Alfetta GTV6 3.1. Naar Finland

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

giuliettaevo schreef:Het weer op die foto's is in ieder geval een stuk beter als het weer hier... :wink:

Mooie foto's trouwens, vooral die met de zee op de achtergrond. Weer eens wat anders als die eeuwige foto's van iedereen op grasveldjes e.d. :cool:
Dank je..
ALFAHEIDA
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 feb 2006, 22:56
Locatie: Alfacity

Bericht door ALFAHEIDA »

I.d.d. mooie pics. Volgende keer even dat balanceer lood aan de binnekant van de velg. :idea: :wink:
Alfa 164 Qv 24v 3.0v6 '93 - Alfa 164 3.0 12v aut. '89
Alfa 164 Qv 12v 3.5v6 '91 - Lancia Zeta 2.0 (family)

Afbeelding
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

hele mooie foto"s Roy :cool:
zo mooi kun je ze op het afgelopen SS niet maken :wink:

heb je niet gezien/gesproken, wel je GTV gezien natuurlijk.

welke rode SZ is van jou?heb er wel een paar gezien,maar ja welk?

toch niet die met sempre tu sticker die zaterdag niet wilde aanslaan toen sportklasse begon
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

stephen schreef:hele mooie foto"s Roy :cool:
zo mooi kun je ze op het afgelopen SS niet maken :wink:

heb je niet gezien/gesproken, wel je GTV gezien natuurlijk.

welke rode SZ is van jou?heb er wel een paar gezien,maar ja welk?

toch niet die met sempre tu sticker die zaterdag niet wilde aanslaan toen sportklasse begon
Nee, die andere met de stickers... Zijkant de Monza stickers, op de motorkap de Milaan stickers op de ruiten de SCARB stickers. Grote wielen.

Deze:
Afbeelding
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Nice pics, nice car! :thumbs:
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

Alessandro schreef:Nice pics, nice car! :thumbs:
Pic = Copyright David....... tenminste de laatste dan
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Bericht door stefgtv6 »

Mooooiiii....en met strakke carrosserienaden lijkt het wel! :wink:
Welke van de 2 ging nou sneller rond voor je gevoel Roy; de SZ of de GTV6??
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

stefgtv6 schreef:Mooooiiii....en met strakke carrosserienaden lijkt het wel! :wink:
Welke van de 2 ging nou sneller rond voor je gevoel Roy; de SZ of de GTV6??
Ohhh deze vraag is zo moeilijk te beantwoorden.

Ik kan namelijk pas sinds een paar dagen vol gas geven omdat het pingelprobleem is verholpen. Opvallend is dat de GTV6 zeer snel optrekt tussen de 3000 en 5000 toeren. Voor de 6000 voel je 'm al afzwakken. Doortrekken boven de 6000 toeren heeft geen zin.

De SZ begint pas te leven vanaf 4000 toeten tot de begrenzer op 7000 toeren.
Daarnaast heb ik ook nog niet met de GTV6 op het circuit gereden omdat ie nog niet naar mijn zin was.
- Trillende remmen
- Pingelen
- Niet scherp kunnen insturen
- "Losse" achterkant.

Alles is verholpen. De schijven en blokken zijn vernieuwd, met staal ontvlochten remleidingen. De GTV6 remt fantastisch. Geen gepingel meer, eindelijk volgas. Ik hoor nog steeds een resonantie rond de 4000 toeren waarvan ik dacht dat het ook pingelen kon zijn. Dezelfde resonantie is hoorbaar bij gas losnemen. Waarschijnlijk is door het vele aantikken van de veel te lage downpipes iets gescheurd of ontzet. Ik heb nu de CSC spaghetti spruitstukken en downpipes aangeschaft. Die moeten er nog onder.
Voor de derde keer uitlijnen (tweede was ook al goed) maar nu met het stuur recht.

Het is zo makkelijk om met de SZ hard over het circuit te rijden. In de regen wordt het nog makkelijker. Ik ben ooit eens uitgenodigd door GTV6 Demoruns voor Viva Italia Assen. Daar reed is samen met Walter (beide in de SZ, ik met 16"AZEVS, vreselijk) in de stromende regen de hele Maseraticlub op een ronde. Het is het gesprek van de week geweest op het Maserati forum (kan het helaas niet meer terugvinden, ik geloof 2007 of 2008).

