TS Brembo conversie

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

TS Brembo conversie

Bericht door ron TS »

Op de Giulia heb ik 75 TS remklauwen met massieve schijven. Hiervor moet je 1600 fusees hebben.

Kan er ook zo'n TS conversie op mijn Alfetta 1.8 1 serie ? De huidige remklauwen moeten nog worden gereviseerd. Wellicht kan ik er meteen TS Brembo remklauwen opzetten.

gr Ron
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1516
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

heb zelf wel met 75TS fusees en omgeboorde geventileerde schijven en naven gereden met mijn 4x98 Ronal A1, org. staal en GB velg past dan echter niet meer
tevens waren bij mijn 1.6 de lagers van de naven anders qua diameter :idea:

niet het antwoord wat je wil, alleen wat extra info :wink:

dacht dat Alessandro massieve schijven heeft 4x98 onder zijn rode Alfetta
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Ik ga morgen weer even langs, dan zal ik zelf eens passen. Lijkt mij dat het niet past, anders had deze, relatief, gemakkelijke conversie vast wel meerdere malen zijn toegepast. Ik heb het op verschillende forums niet kunnen vinden.

Morgen eens meten.

gr Ron
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

De 75 Brembo remtangen passen niet op een fusee van een 1e serie Alfetta sedan 1.8.

Nu is het zo dat alle remtangen gereviseerd moeten worden en er nog meerdere setjes Brembo remtangen voorhanden zijn. Er wordt nu iets aangepast met een andere naaf waardoor de Brembo remtangen er wel op kunnen. Ik houdt wel gewoon mijn steek 4x98 en derhalve gaan de GB's er met verse banden onder. Ik weet dat Fetta dat geen gezicht vind........

Er wordt nog even gekeken of er Pagid blauw remblokken voor op kunnen, die bevielen me erg goed op de 75 TS.

Ik wil de Alfetta origineel houden maar een net even beter remmende Alfetta lijkt me geen grove aantasting van de originaliteit.....

gr Ron
Plaats reactie