koudestart injector ?

Deel hier je kennis. Vragen en antwoorden!
Plaats reactie
Rob GTV6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Contacteer:

koudestart injector ?

Bericht door Rob GTV6 »

heb hier toch ff een vraag over :

Dacht dat hij bij mij niet meer goed was, dus een andere erop gezet en tot mijn grote verbazing merk ik geen verschil bij starten :shock:
ook niet als ik de stekker los haal.

hoe kan ik ze het beste testen,zijn ze wel te testen ??

vraag 2 : op de LMM zit (uitgang) voor de rubberen slang een gaatje met daarin een inbus :? , waarvoor dient hij,of heeft hij geen functie.

Alvast bedankt Rob GTV6.
''Alfa Romeo'' Op m'n lijf geschreven.
Rob GTV6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Contacteer:

Re: koudestart injector ?

Bericht door Rob GTV6 »

:?: :?

Groet Rob GTV6.
frankalfa
Novizio
Novizio

Bericht door frankalfa »

Wat is precies het probleem Rob? Blijft ie niet stationair lopen bij kouder weer of verzuipt ie juist bij koude start?
Deze injector werkt zover ik weet samen met de extra luchtschuif (die op t kleppendeksel staat geschroeft)

Heb t destijds bij mijn gtv6 wel gehad dat, als hij niet in één keer aansloeg smorgens vroeg (koud), t kreng direct verzopen stond en de benzine daadwerkelijk in de plooien v/d rubberslang tussen gasklep en lmm stond... :evil:

Als de injector nl zn werk wel doet maar dr komt geen extra lucht (vanwege die schuif die weigert oid) dan is de verhouding uiteraard aardig zoek...

Suc6,grtz,fRank
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door giuliettaevo »

Nou ben ik niet zo heel bekend met de Jetronic maar ik meen dat die schuif voor de stationairregeling is. :?

De koudestartinjector werkt als het goed is alleen maar bij echte kou, er zit dan ook een temperatuurschakeling in het systeem. Ook werkt het onafhankelijk van het Jetronic systeem.

Testen is niet zo moeilijk. Als je hem uit het spruitstuk schroeft en aan de slang laat zitten kun je hem makkelijk testen. Kwestie van zorgen dat er benzinedruk aanwezig is en dan even met een stel draden 12v op de injector zetten ( aantikken is genoeg..). Vang wel de benzine op met een pot oid, anders zit alles onder. :wink: Met zo'n 9v batterijblok gaat het ook heel makkelijk overigens.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Rob GTV6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Contacteer:

Bericht door Rob GTV6 »

Nou,het mooie is dat ik geen probleem heb , maar of de koudestartinj. nou aangesloten zit of niet ik merk geen verschil met starten hij doet het altijd,dus vandaar.

Het was gewoon een vraag,leer je motor kennen.

Groet Rob GTV6
midi
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio

Bericht door midi »

Je kan hem testen door hem uit je inlaat huis te scroeven en dan in een emmer te richten en te starten...niet echt een super veilige manier, maar je weet wel of i het doet...of niet.

vraag 2, dat is volgens mij je CO stel schroef, dit is een soort omloop om je LMM als ik me niet vergis.

gr martijn
Plaats reactie