De GTV6 is een hand vol.

Als ik een tijdje in de GTV6 heb gereden en ik stap in de SZ, dan lijkt dat wel een kapperswagentje. Koppeling en schakelen licht, stuurbekrachtiging, airco. Supermakkelijk om meer te rijden.

Als ik dan weer in de GTV6 stap is het even schrikken en meteen met twee handen aanpakken. Zwaar sturen, zwaar koppelen. Duidelijk schakelen. Moeilijker exact in de bocht te plaatsen. Na een minuut of 10 ben ik het weer gewend en heb ik lol.

Ik zal eens samen met vrouwlief een wedstrijd doen welke het snelst optrekt. Qua geluid lijkt de GTV6 sneller, maar ik denk toch dat de SZ sneller is.
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Bericht door stefgtv6 »

Mooi dat de GTV6 het nu zo goed doet!
Ik ging er vanuit dat je zaterdag met haar een rondje op de baan gemaakt had.
Maar ik vind het wel mooi om te horen dat de GTV6 toch meer een wagen voor 'echte kerels' is en niet voor kappers...... :lol: :driving:


En als je bij die wedstrijd nou van je vrouw verliest terwijl jij in de SZ zit.........?? :twisted: :wink:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

stefgtv6 schreef:Mooi dat de GTV6 het nu zo goed doet!
Ik ging er vanuit dat je zaterdag met haar een rondje op de baan gemaakt had.
Maar ik vind het wel mooi om te horen dat de GTV6 toch meer een wagen voor 'echte kerels' is en niet voor kappers...... :lol: :driving:
En als je bij die wedstrijd nou van je vrouw verliest terwijl jij in de SZ zit.........?? :twisted: :wink:
Tja, dan zal ik wel weer straf krijgen.
Ik ga zo de GTV6 weer leeg maken, alleen met bestuurders stoel er nog in.
Dit weekend gaat ie naar Sjaak van Aalst voor een Dinitrol behandeling.
Misschien ook iets voor jou nu de wagen helemaal netjes is gemaakt.

Het GTV6 Demorun verhaal stamt alweer uit 2007:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/29/viva-italia
Laatst gewijzigd door Alfa-corazon op 01 sep 2010, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

GTV6 vergelijken met SZ, kan wel, maar zal je wat onderstel aanpassingen moeten doen om deze vergelijkbaar te krijgen, maar verschil in schakelen en stuurbekrachtiging e.d. blijft natuurlijk :wink:

of een 4 cil. nemen, gaat met wat aanpassingen ook makkelijk hard het circuit over :lol:
al moet ik wel zeggen dat mijn GTV TS voor geen meter hoekt vergeleken met mijn sedan TS wat een waar genot is om mee te hoeken

beide GTV6 torsies 1 tand voor verlaagd
verschil
-GTV : gele koni's/ nog niet zelf laten uitlijnen.Michelin Premacy banden 206/60-15(comfort)
-Sedan : Bilstein B6 voor & Koni rood achter/27mm stabi met kogels voor/instelbare wattstangen met kogels achter/ casterkogels ipv gaar rubber/ uitgelijnd op waarde
n anders dan in hun computer aangegeven /banden Toyo Proxes t1 & Federal 595RS-R 205/50-15 :cool:

SZ voorwielophanging schijnt ook nog veel te schelen

maar zou weleens met een SZ over de baan willen om verschil te merken :lol:
zouden nl. veel sneller moeten kunnen zijn dan mijn sedan TS ondanks de zwaardere motor qua gewicht lijkt me.


groeten
Stephen
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Bericht door stefgtv6 »

