Carbo's GTV6 Grand Prix
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Bedankt voor de positieve reacties geeft weer moed om door te gaan
Gisteren de boel afgelast! Ondanks heel voorzichtig in kleine stukjes lassen is de plaat toch wat gaan trekken. Hij moet helemaal vlak zijn voor de bumpersteun in het middelste stuk zit een verzetrand, had toch nog wat richtwerk om de boel vlak te krijgen. Ben wel tevreden met het resultaat.
Hier zie je goed dat het stuk uit drie delen is opgebouwd! Het voorste stuk zit er al in en staat in de primer! De andere twee stukken pasklaar.

Tweede stuk ingelast en lassen geslepen!

Aan de binnenzijde moet ik een stuk van de balk herstellen. Bedacht mij ineens dat ik dit stuk ooit op Ebay had gescoord dus slijptol erin en pasmaken! Dit stuk is echter van een GTV4 en die is daar anders dan de GTV6. Bij de GTV6 zit een versmalling in deze balk om het blok meer ruimte te geven!

Buitenzijde afgelast en geslepen. Met de poplassen breng je erg veel hitte in de plaat door het veel hogere vermogen (bij mij stand 5 i.p.v stand 1) dus oppassen voor vervorming.

Buitenzijde klaar en strak gemaakt voor de bumpersteun!

Zo vanavond verder met de binnenzijde!
Gr,
Carl

Gisteren de boel afgelast! Ondanks heel voorzichtig in kleine stukjes lassen is de plaat toch wat gaan trekken. Hij moet helemaal vlak zijn voor de bumpersteun in het middelste stuk zit een verzetrand, had toch nog wat richtwerk om de boel vlak te krijgen. Ben wel tevreden met het resultaat.
Hier zie je goed dat het stuk uit drie delen is opgebouwd! Het voorste stuk zit er al in en staat in de primer! De andere twee stukken pasklaar.

Tweede stuk ingelast en lassen geslepen!

Aan de binnenzijde moet ik een stuk van de balk herstellen. Bedacht mij ineens dat ik dit stuk ooit op Ebay had gescoord dus slijptol erin en pasmaken! Dit stuk is echter van een GTV4 en die is daar anders dan de GTV6. Bij de GTV6 zit een versmalling in deze balk om het blok meer ruimte te geven!

Buitenzijde afgelast en geslepen. Met de poplassen breng je erg veel hitte in de plaat door het veel hogere vermogen (bij mij stand 5 i.p.v stand 1) dus oppassen voor vervorming.

Buitenzijde klaar en strak gemaakt voor de bumpersteun!

Zo vanavond verder met de binnenzijde!
Gr,
Carl
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9057
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Is wel een eind rijden Fetta!Fetta schreef:![]()
wanneer start de lascursus?

Deze week weer wat zaken pas gemaakt en afgewerkt. De achterzijde van het verstevigingsstuk aan de binnenzijde was behoorlijk aangetast dus maar een nieuw stuk ingezet!
Buitenzijde in de lasbare Innotec primer!

De bevestiging op de voorste dwarsbalk en natuurlijk........roest!

Pasmaken van het reparatiestuk!

Het verstevigingsstuk aan de binnenzijde van de castorstang bevestiging. Had een beetje veel geweld gebruikt bij het losmaken


Kreeg de roest niet compleet weggestraald dus nieuw stukje ingezet





Zo morgen de boel weer monteren! Door drie stukken plaat proplassen dat wordt fun

Gr,
Carl
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Vandaag weer verder gegaan met de binnenzijde!
De reparatiestukken gereed voor het proplassen!




Altijd even checken of de inbranding van de proplassen goed is geweest!

Zat vandaag niet mee
Het reparatiestukje (er zit een verschil tussen het GTV4 reparatiestuk en de GTV6 zie het gat). Dit stukje je raad het al viel in de balk! Ik wist van tevoren dat dit ging gebeuren. Stukje zat pas maar ik wilde het net wat perfecter en
Afkoelen en morgen een nieuw stukje maken en de boel defintief dichtzetten!
De aanhouder gaat winnen
en
Gr,
Carl
De reparatiestukken gereed voor het proplassen!




Altijd even checken of de inbranding van de proplassen goed is geweest!

Zat vandaag niet mee






Afkoelen en morgen een nieuw stukje maken en de boel defintief dichtzetten!

De aanhouder gaat winnen


Gr,
Carl
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Vamiddag vol goede moed verder en 1x hengelen met mijn telescoopmagneet en ik had het stukje wat in de balk was gevallen te pakken
Zo zie je maar als iets niet lukt gewoon een nachtje slapen en dat gaat het in 1 keer goed (
Tip van Carbo
)
De boel verder dichtgezet daarna de gaatjes voor het proplassen van de buitenbalk gemaakt.Om de balk strak tegen het plaatwerk te krijgen van 3mm een plaatje gemaakt voor de binnenzijde wat ik met twee boutjes kan aandraaien. Na het fixeren gaat dit plaatje er weer af voor de proplassen. Aan de voorzijde een klem constructie met een lijmtang verzonnen
Afmetingen overgenomen van de linkerzijde en de boel uitgelijnd op het voorfrontje. Ik hoop dat dit recht is anders zit dadelijk mijn bumper scheef
Is uiteindelijk niet zo probleem kan altijd nog de bevestigsgaten ovaal slijpen waardoor ik wat stel mogelijkheden krijg.





