Koppeling GTV-6 1983
-
- Novizio
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 18:13
- Locatie: hoofddorp
voor als je toch naar Italie rijdt?
http://www.alfa-service.ch/alfaromeo.html
koppeling GTV6 voor 1.680 CHF...
http://www.alfa-service.ch/alfaromeo.html
koppeling GTV6 voor 1.680 CHF...
GTV 2000L 1979 & GTV6 1985
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
nico mario schreef:voor als je toch naar Italie rijdt?
http://www.alfa-service.ch/alfaromeo.html
koppeling GTV6 voor 1.680 CHF...
Zou ik toch gaan voor de 75 3.0 koppeling. ;)
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
- Locatie: Dessel Belgie
he peter
ik heb vorig jaar de orginele dubbelplaatkoppeling vervangen door die van een 75 ts,
enkel de koppeling de versnbak is vd gtv gebleven.
Ik kan je aanraden om eens naar Fran van poppel te gaan of bellen in Riethoven bij Eersel.
Ik heb zelf de bak eronderuit gehaald en Frans heeft de koppeling gedaan en ik weer terug gestoken.
Hij is een vakbekwame en ervaren mens en specalist in het alfa gebeuren.
De gtv koppelt veeeel beter echt aangenaam
ik heb vorig jaar de orginele dubbelplaatkoppeling vervangen door die van een 75 ts,
enkel de koppeling de versnbak is vd gtv gebleven.
Ik kan je aanraden om eens naar Fran van poppel te gaan of bellen in Riethoven bij Eersel.
Ik heb zelf de bak eronderuit gehaald en Frans heeft de koppeling gedaan en ik weer terug gestoken.
Hij is een vakbekwame en ervaren mens en specalist in het alfa gebeuren.
De gtv koppelt veeeel beter echt aangenaam
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
versnellingsbak met koppeling revisie
hallo transaxle mannen,
Wat zijn tegenwoordig de opties wannneer de koppeling van een GTV-6 uit 1981 vervangen moet worden? Wat is nog nieuw leverbaar en bij wie/ waar?
groeten, Ben
Wat zijn tegenwoordig de opties wannneer de koppeling van een GTV-6 uit 1981 vervangen moet worden? Wat is nog nieuw leverbaar en bij wie/ waar?
groeten, Ben
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 23:39
- Locatie: Almelo
Hallo Ben,
Ik ga er voor het gemak maar van uit dat je na het knippen en plakken uit het bericht van de topicstarter het hele topic aandachtig doorgelezen hebt?
Dan ben je nu eigenlijk wel aardig op de hoogte van de mogelijkheden wat betreft de koppeling want veel meer mogelijkheden zijn er niet.
Succes!
gr Stefan
Ik ga er voor het gemak maar van uit dat je na het knippen en plakken uit het bericht van de topicstarter het hele topic aandachtig doorgelezen hebt?
Dan ben je nu eigenlijk wel aardig op de hoogte van de mogelijkheden wat betreft de koppeling want veel meer mogelijkheden zijn er niet.
Succes!
gr Stefan
GTV6 3.0 '84
Gehad: GTV6 '82
Gehad: GTV6 '82
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 17:22
- Locatie: alkmaar
Effies een vraagje n.l.: Ik heb mijn oude gtv6 bak vervangen door een 75TS bak incl koppeling. De koppeling is aan vervanging toe er is namelijk duidelijk een trilling waarneembaar bij het koppelen (het moment dat de koppeling aangrijpt) . Tevens grijpt de koppeling snel aan en moet ik mijn pendaal tot max indrukken om goed te ontkoppelen (plaat is op....toch??.....of kan ik met dat gaffel gevricht nog wat rommelen??).
Stel dat ik een nieuwe set haal. Dan krijg ik alleen een drukgroep en koppelingsplaat....maar geen vliegwiel. Ik zal dan de set op het "oude" vliegwiel moeten bouten...toch?? Ik vraag me dan alleen af of het hele zaakje niet gebalanceerd moet worden?? Het lijkt mij dat als er een kleine onbalans in zit, De bak incl aandrijflijn bij bepaalde toerentallen aardig kan trillen.... aan de andere kant lijkt het me sterk dat garage's bij elke wissel de set opsturen om te laten balanceren.....
gr martijn
Stel dat ik een nieuwe set haal. Dan krijg ik alleen een drukgroep en koppelingsplaat....maar geen vliegwiel. Ik zal dan de set op het "oude" vliegwiel moeten bouten...toch?? Ik vraag me dan alleen af of het hele zaakje niet gebalanceerd moet worden?? Het lijkt mij dat als er een kleine onbalans in zit, De bak incl aandrijflijn bij bepaalde toerentallen aardig kan trillen.... aan de andere kant lijkt het me sterk dat garage's bij elke wissel de set opsturen om te laten balanceren.....
gr martijn
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
De koppeling is zelf al gebalanceerd. Misschien niet heel nauwkeurig maar wel genoeg om geen trillingen te veroorzaken.