Vanuit mijn positie gezien gingen beide rode Alfetta's een stuk beter de bocht om dan mijn GTV6.........
Volgens mij zijn zowel jij als Alessandro mij voorbij gekomen in de bochten. Nou kan ik voor geen meter sturen maar de GTV begon al behoorlijk naar de buitenkant te lopen waar jullie schijnbaar moeiteloos de bocht door stuurden. :oops:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Komt ook doordat de GTV6 veeeel zwaarder is in de neus dan een Alfetta of GTV4.
Ik reed destijds met mijn GTV4 bijna alle GTV6en zoek in de bochten op Assen en Zandvoort, maar op de rechte stukken vlogen ze mij weer voorbij. En ook de banden zeggen veel. Ik weet dat Stephen echt goede banden onder zijn Alfetta heeft gemonteerd. Ik had ook eens zo'n ervaring met een 33 1.7 16v type 2 die ik op het rechte stuk zoek reed, maar even later was deze er weer :twisted: Ik snapte er niets van. Wel dat deze natuurlijk veel lichter was dan een GTV6, maar dan nog. Kwam er later achter dat hij op volle slicks reed :lol: :lol: :lol:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Bericht door stefgtv6 »

Alfa-corazon schreef:
stefgtv6 schreef:Mooi dat de GTV6 het nu zo goed doet!
Ik ging er vanuit dat je zaterdag met haar een rondje op de baan gemaakt had.
Maar ik vind het wel mooi om te horen dat de GTV6 toch meer een wagen voor 'echte kerels' is en niet voor kappers...... :lol: :driving:
En als je bij die wedstrijd nou van je vrouw verliest terwijl jij in de SZ zit.........?? :twisted: :wink:
Tja, dan zal ik wel weer straf krijgen.
Ik ga zo de GTV6 weer leeg maken, alleen met bestuurders stoel er nog in.
Dit weekend gaat ie naar Sjaak van Aalst voor een Dinitrol behandeling.
Misschien ook iets voor jou nu de wagen helemaal netjes is gemaakt.

Het GTV6 Demorun verhaal stamt alweer uit 2007:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/29/viva-italia
Ik heb gisteravond ook nog even gezocht naar die discussie op het Maserati forum maar ik kon het ook niet vinden. Lijkt me toch wel heel gaaf om met mijn GTV op zo'n treffen tussen deze Italiaanse raspaardjes te staan. :cool:
Zo'n Dinitrol behandeling heb ik inderdaad ook al overwogen. Moet ie daarvoor helemaal kaal van binnen?? Ik ga mijn interieur er echt niet weer uithalen namelijk.... Toch zou ik het wel graag willen laten doen juist om zo'n nat SSAR weekend bv zonder schade te doorstaan.
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Interieur is toch niet zoveel werk, zolang het dachbord er maar in kan blijven zitten.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Bericht door stefgtv6 »

Daar heb je op zich gelijk aan alleen zijn er allerlei kleine dingetjes waardoor het voor mij toch wat lastiger wordt. Sowieso is het al een geknoei in zo'n kleine krappe garagebox waarbij je de stoelen lastig uit de auto kunt krijgen. En dan kan ik er nergens mee heen...
Moet alles heen en weer rijden etc. Middenconsole is ook lastiger als normaal en ik heb overal onder de vloermat en achterbank van dat eierdoppenschuim voor de geluidsisolatie en zo zijn er nog meer van die grappen.... :smile:
En ik ben blij dat ik het er allemaal weer mooi ingekregen heb. Haal je het er weer uit dan is het gelijk weer zo'n projekt wagen. :?
Het kan wel maar ik ben van plan allerlei andere dingen aan de wagen aan te pakken. ik dacht trouwens ook dat voor een Dinitrol behandeling je alleen de deurplaten en de platen achterin bij de wielkasten los moest halen.
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

GTV42.0 schreef:Interieur is toch niet zoveel werk, zolang het dachbord er maar in kan blijven zitten.
Yep, zo gedaan. 1, 2 uurtjes werk.
Behalve voor jou ja... Middenconsole lijkt mij ook een flinke klus.
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