Zo morgen weer verder!
Gr,
Carl



De boel verder dichtgezet daarna de gaatjes voor het proplassen van de buitenbalk gemaakt.Om de balk strak tegen het plaatwerk te krijgen van 3mm een plaatje gemaakt voor de binnenzijde wat ik met twee boutjes kan aandraaien. Na het fixeren gaat dit plaatje er weer af voor de proplassen. Aan de voorzijde een klem constructie met een lijmtang verzonnen

Afmetingen overgenomen van de linkerzijde en de boel uitgelijnd op het voorfrontje. Ik hoop dat dit recht is anders zit dadelijk mijn bumper scheef






Zo morgen weer verder!
Gr,
Carl
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Jeroen, komt wel weer! Ik heb ook een periode gehad dat ik niet veel heb gedaan.GTV42.0 schreef:Kijk Carl. Door dit soort foto's blijft het bij mij jeukenIk ken echt niets doen aan de GTV van mij. De garage dient op dit moment ook als opslag voor de verbouwing namelijk.
Maar na mijn vakantie probeer ik iedere dag wat te doen al is het maar een uurtje!
Succes met de verbouwing!
Een werkende douche heb je wel nodig na een avondje lassen slijpen. Ben af en toe net zwarte piet!

Gr,
carl
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Ok een overzicht van de werkzaamheden tot nu toe. Ik ben circa 2 jaar geleden begonnen. Maar werkte hoog uit een paar uur per week aan de auto. Sinds anderhalve maand werk ik iedere dag aan de GTV6. In ieder geval als het werk het toelaat. Deze week weer voor mijn werk in het buitenland geweest en dan ligt de boel stil.
De auto is helemaal kaal en een aantal technische zaken heb ik gereviseerd of nieuw. Het hele onderstel maar ook dingen als de dynamo bijvoorbeeld.
Qua carrosserie is de hele bodem kaal gemaakt en daar waar nodig gestraald. Het laswerk aan de bodem is klaar op de kriksteunen na. De hele bodem staat in de RX5!
Met de rest van de carrosserie ben ik aan de rechtervoorzijde bezig en dit valt echt tegen qua uren. Ik ben nu bijna klaar. Het hele carrosserie project gaat dan naar de volgende onderdelen;
- De rechter binnen en buitendorpel vervangen,
- De rechter achter wielkast,
- De bumpersteunen achter plus het achterpaneel en de reserve wielbak,
- De linker achter wielkast,
- De linker binnen en buitendorpel vervangen,
- De linker voorzijde,
en last but not least het vervangen van de dakhuid!
Daarna weer kaalmaken en de boel in de 2k epoxy primer zetten!
Daarna naar een bevriende spuiter!
In het tempo waarin ik nu bezig ben schat ik dat ik een jaar nodig heb voor de carrosserie!
Overzichtsfotootjes zijn een beetje moeilijk door de afmetingen van de garage!


De auto is helemaal kaal en een aantal technische zaken heb ik gereviseerd of nieuw. Het hele onderstel maar ook dingen als de dynamo bijvoorbeeld.
Qua carrosserie is de hele bodem kaal gemaakt en daar waar nodig gestraald. Het laswerk aan de bodem is klaar op de kriksteunen na. De hele bodem staat in de RX5!
Met de rest van de carrosserie ben ik aan de rechtervoorzijde bezig en dit valt echt tegen qua uren. Ik ben nu bijna klaar. Het hele carrosserie project gaat dan naar de volgende onderdelen;
- De rechter binnen en buitendorpel vervangen,
- De rechter achter wielkast,
- De bumpersteunen achter plus het achterpaneel en de reserve wielbak,
- De linker achter wielkast,
- De linker binnen en buitendorpel vervangen,
- De linker voorzijde,
en last but not least het vervangen van de dakhuid!
Daarna weer kaalmaken en de boel in de 2k epoxy primer zetten!
Daarna naar een bevriende spuiter!
In het tempo waarin ik nu bezig ben schat ik dat ik een jaar nodig heb voor de carrosserie!
Overzichtsfotootjes zijn een beetje moeilijk door de afmetingen van de garage!


Laatst gewijzigd door Carbo op 18 sep 2010, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Deze week ook nog een nieuwe slijper op lucht gescoord. Ik was al een tijd op zoek naar een klein slijpertje om lassen ook in moeilijke hoekjes goed te kunnen slijpen. Uiteindelijk deze in de US gevonden
Vandaag uitgeprobeerd en .....
geweldig!
Moet alleen nog wat extra slijpschijven scoren.


Ben deze in Nederland nog nooit tegengekomen! Als er voldoende interesse is wil ik wel kijken of er wat mogelijk is om er meerdere deze kant op te halen! (zelfde als de stickertjes)
Groet,
Carl

Vandaag uitgeprobeerd en .....

Moet alleen nog wat extra slijpschijven scoren.


Ben deze in Nederland nog nooit tegengekomen! Als er voldoende interesse is wil ik wel kijken of er wat mogelijk is om er meerdere deze kant op te halen! (zelfde als de stickertjes)
Groet,
Carl
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
In deze maat? dus circa 5 cm? (= 2 1/2 inch)twinnyspark schreef:bekend spul, heb de mijne al wel een jaar of 10 / 12, en gewoon in nederland.
Schijfjes kun je dacht ik wel krijgen via Bus Zwolle
Laatst gewijzigd door Carbo op 18 sep 2010, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer: