Loopwerk portierruiten

Voor al je vragen over de carrosserie.
Plaats reactie
Van Bummelen
Novizio
Novizio
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2005, 13:44
Locatie: Wateringen

Loopwerk portierruiten

Bericht door Van Bummelen »

Hoewel misschien niet helemaal carrosserie de vraag toch maar hier geplaatst. :?: :?:

De ruit in het rechterportier schuift niet lekker omhoog. Naar beneden loopt alles wel goed (waarschijnlijk geholpen door de zwaartekracht) maar omhoog gaat erg moeizaam.

Aangezien de binnenkant van de deur dik in de tectiel zit heb ik dit vloeibaar goud van de kabel en geleidings wieltjes verwijderd. Dit gaf echter weing verbetering. Ook heb ik de geleidings rubbers van de ruit met siliconen spray behandeld, wederom weinig verbetering.
Aangezien de motor in de deur is gemonteerd en ik geen idee heb of deze makkelijk is te verwijderen heb ik dit nog even laten zitten. Wat mij wel opvalt is dat het lijkt alsof de ruit bij het omhoog bewegen scheef loopt. De ruit kantelt dan als het ware voorover!? Zou het misschien kunnen dat het punt waar de kabel op de ruit bevestigd is niet juist is gekozen. Ik heb nml. het vermoeden dat de ruit eruit is geweest (voordat ik de auto in mijn bezit kreeg).

Heeft iemand een paar tips om dit "probleem" op te lossen. Ik ben nml. bang dat de motor verbrandt als de belasting te groot is (net als bij de MX5).

Wie helpt??

Vriendelijke groet

Van Bummelen
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Kan een hoop oorzaken hebben.

- zit het vilt in de sponning overal goed erin, geen verdikking?
- zijn beide geleiders intakt en goed bevestigd?
- plaats waar mech. bevestiging op ruit zit idd goed?
- is het een originele motor welke wordt gebruikt
- zo niet is ie misschien te zwak
- zit erlders in de kabels teveel weerstand

Verder zou ik linker en rechter deur nagaan op verschillen indien andere ruit wel goed werkt.

Ik zal kijken waar de bevestiging op een mech. bediende ruit hoort te zitten :!:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
KAS
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 631
Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
Locatie: Drenthe.
Contacteer:

Bericht door KAS »

Zoiets heb ik ook bij mijn Alfetta sedan gehad. Waarschijnlijk lopen de katrollen te zwaar of het rubberen wieltje aan de motor. ( als het mechanisme hetzelfde is iig ) De hele boel er uithalen en alles opnieuw WD40en is het beste. Dat is niet moeilijk. Het raam kun je wel iets stellen door die moertjes los te draaien op die onderste plaat wwar de ruit in klemt. Klik ook hier voor verdere informatie.

( ik ben onbekend met de GTV maar er zal niet veel verschil in zitten tussen een GTV en een sedan neem ik maar aan. ) :wink:
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
pop
Novizio
Novizio
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2006, 09:10

loopwerk ramen

Bericht door pop »

spuit eerst eens siliconenspray op de viltgeleiders. Dit kan heel veel schelen.
Plaats reactie