Het s wel raadzaam om even je vliegwiel goed te bekijken. Als daar van die echt blauwe plekken inzitten kun je dat beter ook vervangen of in ieder geval even af laten draaien zodat de nieuwe plaat een mooi aangrijpvlak heeft.
Het s wel raadzaam om even je vliegwiel goed te bekijken. Als daar van die echt blauwe plekken inzitten kun je dat beter ook vervangen of in ieder geval even af laten draaien zodat de nieuwe plaat een mooi aangrijpvlak heeft.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 17:22
- Locatie: alkmaar
Oke helemaal duidelijk!! dank je!! zijn die blauwe plekken een soort van warmte spots? Ik heb het vliegwiel begin dit jaar bekeken en die zag er mooi schoon uit. Er zaten wel een soort van kleine corrosie plekjes op, maar ik denk dat deze door het gebruik wel weer weg zijn.giuliettaevo schreef:De koppeling is zelf al gebalanceerd. Misschien niet heel nauwkeurig maar wel genoeg om geen trillingen te veroorzaken.
Het s wel raadzaam om even je vliegwiel goed te bekijken. Als daar van die echt blauwe plekken inzitten kun je dat beter ook vervangen of in ieder geval even af laten draaien zodat de nieuwe plaat een mooi aangrijpvlak heeft.
gr martijn
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
JUIST NIET!midi schreef:Tevens grijpt de koppeling snel aan en moet ik mijn pendaal tot max indrukken om goed te ontkoppelen (plaat is op....toch??.....
Plaat lijkt mij (op grond van deze informatie) niet op.
Wel heb je duidelijk nog lucht in je koppeling cilinder of is deze ernstig lek.
Trillingen zijn altijd een lastig hoofdstuk, durf ik op een forum niet echt een uitspraak over te doen. Behalve dan, wat Remco ook al gezegd heeft m.b.t. balanceren van een koppeling.
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 23:06
- Locatie: Arnhem
Re: Koppeling GTV-6 1983
Ik heb dit over koppelingen eens door zitten lezen en heb een vraagje. Mijn koppeling doet het op zich goed: met ingedrukt pedaal ontkoppelt die helemaal en geen slippende koppeling met pedaal los. Toch voelt het niet zo oké. Namelijk, als ik de koppeling iets laat opkomen kan ik de auto al laten rollen maar pas na het pedaal helemaal los te laten is de koppeling volledig. Tussen die twee (slippen-niet slippen) zit een grote slag van het pedaal waar naar mijn idee niet veel gebeurd.
Is dat normaal of maak ik me weer eens zorgen om niks
Is dat normaal of maak ik me weer eens zorgen om niks
GTV 6, 3l uit 1981
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 23:39
- Locatie: Almelo
Re: Koppeling GTV-6 1983
Beter kan ik het niet verwoorden...Kodjo schreef: Is dat normaal of maak ik me weer eens zorgen om niks
Dit is het typische aangrijpen van de dubbele platen koppeling.
Als je dit te lastig vindt en de koppeling is aan vervanging toe dan kun je overstappen op een enkelplaats koppeling van een Alfa 75.
Gevolg is dan echter wel dat iedere Jan Doedel zonder problemen in je GTV weg kan rijden....
GTV6 3.0 '84
Gehad: GTV6 '82
Gehad: GTV6 '82
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: Koppeling GTV-6 1983
stefgtv6 schreef:Gevolg is dan echter wel dat iedere Jan Doedel zonder problemen in je GTV weg kan rijden....Kodjo schreef: Is dat normaal of maak ik me weer eens zorgen om niks
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 23:06
- Locatie: Arnhem
Re: Koppeling GTV-6 1983
Ik wordt voor lul gezet en toch is het fijn om te horen dat alles oké is
mixed feelings....
mixed feelings....
GTV 6, 3l uit 1981
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: Koppeling GTV-6 1983
No offence....maar hier wordt niemand voor lul gezet, althans niet bewust.
Wat je beschrijft is volkomen normaal.
Wat je beschrijft is volkomen normaal.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 23:06
- Locatie: Arnhem
Re: Koppeling GTV-6 1983
Ik kan er wel tegen hoor
Trouwens, wegrijden is inderdaad wel iets dat je moet oefenen. Dat maakt het juist ook weer leuk en ik heb het na 1500km al aardig onder de knie. Jammer alleen dat mijn vriendin het nu ook wil proberen Maar ja, we gaan ermee naar Scandinavië dus dan is het wel handig al je beide kan rijden. Wij gaan met deze auto in 2 maanden meer km maken dan Stefan in jaren. Ik heb er zin in en blijft de GTV lekker fit!
Trouwens, wegrijden is inderdaad wel iets dat je moet oefenen. Dat maakt het juist ook weer leuk en ik heb het na 1500km al aardig onder de knie. Jammer alleen dat mijn vriendin het nu ook wil proberen Maar ja, we gaan ermee naar Scandinavië dus dan is het wel handig al je beide kan rijden. Wij gaan met deze auto in 2 maanden meer km maken dan Stefan in jaren. Ik heb er zin in en blijft de GTV lekker fit!
GTV 6, 3l uit 1981