Frank is zich aan het orienteren
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Een GTV is prima normaal te wassen... De meeste oudere auto's laten water door naar binnen als je met de hogedrukreiniger op naden en kieren e.d. spuit, daar zijn ze nou eenmaal niet op gemaakt.
Maar als er bij regen water naar binnen komt ergens dan is er wel iets mis...
Maar als er bij regen water naar binnen komt ergens dan is er wel iets mis...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
psies.
Is zeer goed te doen.
HD-reinigers zijn voor je RangeRover na een dagje ploeteren deur de pratsj.
We moeten niet vergeten dat onze karretjes uit een tijdstip stammen, waar pa/ma op zaterdag de gehele dag de auto stond te boenen...tenminste, de meesten dan.
Is zeer goed te doen.
HD-reinigers zijn voor je RangeRover na een dagje ploeteren deur de pratsj.
We moeten niet vergeten dat onze karretjes uit een tijdstip stammen, waar pa/ma op zaterdag de gehele dag de auto stond te boenen...tenminste, de meesten dan.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
heb zelf afgelopen winter met mijn GTV gereden, en ging prima, had alleen een beetje natte kofferbak wat beslagen ramen oplerd en dat is niet fijn
laatst het achterraam eruit gehad, want rubber voelde ruim aan en speciale zachtblijvende ramenkit tussen raam en rubber gedaan, en nu is ze waterdicht
GTV zal gerust wel eens gaan roesten maar is voorlopig in org. staat qua carosserie op het kleurtje na.
dus kan prima, leuk en betaalbaar genieten, rijd voor mijn werk meer dan 40.000km/jaar in moderne diesel maar stap s'avonds lachend in mijn Alfetta GTV of de sedan.
oh ja, een carport zou ik ook nog wel willen
laatst het achterraam eruit gehad, want rubber voelde ruim aan en speciale zachtblijvende ramenkit tussen raam en rubber gedaan, en nu is ze waterdicht
GTV zal gerust wel eens gaan roesten maar is voorlopig in org. staat qua carosserie op het kleurtje na.
dus kan prima, leuk en betaalbaar genieten, rijd voor mijn werk meer dan 40.000km/jaar in moderne diesel maar stap s'avonds lachend in mijn Alfetta GTV of de sedan.
oh ja, een carport zou ik ook nog wel willen
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Het vervelende is dat je roest tussen de gepuntlaste naden krijgt. En dat zijn er heel veel in een GTV! Restauratie is kostbaar (door de vele uren en de prijs van vervangend plaatwerk) en op termijn onvermijdelijk. Je kunt het met allerlei anti roest behandelingen uitstellen maar niet voorkomen!
Ik zou de bodem in ieder geval bitumen vrij maken. Dit is namelijk door de tijd hard geworden en als je dit weghaald zie je de roestadertjes in het metaal lopen. Dit terwijl de buitenkant er perfect uitziet.
Dus alles kan maar heeft uiteindelijk een prijs. Als je dat bereid bent te betalen is er natuurlijk niets mis mee om hem dagelijks te gebruiken. Je afschrijving zal ondanks alles een stuk lager zijn dat met een modernere Alfa.
Gr,
Carl
Ik zou de bodem in ieder geval bitumen vrij maken. Dit is namelijk door de tijd hard geworden en als je dit weghaald zie je de roestadertjes in het metaal lopen. Dit terwijl de buitenkant er perfect uitziet.
Dus alles kan maar heeft uiteindelijk een prijs. Als je dat bereid bent te betalen is er natuurlijk niets mis mee om hem dagelijks te gebruiken. Je afschrijving zal ondanks alles een stuk lager zijn dat met een modernere Alfa.
Gr,
Carl
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Nu heb ik de laatste 2 weekenden met de Giulietta gereden, ook met een op mijn gezicht. Toch al weer ruim 800km plezier gehad.
Bijkomend voordeel is dat ik mijn 156 op maandag ochtend weer bijzonder waardeer.
Gewoon onbezorgd met 160 km/h naar het werk zonder dat de radio harder moet, de climat control die zonder dat ik aan de knopjes zit zijn werk perfect doet, de stoel verwarmning die zorgt voor een heerlijk warme zit, een stuurbekrachtiging die het allemaal wat makkelijker maakt, de rem assistant die heerlijk mee remt, inhaal actie's die met een berg koppel gewoon in zijn 6e versnelling kan, enz enz enz.
Heerlijk die nieuwe techniek.
Maarja tis geen transaxle waar ik toch meer plezier van heb.
Bijkomend voordeel is dat ik mijn 156 op maandag ochtend weer bijzonder waardeer.
Gewoon onbezorgd met 160 km/h naar het werk zonder dat de radio harder moet, de climat control die zonder dat ik aan de knopjes zit zijn werk perfect doet, de stoel verwarmning die zorgt voor een heerlijk warme zit, een stuurbekrachtiging die het allemaal wat makkelijker maakt, de rem assistant die heerlijk mee remt, inhaal actie's die met een berg koppel gewoon in zijn 6e versnelling kan, enz enz enz.
Heerlijk die nieuwe techniek.
Maarja tis geen transaxle waar ik toch meer plezier van heb.
Transaxle loos!
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
indien er grotere afstanden woon/werk verkeer worden afgelegd, is een moderne auto natuurlijk prettiger, maar bij kleine afstanden maakt het allemaal wat minder uit
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Novizio
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 jun 2007, 14:44
- Locatie: Twello
Bij deze nog wat ervaring van een Alfetta sedan rijder. Sinds 4 jaar gebruik ik deze als dagelijks vervoer, maar enkel van maart tot oktober. Ik vind de auto te roestgevoelig om aan pekel bloot te stellen. Bij mij is de carrosserie nog keihard, heb geen lekkages en dit wil ik zo houden. Ik rijd ook lange afstanden, gemiddeld 300km per dag, maar meer dan 600 komt ook voor, en dat gaat prima. Vanwege de grote afstanden zit er LPG in, en dat gaat helaas wel ten koste van wat motorvermogen, maar voor mij is benzinerijden echt te duur.
Over het algemeen zit ik er alleen in. Als je hem als gezinswagen wilt gebruiken moet je beseffen dat je geen ABS, airbags etc hebt. Inmiddels heb ik de afgelopen 4 jaar zo'n 125000km met de alfetta gereden, en dat is me prima bevallen.
Jan
Over het algemeen zit ik er alleen in. Als je hem als gezinswagen wilt gebruiken moet je beseffen dat je geen ABS, airbags etc hebt. Inmiddels heb ik de afgelopen 4 jaar zo'n 125000km met de alfetta gereden, en dat is me prima bevallen.
Jan