remklauwen GTV6 versus GTV4
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Brembo! is beter dan de Ate. Alleen het gewicht al!
Montagesetjes voor de blokken zijn voor de Brembo's wat moeilijker te krijgen hetzelfde geldt voor revisie setjes! Deze zijn voor de Ate op elke hoek te koop!
En het verhaal van Theo Romeo klopt; de eerste GTV6'en hadden de Ate en de latere de Brembo's (en niet andersom)!
Ate achterklauwen zijn niet alleen gereviseerd maar ook nog nieuw te koop. Gewoon een beetje zoeken via internet ben ze niet al te lang geleden nog een keer tegengekomen. Ik heb een nieuw setje liggen en had ze dus niet nodig heb dus geen linkje!
Gr,
Carl
Montagesetjes voor de blokken zijn voor de Brembo's wat moeilijker te krijgen hetzelfde geldt voor revisie setjes! Deze zijn voor de Ate op elke hoek te koop!
En het verhaal van Theo Romeo klopt; de eerste GTV6'en hadden de Ate en de latere de Brembo's (en niet andersom)!
Ate achterklauwen zijn niet alleen gereviseerd maar ook nog nieuw te koop. Gewoon een beetje zoeken via internet ben ze niet al te lang geleden nog een keer tegengekomen. Ik heb een nieuw setje liggen en had ze dus niet nodig heb dus geen linkje!
Gr,
Carl
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Mijn ervaring en de GTV6'en die ik de afgelopen 25 jaar heb gezien!Peter GTV-6 schreef:Waar baseer je dat op..??Carbo schreef: de eerste GTV6'en hadden de Ate en de latere de Brembo's (en niet andersom)!
Carl
Kijk hier maar naar de auto van Melvivio op dit forum is een vroege GTV6 en heeft de Ate remmen! Alle latere GTV6'en schat vanaf bouwjaar 82/83 hebben de Brembo's.
Wij hebben hier al eens eerder een berichten wisseling over gehad. Ik blijf erbij de vroegen hebben Ate en de latere GTV6'en de Brembo's die hetzelfde zijn als de 75 3,0l en de TS'en
De GTV4 (4gats) weet ik niet zeker maar ik dacht allemaal Ate!
Qua gewicht is de Brembo superieur aan de Ate.
Ze zijn makkeljk uit elkaar te houden; de brembo's gebruiken inbusbouten om de twee gedeelte te koppelen, de Ate zeskant bouten
Gr,
Carl
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
De eerste serie Brembo, ivm kostenbesparing de latere serie ATE klauwen.
Brembo was ( en is!) een relatief kleine fabrikant, dit en het feit dat de klauwen van duurder lichtmataal waren gemaakt, was voor AR reden om over te stappen op het veel grotere en daardoor goedkopere Duitse merk ATE.
Brembo heeft bv. nog nooit zelf blokken gefabriceerd, de Italiaanse tak van Ferodo maakt ze...!!
In mijn GTV-6 documentatie archief moet ik ergens nog wel officieele fabrieks gegevens hebben hierover, heb nu echter geen tijd om daar in te duiken.
Overigens is in de praktijk niets te merken van het evt. gewichtsverschil.....!!
Het remt beide gelijk, veel belangrijker is de kwaliteit van de remblokken, en ook heel belangrijk, de staat van de remslangen...( iedere 10 jaar vervangen....!!)
Brembo was ( en is!) een relatief kleine fabrikant, dit en het feit dat de klauwen van duurder lichtmataal waren gemaakt, was voor AR reden om over te stappen op het veel grotere en daardoor goedkopere Duitse merk ATE.
Brembo heeft bv. nog nooit zelf blokken gefabriceerd, de Italiaanse tak van Ferodo maakt ze...!!
In mijn GTV-6 documentatie archief moet ik ergens nog wel officieele fabrieks gegevens hebben hierover, heb nu echter geen tijd om daar in te duiken.
Overigens is in de praktijk niets te merken van het evt. gewichtsverschil.....!!
Het remt beide gelijk, veel belangrijker is de kwaliteit van de remblokken, en ook heel belangrijk, de staat van de remslangen...( iedere 10 jaar vervangen....!!)
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Helaas heb ik nog geen klauwen... en voorlopig ben ik daar ook nog niet aan toe.
Maar tegen die tijd ben ik best bereid om daar aan mee te helpen. nu ook wel maar nu kan ik nog niet zoveel doen...
Zelf wil ik voor de 330mm variant gaan. Welke schijven ik ga gebruiken meot ik ook nog even bekijken, zal er wel van afhangen met welke schijven de klauwen meekomen.
Maar tegen die tijd ben ik best bereid om daar aan mee te helpen. nu ook wel maar nu kan ik nog niet zoveel doen...
Zelf wil ik voor de 330mm variant gaan. Welke schijven ik ga gebruiken meot ik ook nog even bekijken, zal er wel van afhangen met welke schijven de klauwen meekomen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
leuk detail, voor de brembo's met bv. ferodo blokken , de GTV6 variant is groter/heeft meer oppervlak dan de 75TS/V6 variant (paar mm naar de buitenkant) waarom mag joost weten
heb nu een paar setjes Brembo uit elkaar gehad, en zien er tot nu toe allemaal netjes uit van binnen, geen corrosie e.d wat je met stalen wel vaak hebt
heb nu een paar setjes Brembo uit elkaar gehad, en zien er tot nu toe allemaal netjes uit van binnen, geen corrosie e.d wat je met stalen wel vaak hebt
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
http://www.ferodoracing.it/ricerca/auto ... rata/2.500
Ook Ferodo Racing Italia heeft alleen blokken voor de laatste toepassing: ATE klauwen in voorraad...wel in vier varianten,( compounds) dat dan weer wel..!!
Voor de achterremmen zijn er twee compounds verkrijgbaar, kortom voor ieder wat wils..!!
Ook Ferodo Racing Italia heeft alleen blokken voor de laatste toepassing: ATE klauwen in voorraad...wel in vier varianten,( compounds) dat dan weer wel..!!
Voor de achterremmen zijn er twee compounds verkrijgbaar, kortom voor ieder wat wils..!!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Zo zien de blokken voor de Brembo klauwen eruit:
http://web.isosteer.nl/WCNL/default.asp ... 5321&WKEY=[65534:-2143395321]
ABS heeft ze dus nog in voorraad, ondanks dat er system ATE bij staat.....!
http://web.isosteer.nl/WCNL/default.asp ... 5321&WKEY=[65534:-2143395321]
ABS heeft ze dus nog in voorraad, ondanks dat er system ATE bij staat.....!