Frank is zich aan het orienteren

Hier kun je je voorstellen aan de rest van de leden en forumgebruikers.
Plaats reactie
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Bericht door pe1ryx »

volgend jaar op het programma...project CARPORT :lol:tot die tijd mischien toch maar stallen,heb ook de kofferbak zeiknat. :oops: :oops: :shock:
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

pe1ryx schreef:heb ook de kofferbak zeiknat. :oops: :oops: :shock:
Dan heb jer volgens mij meer aan, als je op zoek gaat naar de oorzaak en die wegneemt. :wink: (met een gietertje langs de achterlichten, achterruit, slot, etc.) En zolang het niet (zeker) opgelost is, de bekleding eruit laten......

Ervaringsdeskundige? :oops: :wink:
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Bericht door Melvivio »

kan ook van de hogedruk reiniger komen. Ik spuit nooit meer in de richting van de vin op het achterscherm. Deze loopt vrolijk door naar binnen.

De gtv is een auto die niet heel poets/was vriendelijk is.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Bericht door pe1ryx »

komt van de achterlichten denk ik maar idd de oorzaak wegnemen...
storing in het benzine systeem ging hier vanzelf weg :?: wilde de lmm uitwisselen maar als ie nu goed loopt kom ik nergens achter :lol:

volgend jaar carport maar eerst verder met de 24v :wink:
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

Een GTV is prima normaal te wassen... De meeste oudere auto's laten water door naar binnen als je met de hogedrukreiniger op naden en kieren e.d. spuit, daar zijn ze nou eenmaal niet op gemaakt. :?

Maar als er bij regen water naar binnen komt ergens dan is er wel iets mis... :neutral:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

psies.
Is zeer goed te doen.
HD-reinigers zijn voor je RangeRover na een dagje ploeteren deur de pratsj. :cool:

We moeten niet vergeten dat onze karretjes uit een tijdstip stammen, waar pa/ma op zaterdag de gehele dag de auto stond te boenen...tenminste, de meesten dan. :lol:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1516
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

heb zelf afgelopen winter met mijn GTV gereden, en ging prima, had alleen een beetje natte kofferbak :oops: wat beslagen ramen oplerd en dat is niet fijn

laatst het achterraam eruit gehad, want rubber voelde ruim aan en speciale zachtblijvende ramenkit tussen raam en rubber gedaan, en nu is ze waterdicht

GTV zal gerust wel eens gaan roesten maar is voorlopig in org. staat qua carosserie op het kleurtje na.

dus kan prima, leuk en betaalbaar genieten, rijd voor mijn werk meer dan 40.000km/jaar in moderne diesel maar stap s'avonds lachend in mijn Alfetta GTV of de sedan.
oh ja, een carport zou ik ook nog wel willen :wink:

Afbeelding
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Het vervelende is dat je roest tussen de gepuntlaste naden krijgt. En dat zijn er heel veel in een GTV! Restauratie is kostbaar (door de vele uren en de prijs van vervangend plaatwerk) en op termijn onvermijdelijk. Je kunt het met allerlei anti roest behandelingen uitstellen maar niet voorkomen!

Ik zou de bodem in ieder geval bitumen vrij maken. Dit is namelijk door de tijd hard geworden en als je dit weghaald zie je de roestadertjes in het metaal lopen. Dit terwijl de buitenkant er perfect uitziet.

Dus alles kan maar heeft uiteindelijk een prijs. Als je dat bereid bent te betalen is er natuurlijk niets mis mee om hem dagelijks te gebruiken. Je afschrijving zal ondanks alles een stuk lager zijn dat met een modernere Alfa.

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Nu heb ik de laatste 2 weekenden met de Giulietta gereden, ook met een :smile: op mijn gezicht. Toch al weer ruim 800km plezier gehad.
Bijkomend voordeel is dat ik mijn 156 op maandag ochtend weer bijzonder waardeer.
Gewoon onbezorgd met 160 km/h naar het werk zonder dat de radio harder moet, de climat control die zonder dat ik aan de knopjes zit zijn werk perfect doet, de stoel verwarmning die zorgt voor een heerlijk warme zit, een stuurbekrachtiging die het allemaal wat makkelijker maakt, de rem assistant die heerlijk mee remt, inhaal actie's die met een berg koppel gewoon in zijn 6e versnelling kan, enz enz enz.
Heerlijk die nieuwe techniek. :oops:

Maarja tis geen transaxle waar ik toch meer plezier van heb. :grin:
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1516
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

indien er grotere afstanden woon/werk verkeer worden afgelegd, is een moderne auto natuurlijk prettiger, maar bij kleine afstanden maakt het allemaal wat minder uit :cool:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
J@n
Novizio
Novizio
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jun 2007, 14:44
Locatie: Twello

Bericht door J@n »

Bij deze nog wat ervaring van een Alfetta sedan rijder. Sinds 4 jaar gebruik ik deze als dagelijks vervoer, maar enkel van maart tot oktober. Ik vind de auto te roestgevoelig om aan pekel bloot te stellen. Bij mij is de carrosserie nog keihard, heb geen lekkages en dit wil ik zo houden. Ik rijd ook lange afstanden, gemiddeld 300km per dag, maar meer dan 600 komt ook voor, en dat gaat prima. Vanwege de grote afstanden zit er LPG in, en dat gaat helaas wel ten koste van wat motorvermogen, maar voor mij is benzinerijden echt te duur.
Over het algemeen zit ik er alleen in. Als je hem als gezinswagen wilt gebruiken moet je beseffen dat je geen ABS, airbags etc hebt. Inmiddels heb ik de afgelopen 4 jaar zo'n 125000km met de alfetta gereden, en dat is me prima bevallen.
Jan
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Frank heeft inmiddels een 156 2.5 V6 gekocht.................. :neutral:
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Bericht door Melvivio »

wel beter voor daily use.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Plaats reactie