problemen elektrische ruiten

Bedrading, verlichting etc...
Plaats reactie
skoepietje
Novizio
Novizio
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 apr 2010, 21:30

problemen elektrische ruiten

Bericht door skoepietje »

Heb een probleem met de elektrische ruiten van mij Gtv.
In het begin was het maar af en toe maar nu werken de beide ramen praktisch niet meer. Heel af en toe gaan ze op of neer. Heb de schakelaars getest alsook controle op de motoren.
Heb nog reserve motoren liggen en die werken ook maar af en toe als ik ze aansluit. De zekeringen blijken ook nog in orde en het relais is volgens mij ook nog ok. Heb deze laatste nog verwisseld met de andere relais uit de zekeringkast.

Iemand een ideetje?


Groeten

CC
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Als ze het doen, gaan ze dan ook langzaam of op normale snelheid?
Als de 1 het doet, doet de ander het dan ook ? of dan eens de 1 en dan weer eens de andere?

Ik vermoed dat je ergens een slecht contact hebt, of in het massa circuit, of kabelbreuk.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
Locatie: Ommen

Bericht door gtv tijntje »

het zou kunnen zijn dat je raammechanisme te zwaar loopt, dus alles eens nalopen en smeren, vaak moet je het wel in de schakelaar zoeken want deze kan een te hoge inwendige weerstand hebben waardoor hij te lage spanning doorgeeft.
wat je zou kunnen proberen is de schakelaar eruit te halen en de draden 1 op 1 doorverbinden, dan zou het duidelijk moeten worden als de schakelaar oke is of niet.

succes
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
skoepietje
Novizio
Novizio
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 apr 2010, 21:30

Bericht door skoepietje »

Heb inderdaad de indruk dat het mechanisme nogal stroef loopt.
Zal alles eens een smeerbeurt geven maar ik denk niet dat dat het probleem veroorzaakt. Als ik de reserve motor aansluit dan doet hij ook ook niet.
Enkele keren op de schakelaar duwen geeft soms reactie zodat het raam enkele cm op of neer schuift. Zal morgen een de schakelaar doorverbinden en zien wat er dan gebeurt.
Zou natuurlijk wel raar zijn moesten beide schakelaars stuk zijn.
skoepietje
Novizio
Novizio
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 apr 2010, 21:30

Bericht door skoepietje »

Probleem opgelost. Moet toch een slecht contact geweest zijn net voor het relais van het raammechanisme. Door de bekabeling te controleren ging plots alles weer als vanouds.

Elektriciteit kan toch rare bokkensprongen maken!!

Maar kom, het raampje sluit weer, das het voornaamste.

Bedankt voor de reacties

Groeten

CC
Plaats reactie