stephen schreef: of een 4 cil. nemen, gaat met wat aanpassingen ook makkelijk hard het circuit over :lol:
al moet ik wel zeggen dat mijn GTV TS voor geen meter hoekt vergeleken met mijn sedan TS wat een waar genot is om mee te hoeken
beide GTV6 torsies 1 tand voor verlaagd
verschil
-GTV : gele koni's/ nog niet zelf laten uitlijnen.Michelin Premacy banden 206/60-15(comfort)
-Sedan : Bilstein B6 voor & Koni rood achter/27mm stabi met kogels voor/instelbare wattstangen met kogels achter/ casterkogels ipv gaar rubber/ uitgelijnd op waarde
n anders dan in hun computer aangegeven /banden Toyo Proxes t1 & Federal 595RS-R 205/50-15 :cool:
SZ voorwielophanging schijnt ook nog veel te schelen
maar zou weleens met een SZ over de baan willen om verschil te merken :lol:
zouden nl. veel sneller moeten kunnen zijn dan mijn sedan TS ondanks de zwaardere motor qua gewicht lijkt me.
groeten
Stephen
De banden van de SZ staan voor met veel meer camber. Daarnaast heb je gelijk over de voorvering. De SZ heeft coilovers terwijl de GTV(6) het nog moet doen met torsievering.

Maar ik heb genoeg GTV(6)s gezien die werkelijk knoepelhard over het circuit gingen. Maar die waren volgens mij niet meer standaard.

Daarnaast gaat alleen Walter (zwarte 17" velgen met AP remmen) tot het gaatje. De meest SZ rijders houden het binnen een bepaalde marge. Ik ook, de voor schijven zijn al bijna niet meer te krijgen en dus behoorlijk aan de prijs. Ik heb ook al AP-spul in de kast liggen. Het wordt behoorlijk heet, dus rem ik nooit in één keer vol richting Tarzan maar in twe of drie delen. Ene rij je er een stuk af, dan is het echt huilen geblazen.

Ik denk dat een 4 cylinder opgefokte Alfetta (GT(V)) of 75 makkelijker is klaar te stomen voor het circuit dan een V6.

Kunnen we niet eens wat proberen te meten met de SZ en de GTV6-en? Optrekken, bochten, remmen et cetera.
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

Roy, proberen is goed hoor, jij in je GTV6 en ik in je SZ :cool:

heb geen problemen met 75TS remmerij met ferrodo 2500 blokken(GTV6) stalen leidingen, spatplaten alleen tot werkzaam gedeelte v/d schijf en Ate Blue :idea:
voorheen met spatplaten en 5.1 olie wel warmworden van olie en pedaaldruk die na 20 min. wegviel :?

die zwarte SZ is een paar maten te groot voor mijn Alfetta, dat ding gaat zo hard , echt kicken :lol: hij vond het wel vreemd dat ik in de bochten vorig jaar inliep.
de rode Alfetta van Alessandro is ook niet helemaal std. qua onderstel en banden.

de GTV6 en SZ hebben als nadeel de lange bak, waardoor ze op het rechte stuk ook niet echt sneller zijn , is mijn ervaring de afgelopen jaren(op een enkeling na) echter cruisen op hoge snelheid is voor deze een genot en voor de mijne niet echt weggelegd
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

stephen schreef:Roy, proberen is goed hoor, jij in je GTV6 en ik in je SZ :cool:

heb geen problemen met 75TS remmerij met ferrodo 2500 blokken(GTV6) stalen leidingen, spatplaten alleen tot werkzaam gedeelte v/d schijf en Ate Blue :idea:
voorheen met spatplaten en 5.1 olie wel warmworden van olie en pedaaldruk die na 20 min. wegviel :?

die zwarte SZ is een paar maten te groot voor mijn Alfetta, dat ding gaat zo hard , echt kicken :lol: hij vond het wel vreemd dat ik in de bochten vorig jaar inliep.
de rode Alfetta van Alessandro is ook niet helemaal std. qua onderstel en banden.

de GTV6 en SZ hebben als nadeel de lange bak, waardoor ze op het rechte stuk ook niet echt sneller zijn , is mijn ervaring de afgelopen jaren(op een enkeling na) echter cruisen op hoge snelheid is voor deze een genot en voor de mijne niet echt weggelegd
Klinkt misschien gek, maar ik heb het idee dat mijn GTV6 een hele korte bak heeft.
Volgens mij: 4500 toeren = 130 km/h (echte km's!)

Bekende?
Afbeelding
Copyright SCARB-David
Plaats reactie