig restauratieproject zullen wel het gevoel herkennen dat het lijkt of er geen einde aan komt, overal roest roest en nog eens roest en dat terwijl de basis helemaal niet slecht was.
Gelast!
Afbeelding
Dat ziet er al een stuk beter uit dan dat het was!
Afbeelding
Oeps een gat! :mrgreen:
Afbeelding
Vanaf de binnenkant!
Afbeelding
Roest, dat krijg je er nooit tussenuit zonder te demonteren!
Afbeelding
Zo steekt het binnen en buitengedeelte in elkaar!
Afbeelding
Het gat vanaf de voorzijde (schuin) door de koplamp opening :grin: )
Afbeelding

Zo ik heb van de week weer wat te patchen! Gelukkig weer wat plaat op voorraad :lol:

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

oei,en dat stuk moet ik ook en dan maal 2 :shock: bij mij valt de bumpersteun mee echter de castorbevestiging is slecht en de roest zal wel door lopen achter de bumpersteun waardoor ie er ook hier uit zal moeten...

ook hier nog voldoende plaat :lol:

project hier lijkt ook een gebed zonder einde..we zullen doorgaan :cool:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Rob,

Wij zullen doorgaan!
Om de castorbevesting te verwijderen moet het verstevigingsstuk eruit er zit een overlap achter :wink:
Op zich valt de reparatie wel mee, geen rare moeilijke bochten in de plaat. Alleen het losmaken zonder schade is een ramp! Bij mij moest de auto uit het draaispit omdat dit vast zit aan de voorste bumpersteun. Je ziet de puntlassen niet goed zitten omdat het verstevingstuk van dikker metaal is. Normaal zie je ze goed zitten, tikje met een centerpons en boren maar. Ik kon nu de onderste gewoon niet vinden. Ben nu toch blij dat ik er gewoon de slijptol in heb gezet kan nu tenminste overal goed bij.
Links is bij mij zo op het oog veel beter dan rechts. Kan links in ieder geval nog geen leven ontdekken :wink: Maar goed hou ook hier rekening met het ergste.

De castorstang bevestiging heeft alleen wat oppervlakte roest maar niets dramatisch.

Er komt ooit een einde aan zullen wij maar zeggen :wink: en dan :driving:

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Zo weer een paar uurtjes in de garage doorgebracht. :grin:
Ik laat veel details zien hoop dat jullie dat op prijs stellen. Op deze manier kunnen anderen daar hun voordeel mee doen omdat je vaak gemonteerd niet goed kan zien hoe dingen in elkaar steken.
Als jullie het niet op prijs stellen hoor ik het wel!

Ben verder gegaan met de castorstang bevestiging en het balkje naar de bumper bevestiging!

Bij het demonteren zie je weer goed de roest tussen de puntlas bevestigingen!
Afbeelding
Het balkje naar de bumpersteun gedemonteerd en het voorste stukje plaat!
Afbeelding
Alle boutjes worden zoveel mogelijk vervangen door RVS! Even passen of dit de juiste maat is :grin:
Afbeelding
De achterzijde welke gepuntlast is was ver heen! Zelfs met stralen kreeg ik niet alles weg. Dan rest maar een oplossing; vervangen! :neutral:
Afbeelding
De lassen in het slijpproces! Dit stuk plkaatwerk is 2mm dus een hoop "trial and error" voor de juiste instelling van de Cebora 155! Met name het zetten van de plaat gaat even iets anders dan 1mm!
Afbeelding
En afgewerkt! :cool:
Afbeelding
Mijn primitieve zetbank! Maar het werkt!
Afbeelding
Het resultaat! :lol:
Afbeelding
Even passen!
Afbeelding
Klaar voor het aflassen!
Afbeelding

Nogmaals ik hoor graag als ik teveel detail laat zien!

Morgen de boel afmaken!

Gr,
Carl
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Melvivio »

Nee hoor! nooit te veel details! Super!! de vele fototjes

heel mooi werk :)

En reactie op de foto's van het interieur hierboven.. Mijn god dat Leer! Ik heb een Fetisch daarvoor.... heel heel mooi!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door GTV »

Ik heb respect voor het geduld wat je kan opbrengen.
Ik denk je een van weinigen bent die het zo serieus aanpakt, klasse :thumbs:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Oja die vieze lasnaad op het een na laatste fotootje zijn jullie niet van mij gewend maar is helaas origineel :lol:
Kon de verleiding bijna niet weerstaan om hem te slijpen! :wink:

Het bruinachtige doorzichtige goedje is de RX5!

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

mooi :thumbs:
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Sander »

Nooit teveel details, zeker met de omschrijving erbij is dat super om te volgen! :thumbs:
Plaats reactie