Even een simpele vraag. (maar wellicht voor de meesten moeilijk te beantwoorden )
Wat mag een NIEUW setje H-drijfstangen voor een V6 kosten?
betrouwbare verkoper schreef:Artikelbeschreibung:
einbaufertigen Satz hochfester Schmiedepleuel aus bestem 4340 Vergütungsstahl.
Natürlich werden passend hierzu auch hochfeste Schrauben der Firma ARP mitgeliefert.
Mit diesem Pleuel können Sie kostengünstig eine sehr gute Basis für Ihren Motorumbau schaffen.
Die Pleuel bestechen nicht nur durch Ihr hochfestes Material, sondern auch durch ihr geringes Gewicht und super Verarbeitung.
Dieses Set ist hervorragend in Verbindung mit unseren leichten und hochfesten Schmiedekolben (Sauger od. Turbo) geeignet, welche wir Ihnen auch kostengünstig anbieten können.
Wir empfehlen die Schmiedekolben gleich mit zu bestellen, Sie können aber auch nachwievor den Serienkolben verwenden.
Technische Daten:
Die Oberfläche ist Kugelgestrahlt, dies erhöht nochmals die Oberflächenhärte und verbessert die Dauerfestigkeit.
Die Pleuel sind gewinkelt haben eine Bronzelagerung am kleinen Pleuelauge mit einer zusätzlichen zentralen Ölbohrung zur Schmierung der Bronzelagerung und des Kolbenkolbens.
Passend für:
Alfa Romeo 75, 155, 156, 166
Lancia Kappa Thesis
....
12V und 24V Motoren
nicht passend für den 2.0l V6 Turbo
Lieferumfang
1 H-Schaftpleuel Satz bestehend aus 6 Pleuel,
ARP 2000 Schrauben,
Montagepaste, Datenblatt mit erforderl. Anzugsmoment (67Nm).
Hangt er heel erg van af waar het vandaan komt... Als het Carillo's zijn zijn ze al gauw meer als 2000 euro nieuw maar als ze uit China komen moet je het maar aandurven om ze te gebruiken en is het dus erg de vraag of je meer als 100 euro geeft.
Maar voor 6 drijfstangen met ARP bouten erbij zul je normaal gesproken al gauw over de 1000 euro gaan.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Overigens zijn voor een 12v de drijfstangen van een 24v al een verbetering... Met een gechipte 24v draaien ze 7500 toeren, daar kom je met een 12v niet snel aan. en helaas gaan er voordat je de drijfstangen sloopt waarschijnlijk eerst wat anderen dingen kapot..
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Die uit de link van Carbo lijken iets meer vlees te hebben rond het grote lager....
Zijn ze daarmee ook wezenlijk beter of juist zwaar over gedimensioneerd?
Het bovenste setje kan voor rond de 300 euro....
Omschrijving van materiaal en behandeling komen wel overeen, volgens mij.
Het THS setje is kwalitatief (voor zover ik kan beoordelen) goed. Heb alleen mar goede recensies gelezen. Lees nogal eens UK tijdschriften als Retrocars and Practical Performance Classics. en hier zijn ze een aantal keren voorbijgekomen.
Met de huidige koers moet je een stukje goedkoper kunnen uitkomen dan ik!
449 UK ponden schat ik inclusief verzendkosten op niet meer dan 600 Euro.